پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۳۴
۹۴
مرور دوباره ماجرای اعلام دلیل سقوط هواپیمای اوکراینی؛

جمهوری اسلامی اهل پنهان‌کاری و بی‌صداقتی نیست/ از بدخواهان انتظار نیست اما دوستان چرا؟/ کلیدواژه جدید برای ایجاد آشوب در کشور چه بود؟/ رهبرانقلاب چگونه به خاطر مردم بر سخن خود تبصره زدند؟

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۳۲
کد مطلب: 714862
همان طور که رهبرانقلاب در سال ۸۸ فرمودند: «جمهوری اسلامی اهل خیانت در آرا نیست»، نظام اسلامی اهل پنهان کاری، بی صداقتی و پنهان کاری هم نیست.
جمهوری اسلامی اهل پنهان‌کاری و بی‌صداقتی نیست/ از بدخواهان انتظار نیست اما دوستان چرا؟/ کلیدواژه جدید برای ایجاد آشوب در کشور چه بود؟/ رهبرانقلاب چگونه به خاطر مردم بر سخن خود تبصره زدند؟
گروه سیاسی جهان نيوز، حسین خان بابازاده: اندکی پس از اعلام قرائت پیام مهم ستادکل نیروهای مسلح پیرامون اعلام دلیل اصلی سرنگونی هواپیمای اوکراینی، موجی در شبکه های اجتماعی و خصوصا در بین فعالین رسانه ای شکل گرفت که مسئولان برجسته کشور و خصوصا مسئولان نظامی کشور را به خاطر پنهان کاری و عدم صداقت به باد انتقاد گرفته و خواستار استعفا و حتی مجازات آنها شدند! این عصبانیت از آنجا نشات می‌گرفت که در روزهای پنجشنبه و جمعه مسئولان سازمان هواپیمایی با قاطعیت هرچه بیشتر از موضوع سقوط هواپیما به دلیل نقص فنی دفاع کرده و اصابت شی خارجی به آن را منکر می‌شدند.

آنچه در این بین ناراحت کننده به نظر می‌رسید، همراهی برخی فعالان رسانه‌ای شاخص متعلق به جریان انقلاب و رسانه‌های برجسته این جریان و حتی صداوسیما بود که از این عدم صداقت و پنهان کاری آشفته شده بودند. هرچند می‌شد از بیانیه ستادکل متوجه شد که رخداد صورت گرفته و تحمیل هزینه هنگفت جان‌باختن بیش از 140 نفر، نیازمند بررسی فوق العاده دقیقی می‌باشد، اما اوضاع پیش آمده و مطالبه بیان لحظه‌ای موضوع باعث شده بود که کمتر به این موضوع فکر شود.

ساعاتی بعد و در هنگام صدور پیام مهم رهبرانقلاب بخشی از این جنجال‌ها فروکش کرد. استفاده رهبرانقلاب از عبارت «با اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل درباره‌ حادثه‌ هواپیمای مسافربری اوکراینی و اثبات دخالت خطای انسانی» به خوبی نشان می‌داد که نباید انتظار داشت تا در موضوعی بسیار مهم مسئولان کشور ناشیانه و قبل از بررسی همه مسائل، موضوع را گردن گرفته و خود را متهم نمایند؛ اما متاسفانه این درخواست ناصواب طی روزهای گذشته به طور ویژه ای برجسته شد.

توضیحات شجاعانه، صادقانه و البته مبسوط سردار حاجی زاده از کم و کیف ماجرا هم باقیمانده تحلیل‌ها و عصبانیت‌های نشات گرفته از آن احساس مقطعی را از بین برد. شرح کامل ماجرا توسط فرمانده نیروی هوافضای سپاه و توضیح شرایط جنگی آن مقطع و خصوصا بیان برخی نقاط ابهام آمیز که اتفاقا به سپاه پاسداران هم مربوط نبود، بخش های تاریک دیگری از ماجرا را نشان داد.

