چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۳۰
اعتراض به حمله هوایی آمریکا به عراق؛

سفیر آمریکا عراق را ترک کرد/ خشم عراقی‌ها به لانه آمریکا رسید/ تحصن تظاهرکنندگان مقابل سفارت آمریکا در بغداد/ آمریکا باید نیرو‌ها را از عراق خارج کند/ ترامپ: ایران مسئول حمله به سفارت امریکاست!/ پخش اعلامیه از آسمان بغداد+فیلم و عکس

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 713059
صد‌ها نفر از معترضان خشمگین در اعتراض به حمله هوایی آمریکا به عراق مقابل سفارت آمریکا در بغداد تحصن کردند
سفیر آمریکا عراق را ترک کرد/ خشم عراقی‌ها به لانه آمریکا رسید/ تحصن تظاهرکنندگان مقابل سفارت آمریکا در بغداد/ آمریکا باید نیرو‌ها را از عراق خارج کند/ ترامپ: ایران مسئول حمله به سفارت امریکاست!/ پخش اعلامیه از آسمان بغداد+فیلم و عکس
گروه بین الملل جهان نيوز: دو روز پیش  وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد مواضع گردان‌های حزب‌الله عراق را هدف قرار داده است. سخنگوی کتائب حزب الله در عراق تعداد شهدای ناشی از حمله وحشیانه آمریکا به مواضع تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در غرب الانبار را 25 شهید و 51 مجروح اعلام کرد.

در همین باره، تظاهرکنندگان عراقی روز سه‌شنبه به سفارت آمریکا در بغداد حمله ور شدند.

شبکه الحدث امروز به نقل از منابع آگاه مدعی شد که شمار شهدای حمله آمریکا به مواضع حشدالشعبی در غرب عراق به ۵۴ شهید و ۱۰۸ زخمی رسیده است.
 
به فرمان ملت تعطیل است
شبکه تلویزیونی المیادین ضمن پخش تصاویری از تظاهرات هزاران عراقی در برابر سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد تظاهرکنندگان بر روی یکی از دروازه‌های سفارت آمریکا در بغداد نوشته اند «این سفارت خانه به فرمان ملت تعطیل است.»
 
حضور رئیس سازمان بسیج مردمی عراق در تظاهرات ضد آمریکایی بغداد
شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد فالح الفیاض رئیس سازمان بسیج مردمی عراق برای شرکت در تظاهرات مردمی وارد محل برگزاری تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا در بغداد شده است.

 
نصب چادرهای تحصن معترضان در برابر سفارت آمریکا در بغداد
شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد تظاهرکنندگان، کار نصب چادر‌های تحصن را در برابر سفارت آمریکا در بغداد آغاز کرده اند.

جعفر الحسینی سخنگوی نظامی گردان‌های حزب الله عراق در مصاحبه با المیادین گفت: تصمیم به تحصن در برابر سفارت آمریکا در بغداد برای این است که سفارت این کشور در بغداد تعطیل شود و نیرو‌های آمریکایی از عراق بیرون رانده شوند.
 
سفیر آمریکا پیش از 25 دسامبر عراق را ترک کرده بود
شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد سفیر آمریکا در بغداد از قبل از ۲۵ دسامبر در مرخصی به سر می‌برد و خارج از عراق است.

گفتنی است خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود سفیر آمریکا در عراق که در سفارت این کشور حضور داشت در پی تظاهرات در برابر این سفارتخانه، آنجا را ترک کرد.
 
تصمیمی برای حمله به سفارت آمریکا نداریم
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: جعفر الحسینی سخنگوی نظامی گردان‌های حزب الله عراق در مصاحبه با این شبکه گفت: تصمیمی برای حمله به سفارت آمریکا در بغداد نداریم.

وی افزود: تصمیم ما، تحصن در برابر سفارت امریکا با هدف انتقال این پیام به واشنگتن است که سفارت خود در بغداد را ببندد و نیرو‌های خود را از کشور ما خارج کند.

