کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش//

موج امداد به سیل زدگان مناطق جنوب شرقی کشور/ فرمانده سپاه برای بازدید از مناطق سیل زده وارد کنارک شد/ مردم مراقب تمساح باشند! +عکس و فیلم

24 دی 1398 ساعت 10:31

تاکنون 10 هزار بسته غذایی معیشتی، 50 هزار قوطی کنسرو و آب معدنی و 5 هزار تخته پتو در بین سیل زدگان توزیع کرده و در ادامه روند امداد رسانی هزار سری لوازم خانگی در حال توزیع است.


گروه جامعه جهان نیوز: شب گذشته و در پی مشکلات پدید آمده از بارندگی‌های شدید در سیستان و بلوچستان و برخی نقاط جنوب شرقی کشور، حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تقدیر از خدمات‌رسانی که تاکنون صورت گرفته است، دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌های مردمی را به یاری هر چه بیشتر مردم عزیز آن مناطق فراخواندند.

بالگردهای هوانیروز ارتش در سیستان مستقر شدند
تعدادی از بالگردهای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز سه‌شنبه جهت امداد رسانی به مردم در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان از پایگاه کرمان برخواسته و در سیستان مستقر شدند.

نیرو‌های تیپ ۳۳۸ نزاجا نیز جهت امداد رسانی با تجهیزات وارد مناطق سیل زده شدند.

فرمانده سپاه به مناطق سیل زده آمد
سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران دقایقی پیش جهت بررسی آخرین وضعیت سیل‌زده های منطقه بلوچستان وارد چابهار شد.

فرمانده کل سپاه در بدو ورود به چابهار در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها ابعاد سیل را وسیع را اعلام کرد و اظهار داشت: با حضور میدانی و استقرار قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و فعالیت سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان از همان ساعت ابتدایی وقوع سیل تمام برادران ما با تمام توان وارد عمل شدند.

وی افزود: 5 گروه سپاه با ۵۰دستگاه مهندسی در حال بازگشایی مسیرها و راه‌ها هستند. ۳ پروند بالگرد نیروی زمینی سپاه در حال امداد رسانی هستند. گروه‌های متعدد بسیج هم وارد عمل شده‌اند.

فرمانده کل سپاه در خصوص افزایش امکانات امداد رسانی سپاه نیز گفت: نیروی دریایی سپاه هم در حال انتقال امکانات خود به مناطق سیل‌زده است. البته از همان پریروز نیروی دریایی نیز با امکانات خوبی وارد عمل شده بود.

سردار سلامی افزود: امروز یک بیمارستان صحرایی با امکانات بالا مستقر خواهد شد و به درمان بیماران خواهد پرداخت.

دانلود فیلم امدادرسانی هوایی به سیل‌زدگان توسط سپاه

وی در خصوص بسیج تمام امکانات سپاه افزود: ما تمام امکانات استان‌های همجوار و استان‌های معین را به سمت منطقه گسیل خواهیم کرد و همه امکانات خودمان را به کار خواهیم گرفت.








پرداخت اجاره بها به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

*حجم بارندگی های منطقه بلوچستان حدود ۳۰۰ میلی متر بوده که در ۲ روز اتفاق افتاد و حجم باران به قدری زیاد بوده که منجر به طغیان رودخانه ها و سیلاب در منطقه شد.

*تا آخر در خدمت مردم این سیل زده هستیم.

*در ارتباط با مسکن موقت آنهایی که خانه هایشان خراب شده برای انتقال به مسکن موقت اجاره بها پرداخت می کنیم.

*خسارت جانی هنوز تعدادش تایید نشده است.

*هنوز برآورد دقیق خسارت ها صورت نگرفته و ارزیابان در حال بررسی هستند.

*مردم اگر میخواهند کمک کنند، نقدی به دستگاه‌های مرتبط کمک کنند.

دانلود فیلم حضور سردار پاکپور در مناطق سیل‌زده










امدادرسانی به بیش از  ۱۲۴۹۷ آسیب دیده از سیل

راشکی، مدیرعامل هلال احمر سیستان و بلوچستان :

با توجه به استقرار بالگردهای جمعیت هلال احمر و نیروی انتظامی در منطقه و باز شدن برخی از راههای مواصلاتی از تاریخ ۲۱ دی ماه تاکنون تعداد ۲۸۴۳ خانوار آسیب دیده در سیلاب اخیر توسط نیروهای هلال احمر استان امدادرسانی شدند.

 ۶۵۰ خانوار سیل زده در جنوب سیستان و بلوچستان به تعداد ۲۵۹۰  نفر در چادرهای امدادی این جمعیت اسکان اضطراری داده شدند. همچنین تعداد ۶۳۶  دستگاه چادر امدادی، ۹۶۶ تخته موکت، ۳۶۷۷ تخته پتو، ۵۱۳۶  کیلوگرم نایلون، ۲۱۰  شعله والور نیز در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

۲۱۲  روستا و ۱۴ شهرستان‌ استان درگیر سیلاب و آبگرفتگی توسط ۱۱۸۰  نیروی نجاتگر هلال احمر در قالب ۲۸۶ تیم عملیاتی و بکارگیری ۱۶۳ خودرو امدادی و عملیاتی خدمات دریافت کردند.

با استقرار ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال احمر و ۲ فروند بالگرد نیروی زمینی و با ۲۷ سورتی پرواز در روز گذشته امدادرسانی در مناطق آسیب دیده و صعب العبور با سرعت بیشتری انجام شد.