در همین باره، روز یکشنبه هم مسئول بازرسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا هم در یادداشتی نوشت: «تاخیر در اعلام دلیل سقوط هواپیما پنهانکاری نبود، برای بررسی دقیق از طریق جمع اوری اطلاعات و اسناد بود».

اما نکته قابل طرح در این ماجرا که با کلیدواژه های «عدم صداقت» و «پنهان کاری» مطرح شد و متاسفانه برخی فعالان انقلابی - ارزشی با جریانات خاص هم صدا شدند، آن بود که کلیدواژه دور جدید آشوب‌ها همین عبارات ناظر به شفافیت و پنهان کاری است که از عصر روز شنبه توسط برخی عناصر ضدانقلاب و به ظاهر مسئولان کلید خورد.

اندکی تامل و تعمیق در کلیت ماجرا، مرور پیام ستادکل نیروهای مسلح، نگاه ژرف به پیام رهبرانقلاب و بررسی موشکفانه صحبت های سردار حاجی زاده نشان می دهد همان طور که رهبرانقلاب در سال 88 فرمودند: «جمهوری اسلامی اهل خیانت در آرا نیست»، نظام اسلامی اهل پنهان کاری، بی صداقتی و پنهان کاری هم نیست. (حتی برای جاماندگان در فهم این شرایط خطیر، توضیحات روز یکشنبه سردار سلامی برای نمایندگان مجلس هم می‌توان اضافه نمود.)

رهبرانقلاب بلافاصله پس از جلسه صبح جمعه که تحقیقات ستاد کل پایان یافته و خطای انسانی محرز گردید، دستور بیان صادقانه و صریح آن را به مسئولان دادند و حتی ستادکل نیروهای مسلح از مردم عذرخواهی کرد. سردار حاجی زاده هم به عنوان نماینده سپاه و البته مسئول مستقیم حادثه برای توضیحات مبسوط مقابل دوربین‌ها حاضر شد.

این صداقت و شفافیت امری است که اگر جمهوری اسلامی اهل آن نبود می‌توانست همچون رفتار کشورهای دیگر در موارد مشابه، تا ماه‌ها و سال‌ها آن را پنهان کند؛ نه اینکه در کمترین زمان ممکن نتایج بررسی آن را به سمع و نظر مردم برساند. حتی بالاتر از آن یعنی موضوعی که دو روز پیش سردار سلامی در جلسه غیرعلنی مجلس به آن اشاره کرد: «ما خودمان منشأ ایجاد این فرضیه شدیم که ممکن است موشک ما اصابت کرده باشد، آن هم به دلیل همزمانی و اگر ما خود مبدأ شکل گیری این فرضیه نبودیم، هیچکس نمیتوانست متوجه شود».

این صداقت وقتی ارزشمندتر می‌شود که دو روز پیش تر از آن یعنی روز پنجشنبه، سپاه پاسداران با افتخار آفرینی تمام، حمله سنگین و مقتدرانه‌اش به پایگاه یک قدرت نظامی مستکبر که هفتاد سال کشوری جرات تعدی به آن نداشته را برای مردم روایت کرده و آنها را عمیقا خوشحال کرده بود.

توصیه همیشگی رهبرانقلاب به همه مسئولان صداقت و شفافیت با مردم بوده است، مگر درباره برخی مسایل امنیتی و نظامی که محرمانه بودن آن کاملا طبیعی است. هرچند نیروهای مسلح همواره مورد اعتماد مردم بوده‌اند اما اگر فرضا هم بنایی بر این کار داشتند –که نداشتند- قطعا رهبرانقلاب که همواره صداقت‌شان را به مردم نشان داده‌اند، اجازه نمی‌دادند خلاف موضوعی که خود همواره تاکید داشته‌اند، عمل بشود. با اینکه حتی شاید می‌شد به دلیل برخی مسائل نظامی و امنیتی از این موضوع صرف نظر کنند اما رهبرانقلاب به حرمت صداقت و شفافیت همیشگی‌شان بر سخن خود تبصره زدند و به دلیل ارتباط این موضوع با مردم، دستور دادند که واقعیت ماجرا به صراحت با آنها در میان گذاشته شود.