در حال حاضر هزاران شهروند عراقی در برابر سفارت آمریکا در بغداد تجمع کرده اند.
 
سفیر و دیپلمات های آمریکایی در بغداد سفارتخانه را ترک کردند
خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد، سفیر آمریکا و کارکنان سفارتخانه این کشور در بغداد از ساختمان سفارت خارج شده اند.
 
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر نیز ضمن انتشار تصاویری مستقیم از بغداد گزارش داد: صد‌ها نفر از معترضان خشمگین در اعتراض به حمله هوایی آمریکا به عراق تلاش می‌کنند به سفارت آمریکا در بغداد حمله کنند.

مراسم تشییع پیکر شهدای حمله وحشیانه واشنگتن به حشدالشعبی
به گزارش سومریه نیوز، صبح امروز مراسم تشییع مردمی شهدای حمله اخیر آمریکا به پایگاه نیروهای مردمی عراق در استان الانبار  در بغداد -پایتخت این کشور- برگزار شد.

به گفته منابع امنیتی، در این مراسم که از میدان الحریه تا چهارراه دانشگاه بغداد برگزار شد، شخصیت‌های سیاسی، امنیتی و نظامی حضور داشتند.
 

شبکه تلویزیونی الاتجاه در این‌باره گزارش داد: پیکر‌های شهداء وارد میدان الحریه شده است و در این میان مردم با سردادن شعار‌هایی جنایات آمریکا و همچنین دخالت‌های این کشور را محکوم می‌کنند و پلاکارد‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در دست دارند و خواستار خروج آمریکا از عراق هستند.

مثنی الجبار، خبرنگار شبکه تلویزیونی الاتجاه،  اعلام کرد شمار زیادی از مردم عراق و نمایندگان گروه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی در مراسم تشییع پیکر شهدای حمله آمریکا به مواضع نیرو‌های مردمی شرکت کردند تا مراتب مخالفت خود را با اشغال عراق به دست آمریکا و همچنین حمله این کشور به نیرو‌های بسیج مردمی که در مرز‌ها به دفاع از خاک میهن عراق می‌پردازند اعلام کنند. همه شرکت‌کنندگان در این مراسم، نقض حاکمیت عراق و همچنین هتک حرمت خون عراقی‌ها خواه نظامیان و خواه شهروندان این کشور از سوی آمریکا را محکوم کردند. 

خبرنگار الاتجاه افزود: در حال حاضر این افراد که از گروه‌های مختلف سیاسی هستند اینجا جمع شده اند تا مخالفت خود را با حمله امریکا اعلام کردند و گردان‌های حزب‌الله که هدف این حمله قرار گرفت اعلام کرد حق پاسخ به این حمله را دارد و این یک حمله ظالمانه است و نقض حاکمیت عراق به اذعان دولت این کشور است.

خبرنگار الاتجاه در ادامه گفت: از نخستین ساعات صبح امروز شمار زیادی از شهروندان و نیرو‌های بسیج مردمی برای شرکت در مراسم تشییع پیکر به میدان الحریه آمده‌اند و فالح الفیاض، رئیس نیرو‌های بسیج مردمی، نیز در این مراسم حضور دارد تا از این مکان پیکر شهداء به آرامگاه ابدی منتقل شود.

او افزود: حضور مردم در این مراسم بیانگر مخالفت مردم با اقدام امریکای اشغالگر و حامل پیام به تمامی جهانیان است که این جنایت علیه مبارزان عراقی است مبارزانی که گناه دیگری جز دفاع از خاک کشور ندارند و در منطقه حساسی در مرز‌های سوریه و عراق حضور داشتند و به گفته بسیاری از کارشناسان، این منطقه یعنی مرز‌های سوریه و عراق تهدیدی برای بغداد و استان‌های نزدیک به شمار می‌رود و تلاش‌هایی از سوی گروه‌های وابسته به داعش برای عبور از آن صورت می‌گرفت تا بار دیگر وارد عراق شوند.