لاریجانی به چابهار رفت
علی لاریجانی که برای بازدید از مناطق سیل زده، روند امدادرسانی و وضعیت مهار سیلاب ها به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است، امشب (دوشنبه 23 دی ماه) وارد فرودگاه چابهار شد و مورد رسمى استقبال استاندار و مقامات استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه "در فصل بودجه قرار داریم و استان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه بیشتری به‌لحاظ توسعه زیرساخت‌ها‌ است"، افزود:‌ با توجه به فرمان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی فوری به وضعیت استان سیستان و بلوچستان با وارد شدن سیل اخیر، این سفر صورت گرفت‌

‌لاریجانی با ابراز اینکه نیازهای اولیه و فوری مردم باید تأمین شود، ادامه داد: ‌با توجه به اینکه ‌بازدیدی از مناطق سیل‌زده خواهیم داشت، این خسارات باید برآورد و در نشست شورای اداری استان در مورد آنها تصمیم‌گیری شود.




خدمت 600 نفر از رزمندگان قرارگاه قدس در مناطق سیلزده
قاسم حسن زاده امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه تاکنون 10هزار بسته معیشتی مدت دار، 10 هزار عدد کنسروجات و آب معدنی، پنج هزار تخته پتو و هزار سری لوازم گرمایشی مثل چراغ والور، ظروف، وپیک نیک و زیرانداز را به مناطق سیل زده ارسال و با بکارگیری تجهیزات و نیروهای پیاده در حال توریع در مناطق آسیب دیده از را ههای هوایی و زمینی است.

مسؤول روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه افزود: از شروع آبگرفتگی در پی بارش های اخیر در جنوب استان سیستان و بلوچستان از همان ساعات اولیه کار خدمات رسانی به سیل زدگان را شروع کرد که در گام اول با اعزام 3 فروند بالگرد ترابری، 35دستگاه ماشین آلات مهندسی و بکارگیری 600 نفر از رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه کار امداد رسانی را شروع شده است.

وی ادامه داد: تاکنون 10 هزار بسته غذایی معیشتی، 50 هزار قوطی کنسرو و آب معدنی و 5 هزار تخته پتو در بین سیل زدگان توزیع کرده و در ادامه روند امداد رسانی هزار سری لوازم خانگی در حال توزیع است.

دانلود فیلم تصاویر هوایی از سیل در سیستان و بلوچستان

حسن زاده گفت: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با راه‌اندازی 4 مرکز پخت غذا در شهرستان‌های چابهار و کنارک کار پخت غذای گرم را از روز شنبه شروع کردند که در هر وعده 50 هزار پرس غذا بین سیل زدگان توزیع می‌شود این غذاها به وسیله بالگرد در بین روستاهای گرفتار در سیلاب توزیع می‌شوند و تاکنون 200 روستای را زیرپوشش خدمات رسانی قرار داده شده است.









هجوم تمساح‌ها به مناطق سیل‌زده صحت دارد؟
در پی انتشار اخبار کذب و رعب آور مبنی بر یورش ۳۰۰ سر تمساح به مناطق سیل‌زده، به اطلاع مردم فهیم و صبور بلوچستان می‌رساند که تاکنون هیچگونه موردی مبنی بر رویت و یا حمله تمساح به روستاییان و سیل‌زدگان مشاهده و گزارش نشده و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از آرشیو می‌باشد و اطلاعیه شماره یک این اداره کل صرفا به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی صادر شده است.

وی گفت: از اینرو به اطلاع می‌رساند یگان حفاظت این اداره کل در سراسر استان در حالت آماده باش بوده و جهت اطلاع‌رسانی و پایش در مناطق حضور فعال دارند جای هیچگونه نگرانی نبوده و فقط هوشیاری و مراقبت‌های بیشتری را از مردم مناطق سیل زده بلوچستان انتظار داریم تا انشاالله سربلند و با حداقل خطرات و تلفات از این بحران پیش آمده گذر کنیم.

پیش از این اداره‌کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود، با توجه به بارندگی‌های اخیر و سیلاب به وجود آمده در جنوب این استان احتمال خروج تمساح پوزه کوتاه (گاندو) از برکه‌ها وجود دارد که مردم باید به شدت مراقب حمله آن‌ها باشند.

در این اطلاعیه آمده بود: پیرو بارندگی اخیر و سیلاب به وجود آمده در جنوب سیستان و بلوچستان و با توجه به سرریزشدن آب رودخانه‌ها و سد‌ها در منطقه و به تبع آن سردی هوا، شرایط جوی، استرس و تنش در حیات وحش بویژه تمساح پوزه کوتاه (گاندو) احتمال خروج تمساح‌ها از برکه و اسیر شدن در امواج خروشان آب و به تبع آن دور شدن از زیستگاه اصلی‌شان وجود دارد.

در این اطلاعیه تاکید شده است که مردم نسبت به تردد در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک‌ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای که محل تجمع آب‌های راکد شده است، جدا خودداری کنند.

در اطلاعیه این اداره کل همچنین به مردم سیستان و بلوچستان توصیه شده است که به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و حملات احتمالی حیات وحش، در زمان مشاهده هرگونه جانور وحشی گرفتار در مناطق انسانی، مراتب را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام کنند.

دانلود فیلم خطر حمله گاندوها به مردم سیل زده


کد مطلب: 715057

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/715057/موج-امداد-سیل-زدگان-مناطق-جنوب-شرقی-کشور-فرمانده-سپاه-بازدید-زده-وارد-کنارک-مردم-مراقب-تمساح-باشند-عکس-فیلم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com