بدون شک این لحظات و ساعات سخت ترین لحظات برای فرماندهان ارشد نیروهای مسلح است که سال های سال پیش مرگ مردم بوده و امروز در اثر یک خطای انسانی، تعدادی از همان مردم عزیز جان خود را از دست داده اند.

کلام آخر آنکه سخن از ماهیگیری ضدانقلاب و بدخواهان داخلی گزافه گویی است اما ناراحتی و جوشش احساسات برخی فرزندان انقلاب به دلیل خدشه بر اعتبارشان از نقاط تلخ این ماجرا بود که باعث شد حتی برای چندساعتی در حق این نظام مردمی به نوعی جفا شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عکس رو عوض کن یا تیتر رو
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
تشییع 35 میلیونی سردار دلها باعث سوزش 99 درصدی دشمنان خارجی و اقلیت پیاده نظام داخلش شده است و الا فهم صداقت و مسئولیت پذیری بی مثال سپاهیان جان بر کف بسیار ساده است...
کورش
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درسته
Iran, Islamic Republic of
35 25 15 بالاخره کدامیک!
Iran, Islamic Republic of
....
اصغر
Iran, Islamic Republic of
تو فکرت را عوض کن. وقتی سفیر انگلیس خبیث کاسه داغ تر از آش می شود.
United States
چقدر سانسور می کنی ؟ چه خبره ؟فارس و تسنیم اینقدر سانسور نمی کنن ، ۱ کامنت مخالف بالا نمیاد.
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم
Iran, Islamic Republic of
واقعا جهان نیوز بین سایتای دیگه کمترین سانسورو داره
اصلاح طلبا که هیچی
تقصیر کسی است که مانع تخلیه آسمان شده
Iran, Islamic Republic of
ما از نیروهای مسلح غیر از ایثار و فداکاری ندیدیم و امروز هم می شد به همان حرفی که زده شده بود اکتفا کرد و سقوط رو صرفا یک حادثه تعریف کرد
اما اونقدر مرد بودن که با صداقت ، تمام آبروی خودشون رو با خدا معامله کردن ، هرگز اندوه سنگین حاجی زاده وقتی داشت صحبت می کرد رو فراموش نمی کنم در حالیکه ایشان مردی بسیار پر دل و جرأت است اما شدت درد و غم داشت دل می ترکاند
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
ای کاش بنده حقیر در این هواپیما بودم و جانم فدای اسلام میکردم از زمان شنیدن این خبر بارها این آرزو کردم (خدایا به داد ما برس نگذار دشمن شاد و حقیر شویم)
Iran, Islamic Republic of
"جمهوری اسلامی اهل پنهان‌کاری و بی‌صداقتی نیست" آقای نویسنده، حاضری دست رو قرآن بذاری و به این جمله ای که گفتی قسم بخوری؟
M.sh
Romania
جمهوری اسلامی اهل پنهانکاری نیست. اما اگر امثال شما با رای خودتون یک دولت غیر اسلامی لیبرال رو سرکار اوردین که هیچ چیزش رو برای مردم اشکار نمیکنه....ربطی به جمهوری اسلامی نداره. درست انتخاب کنید. افراد صادق رو انتخاب کنید.
Iran, Islamic Republic of
اشتباه منفی دادم
کامنتم رو بذار
Iran, Islamic Republic of
اشباه مثبت دادم استغفر الله
عزاداران فیک
Iran, Islamic Republic of
اونایی که سنگ شهدای هواپیما رو به سینه می زنن چرا بعد چند روز یادشون افتاده کسانی هم در هواپیما بودن که کشته شدن
غیر اینه که مشکل شون اساسا چیز دیگه ای است؟
م ح
United Kingdom
مشکلشون بی صداقتی مسئولینه
Iran, Islamic Republic of
تو زیر پرچم کشور دیگه ای داری برای صداقت مسئولین ما جگرت میسوزه ؟!
Iran, Islamic Republic of
مشکل ما دروغگویی و پنهان کاری نابغه
بوسه بر دستانشان
Iran, Islamic Republic of
فقط کافیه یک لحظه فکر کنیم اگر اپراتور شک می کرد و نمیزد ولی این واقعا یک موشک کروز بود!

