کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موج سواری از سقوط هواپیما به غرویان رسید

مسئولان دروغگویی را کنار بگذارند!/ حاکمیت نباید مردم خودش را بیگانه فرض کند

24 دی 1398 ساعت 14:34

حاکمیت باید مردم را خودی بداند و مردم خودش را بیگانه فرض نکند. این خواسته مردم است.


گروه سیاسی جهان نیوز: محسن غرویان، روحانی اصلاح طلب حامی دولت که به بیان نظریات شاذ و اتخاذ مواضع خاص در مسائل گوناگون شهره شده است، این بار فضا را مهیا دیده و به سراغ بحث داغ این روزها یعنی موج سواری بر موضوع اعلام دلیل سقوط هواپیمای اوکراینی رفته است و از مسئولان کشور خواسته تا دروغگویی را کنار بگذارند! غرویان در ادامه گفته است: «مردم برای پیگیری اتفاقات کشور به شبکه‌های خارجی روی می‌آورند و دیگر رسانه‌های داخلی را به رسمیت نمی‌شناسند». ادعای این روحانی حامی دولت در حالی مطرح می شود که مسئولان نظامی تنها سه روز بعد از گذشت خطای رخ داده که آن هم به علت بررسی حادثه بوده است، واقعیت ماجرا را با مردم در میان گذاشته و از آنها پوزش طلبیدند. امری که در موارد مشابه در دیگر کشورها یا گفته نمی‌شد و یا بعد از ماه‌ها و حتی سال‌ها بیان می‌شد.

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات غرویان را در ادامه خواهید خواند:

*مردم در حال حاضر سوالات و توقعات زیادی در این باره دارند. مطالبه اصلی مردم این است که مسئولان دروغگویی را کنار بگذارند و رابطه مردم و حاکمیت و دولت بر مبنای شفافیت باشد. حاکمیت باید مردم را خودی بداند و مردم خودش را بیگانه فرض نکند. این خواسته مردم است.

*شهید بهشتی در ویدئویی که از او منتشر شده به صراحت می‌گوید: «با دروغ نمی‌‎شود کشور را مدیریت کرد، با دروغ نمی‌شود حکومت کرد». مردم همه اینها را می‌فهمند. جوانان به این موارد پی می‌برند. ببینید این اتفاقات باید برای ما درس بزرگی باشد که شفافیت را مسئله مهمی بدانیم؛ بدانیم که مخفی‌کاری به اعتماد عمومی و به کشور ضرر می‌زند.

*ماجراهای قبلی هم اتفاق افتاده است و واقعا یک واقعه ملی بوده است و همه ملت در پی علل و عوامل آن واقعه بودند ولی حاکمیت پاسخ شفافی نداده و فلان مسئله را تحت‌الشعاج فلان مسئله قرار داده که از ذهن مردم پاک شود. مردم هم وقتی زمان می‌گذرد دیگر تمایلی به پیگیری موضوع ندارند. هر چند که موضوع را ول می‌کنند و رغبتی برای ادامه دادنش ندارند اما نحوه پاسخگویی به این وقایع در یک گوشه از ذهن و ناخودآگاه‌شان می‌ماند و به مرور زمان که جمع می‌شود، موجبات سلب اعتماد را فراهم می‌کند و این بی‌اعتمادی است که در جامعه حکومت می‌کند.

بیشتر بخوانید:
مردم مجلسی را انتخاب کنند که همراه و هماهنگ با دولت باشد
رونق اقتصادی کشور به آزادی‌های سیاسی ارتباط دارد
مردم با انتخاب روحانی ترجیح داده‌اند که مصالح کشور اینگونه باشد!


*در ادامه مردم برای پیگیری اتفاقات کشور به شبکه‌های خارجی روی می‌آورند و دیگر رسانه‌های داخلی را به رسمیت نمی‌شناسند. دیگر به صداوسیمای خودمان و اخبار داخلی رسانه‌های خودمان شک می‌کنند. وقتی مسائل به صورت شفاف از طریق مسئولان برای آنها توضیح داده نشود، مجبور هستند و چاره‌ای هم ندارند که برای دست‌یابی به حقیقت به شبکه‌های خارجی روی بیاورند.


کد مطلب: 715110

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/715110/مسئولان-دروغگویی-کنار-بگذارند-حاکمیت-نباید-مردم-خودش-بیگانه-فرض-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com