این بچه ها همونایی هستن که مهم ترین پهپاد آمریکایی رو زدن و بارها برای ایران افتخار کسب کردن و امنیت آوردن
Iran, Islamic Republic of
باید به این هم فکر کرد که اگر سیستمهای هواپیما هک شده باشد ،میتوانست خود هواپیما مانند موشک کروز عمل کند وبه هدف اصابت کند.با توجه به شواهد موجود وبخصوص نبستن فضا ی کشور در ان شرایط ،قضیه صد در صد مشکوک است.
.
Iran, Islamic Republic of
وقتی از یکی از فرمانده های سپاه سوال می کنند اگر چند هواپیمای اسرائیلی بلند بشن و بیان ایران رو بمباران کنن و برگردن ، شما چکار می کنید؟
اون سردار در جواب میگه به این فکر می کنم که اگه تونست برگرده کجا می خواد فرود بیاد !
-------------
ولی وقتی ترامپ توئیت میزنه که ما 52 نقطه ایران رو میزنیم
روحانی در جوابش میگه به 290 هم فکر کن؟!
Iran, Islamic Republic of
290 همون هواپیمای مسافر بری ایران که آمریکا روی هوا زد و قسر در رفت؟
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
آفرین ....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
امنیت رو مدیون این عزیزانیم
Iran, Islamic Republic of
پاکستان مانند ایران پدافند هوایی نداره و ما شاهدیم هر چند وقت مردم این کشور در سکوت جامعه بین الملل مورد حمله پهپادهای آمریکایی قرار می گیره و مردم کشته میشن حتی از مراسم عروسی هم نمی گذرن و مردم رو به خاک و خون می کشن
افتخار ما هستند
Iran, Islamic Republic of
باید یقه کسی رو گرفت که مانع تخلیه آسمان شده
در حالیکه حتی برخی کشورهای همسایه اعلام لغو پرواز کرده بودن !

و الا نیروهای مسلح کارشون مثل همیشه عالی بوده
Germany
قطعا ولی طبق صحبتهای سردار حاجی زاده درخواست تخلیه آسمان هم وظیفه بخشی از نیروهای مسلح بوده
Iran, Islamic Republic of
بزرگواری سردار رو با .....کوچک نکن.قانون ده هواپیمائی میگه باید روحانی وهیئت دولت اینکار رو میکردند که نکردن. راستی زیر پرچم کدوم کشوری هستی؟!
صادق
Iran, Islamic Republic of
روحانی بعنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی باید پاسخگو باشد که چرا پروازهای مسافربری در آن روز کنسل نشدند ؟!
Iran, Islamic Republic of
فکر نکنم عمدی بوده باشه ولی دلیل اصلی سانحه همینه
باید پییگری بشه
توطئه ایست علیه نیروهای مسلح
Iran, Islamic Republic of
روز مشخص میشه همه این ماجرا صرفا یک فتنه علیه نیروهای مسلح است
چون طبق کنوانسیون اف ای تی اف که هم زمان برجام امضا و به اون عمل شد باید نیروهای مسلح ایران منحل بشه و برخی سردارهای سپاه و امیران ارتش دست بسته به آمریکا به عنوان جنایتکار جنگی داده شود
و البته در رأس این لیست نام سردار قاسم سلیمانی بود که دیدیم چه شد!
م
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت قول اف ای تی اف را داده بوده؟
سردار سلیمانی چرا در راس این لیست بوده؟
چه کسی زمان ورود سردار به فرودگاه بغداد رو اعلان کرد؟
Iran, Islamic Republic of
...
هدف شون انحلال نیروهای مسلح است
Iran, Islamic Republic of
هدف شون تحمیل برجام موشکی و تصویب اف ای تی اف بصورت رسمی در ایران و انحالال نیروهای مسلح است
..
جواد
Iran, Islamic Republic of
خیلی بدبینی نیست رفیق...
اسلحه خالی
Iran, Islamic Republic of
تمام شواهد نشون میده یک فتنه ای ترتیب دادن و می خوان نیروهای مسلح رو بد نام کنن تا بتونن طبق کنوانسیون اف ای تی اف ما رو خلع سلاح کنن
در حالیکه در رژه اهواز دیدیم چی شد
Iran, Islamic Republic of
در هر کشور دیگه ای بود به این بچه های مدال هم میدادن
فقط یک لحظه تصور کنید واقعا موشک بود و نمیزد
کشورهای دیگه مدال هم میدن چون اگه دست نیروهای مسلح شون بلرزه هرگز امنیت نخواهند داشت
قطعا طرح توطئه علیه نیروهای مسلح است
Iran, Islamic Republic of
این همه هواپیما تا الان در تمام دنیا سقوط کرده و همین طور در ایران
این هواپیما هم تا وقتی ستاد اعلام نکرده بود مورد اثابت قرار گرفته اصلا کسی مشکلی نداشت

حالا یهویی جیغ سبز و نبفش یه عده ای درآمده و مریم رجوی و پمپئو و نتانیاهو و ترامپ هم حمایت رسمی کردن
United States
«اصابت»
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
وقتی صدا و سیما به عنوان رسانه حکومتی در این سه روز 24 ساعته تکذیب میکنه و بعد از سه روز تازه واقعیت رو علنی میکنن نتیجه بهتر از این نیست.
واقعا جای تاسف داره وحدت و همدلی که به برکت خون شهید سلیمانی در کشورایجاد شده بود با بی تدبیری و عدم هماهنگی ارکان حکومت کمرنگ شد.
جهان خجالت بکش و سانسور نکن.
176 > 17000 ؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
کسانی که به نیروهای مسلح ما حمله می کنند اگر نگران کشته شدن مسافرهای هواپیما هستند
چرا کاری می کنند که سازمان مجاهدین خلق که قاتل 17000 ایرانی هستند براشون سوت و کف و دست بزنن ؟

آیا عدد 176 بیشتر از 17000 است
در حالیک 176 یک اتفاق بسیار بد بود
اما 17000 قتل های از پیش طراحی شده و مهندسی شده
بصیرت
Iran, Islamic Republic of
برای قضاوت در هر موضوع قبل از هر چیز باید اصل جریان و بانی مربوط را شناخت که همان "بصیرت" است اگر شناختمان را از نظام جمهوری اسلامی افزایش دهیم خواهیم دید که به معنای واقعی کلمه "جمهوری اسلامی اهل پنهان‌کاری و بی‌صداقتی نیست" اما بدون شناخت و افزایش بصیرت هر شایعه ای را باور خواهیم نمود!
Iran, Islamic Republic of
برخی یا معنی واژه پنهان کاری رو نمیدانند و یا عمدا نمی خواهند بدانند
پنهان کاری را زمانی بکار میبرند که طرف هرگز قصد افشا نداشته و کس دیگری انرا افشا کرده......
واقعا نمیدانم با وطن فروشان و جاهلان و دنیاپرستان بل هوس چگونه باید رفتار کرد که به هیچ صراطی در نیایند جز راه کج شیطان
Iran, Islamic Republic of
دشمنان برای ایجاد آشوب در بهمن ماه برنامه دارن ، و چون فرصت کمی تا بهمن ماه مونده ، لذا سفیر انگلیس خبیث که به نیابت از آمریکای جنایتکار در ایران لانه جاسوسی داره ، شخصا به میدان اومده تا از نزدیک عناصر خائن غرب پرست رو سازماندهی و هدایت کنه . هوشیار باشید دشمنان داخلی و خارجی مجددا دارند سازماندهی میشن و احتمالا در تشییع جنازه جان‌باختگان سانحه هوایی ، ممکنه بخشی از پروژه آشوب رو اجرا کنند.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خودتون را جای اونهایی که عزیزاشون را در اون حادثه از دست دادند بگذارید
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی مثبت دادم
خودم قبلا در یک سانحه هوایی بودم و نزدید بود سقوط کنیم ..
Iran, Islamic Republic of
منم یه بار در یک طوفان توی هواپیما بودم .نیم ساعت چرخید اونقدر حالم بد شده بود وحالت تهوع داشتم که میگفتم ایکاش سقوط کنه وراحت شم.
Iran, Islamic Republic of
مسئول کسی است که باید آسمان رو تخلیه می کرده اما نکرده
Iran, Islamic Republic of
اونایی که داشتن اون وقت سحر فیلمبرداری می کردن قشنگ مشخصه از اول میدونستن باید منتظر چه حادثه ای باشن
این یک نقشه کثیف برای تحمیل اف ای تی اف و انحلال نیروهای مسلح است
باید دید حقیقت ماجرا چیه؟
Iran, Islamic Republic of
در این صورت اگر مقامات هم مقصر باشند باید محاکمه شوند!!!
Iran, Islamic Republic of
برای چی سردار بزرگ اسلام حاجی زاده قهرمان مسئول این فاجعه هست مسئولیت این فاجعه با اون کسانی است که به درخواست نیروهای مسلح مبنی بر امن کردن آسمان از هواپیماهای مسافری وتجاری جواب ندادن هست
بهرام
Iran, Islamic Republic of
.....
بهرام
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
تمام كار استكبار جهانيه
کارنشناس
Iran, Islamic Republic of
به کمک عوامل داخلی!....
م ک
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاتی که رخ میدهد حکمتی دارد...
Iran, Islamic Republic of
سایت آفتاب نیوز شده تریبون استکبار .
Iran, Islamic Republic of
...
بابادی
برهمگان عیان است که جمهوری اسلامی اهل محرمانه نیست....
علی قزوینی
Iran, Islamic Republic of
کلید واژه=شایعه استعفای شخص ....
Iran, Islamic Republic of
چند سوال:1-چرا در شرایط جنگی پروازها کنسل نشد؟2-کسی که قبل از برخورد موشک با هواپیما، از واقعه فیلم گرفته از کجا می دانست قرار است همان هواپیما با موشک ساقط شود و با خونسردی تمام فیلم تهیه کرده است؟3-امریکائیها از کجا می دانستند که هواپیما با موشک ساقط شده و بر گفته خود اصرار داشتند؟سردار حاجی زاده گفتند با فردی که شلیک کرده مصاحبه شده و احتمالا صدا و سیما مصاحبه را پخش می کند.چرا پخش مصاحبه دنبال نشد؟
اهل پنهانکاری نیست مگه اینکه مجبور بشه
یعنی روز اول نمیدونستن این که زدن کروز نبوده تا بگن و توی اون بحبوحه همه چی خلاص بشه
حسین
Iran, Islamic Republic of
این حرف ظلمه... طیق حرفای سلامی اگه نمیخواستن بگن هیچ کس نمفهمید.. همون طور که دیدی سازمان هواپیمایی ظنش هم نبرده بود.. دولتی ها هم نفهیمده بودن.. اینجا اون صداقته معنا داره که بعد از دو روز خودشون گفتن
Iran, Islamic Republic of
همون روز اول ترامپ و نخست وزیر کانادا اعلام کردن عمو جون
United States
...
Iran, Islamic Republic of
احسنت موافقم
United States
ان کسانی که به اصطلاح بخاطر بی صداقتی و تاخیر در مورد واقعیت این سانحه همسو با امریکا توی خیابانها ریخته و در فضای مجازی گرد و خاک صهیونیستی بپا میکنند چرا یکبار از این ادا و اطوار ها را برای روحانی و وعده های دروغ ۶ سال پیشش در نیاوردند؟..
Iran, Islamic Republic of
آنها عمله های کدخدا هستن و فقط برای دشمن سینه چاک می کنند.
قاسمي
Iran, Islamic Republic of
مايه تاسف است كه در روز حادثه هيچ يك از افراد اظهار تاسف و شمع روشن نكردند بعدا كه نيروي مقتدر سپاه كشور با صداقت تمام اعلام خطا نمود كه منشاء آن هم قطعا يا حمله سايبري يا جنگ الكترونيك مي تواند باشد و بعدها روشن خواهد شد همه بيدار شدند و نعره برآوردند . ايا نبايد در صداقت اين جماعت شك كرد.
مهدی
من نمیدونم این سردار باقری چرا ساکته؟؟ مگه رئیس ستاد مشترک نیست
سجاد
Iran, Islamic Republic of
بیانیه ستادکل بس نبود؟
سرباز حاج قاسم سلیمانی
خائنین و شیفتگان غرب بمنظور جبران خسارت وارده به هیمنه و حیثیت پوشالی شیطان بزرگ(همان کدخدا) ، بدلیل حمله غیور مردان سپاه پاسداران به پایگاه عین الاسد ، تلاش می کنند تا پروژه مشکوک فاجعه هواپیما رو درشت نمایی کنند تا بلکه کدخدا(آمریکای جنایتکار) خشم خودش رو نسبت به این پادوهای خائن و وطن فروش کم کنه و نظر لطفی به اونها داشته باشه
Iran, Islamic Republic of
آقا تو تیتر زدی از بدخواهان انتظار نیست اما دوستان چرا!! بعد عکس این سه دوست توی تیتر هست. مخصوصا سردار باقری.
برای این مفهوم تیتر میشه از این سه انتظار نداشتیم.
خود دانید.
Iran, Islamic Republic of
میتونی اون وری هم برداشت کنی که این سه نفر صادقن.. چرا به منفی گرفتی
Iran, Islamic Republic of
این هم می‌گذرد همانطور که حوادث 41 سال گذشت
M.sh
Romania
اشتباها منفی دادم. دقیقا این نیز بگذرد و روسیاهی برای منافقین و نفوذی ها ودشمنان خواهد ماند
Iran, Islamic Republic of
سقوط هوا پیما اوکراینی کاری که غیر عمد شده و حالا اتفاق افتاده .....
حاجی زاده تنها نیست
United Arab Emirates
سردار کار خودش رو که زدن سیلی به صورت آمریکا بوده بدرستی انجام داده . پرواز ها رو کی باید لغو می کرده که نکرده ؟ اینو یکی جواب بده
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
....
نیما راسخ
Iran, Islamic Republic of
.....
شمس
United States
...
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
بر اساس نظر آزمایشگاه سایبر دانشگاه تهران، علت اصلی سقوط هواپیمای مسافری، اِعمال عملیات فریب بر سیستم فرماندهی و کنترل سامانه ی پدافند موشکی ایران بوده که توسط آمریکای جنایتکار از طریق عملیات سایبری انجام شده است نه خطای انسانی. یعنی در سامانه به جای هواپیمای مسافری، موشک کروز نمایش داده شده است. و این کار از طریق عملیات سایبری در کشورهای دیگر نیز صورت گرفته است که خطای سامانه ی موشکی روسیه در سال 2018 نیز از این طریق انجام شد که منجر به سقوط هواپیمای روسی شد. منبع: آزمایشگاه پژوهشی دانشگاه تهران.22 دی 1398.
Iran, Islamic Republic of
سواد رسانه ای ما کجا رفته؟ چرا بدون دلیل به همدیگر بدبین می شیم؟ آیا ما در روستای بدون تکنولوژی زندگی می کنیم؟ برادران و خواهران اگر کشور را دوست دارید ثابت کنید که تا همه ی جوانب خبر کاملا روشن نشده خود را درگیر بحثهای بدون فایده نکنید؟ ...
Iran, Islamic Republic of
دوستان هم بی صداقتی شما رو دیدن
ازاد
Iran, Islamic Republic of
...