خبرنگار الاتجاه افزود: خانواده‌های شهداء و بسیاری از عراقی‌ها در این مراسم خشم خود را از این جنایت نشان دادند و خواستار بازخواست و مجازات آمریکا شدند و از دولت عراق، وزارت امور خارجه و پارلمان عراق خواستند با احضار سفیر آمریکا در بغداد، مراتب اعتراض خود را به وی اعلام کنند.
 
معترضان عراقی به سفارت آمریکا حمله کردند+ تصاویر
به گزارش العهد، شهروندان عراقی تحصن کننده در برابر سفارت آمریکا یکی از ورودی‌های ساختمان این سفارتخانه را به آتش کشیدند.

تحصن کنندگان عراقی پس از حمله تجاوزکارانه آمریکا به مواضع حشد شعبی و شهید شدن دهها نفر از اعضای این گروه، خواستار بسته شدن کامل سفارت آمریکا در بغداد هستند.


 
حضور وزیر کشور عراق در میان معترضان در مقابل سفارت آمریکا
«یاسین الیاسری» وزیر کشور عراق نیز در میان معترضان حاضر در مقابل سفارت آمریکا در بغداد، حضور دارد.


رویایی مردم بغداد با گارد حفاظت سفارت آمریکا
الحشدالشعبی خبر داد: ۱۰ نفر از مردمی که در مراسم تشییع شهدای الحشد الشعبی حاضر شدند، بر اثر شلیک گلوله‌های دودزا، به دست گارد حفاظت سفارت آمریکا، مجروح شدند.

شبکه آمریکایی «الحره عراق» گفت: اخبار تخلیه سفارت از سفیر و کارمندان درست نیست. آنها هنوز در ساختمان سفارت هستند. سفیر نیز در مرخصی رسمی و خارج از عراق به سر می‌برد.
 
 
دانلود فیلم تظاهرات مقابل سفارت آمریکا در بغداد

اشغال تحقیر آمیز سفارت آمریکا
نخستین ویدئو ضبط شده توسط مردم عراق از نیروهای آمریکایی مستقر در سفارت آمریکا در بغداد را مشاهده می نمایید.

دانلود فیلم فیلمی تحقیر‌آمیز از درون سفارت آمریکا

اعلام ۳ روز عزای عمومی در عراق
دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر مستعفی عراق از اعلام سه روز عزای عمومی در این کشور خبر داد.
 


این اقدام نخست وزیر عراق برای گرامی داشت شهدای نیروهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ و نیروهای ارتش و پلیس کشور صورت می‌گیرد که در جریان حملات هوایی اخیر نظامیان آمریکایی در منطقه القائم به شهادت رسیدند.

 
 شعارهای معترضان عراقی بر روی دیوار سفارت آمریکا در بغداد

معترضان عراقی شعارهایی روی دیوار سفارت آمریکا ن.شتند که در زیر می آید: 

این سفارت، به سرکنسول فلسطین تحویل داده شد.

آمریکای متجاوز باید خیلی زود از منطقه خارج شود و بداند که تاوان کارهای خود را خواهد داد.

حرف مردم این است: نه به آمریکا

 اینجا هیچ‌وقت سفارت نبوده بلکه لانه تروریست‌ها و جاسوسی بوده است.

 آتش زدن برجک‌های نگهبانی سفارت آمریکا

 شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد معترضان برجک‌های نگهبانی سفارت آمریکا را در بغداد به آتش کشیدند.

شبکه تلویزیونی الحدث در خبری فوری به نقل از منابع خود گزارش داد: نیرو‌های ارتش و پلیس فدرال عراق در حال رفتن به سمت سفارت آمریکا در بغداد هستند.

ترامپ: ایران مسئول حمله به سفارت امریکاست!

دونالد ترامپ رئیس جمهور ‌آمریکا که از حمله معترضان عراقی به سفارت کشورش در بغداد خشمگین شده در توئیتی ضمن اتهام زنی بی‌اساس به ایران نوشت: «ایران پیمانکار آمریکایی را کشت و بسیاری را مجروح کرد. ما قویا پاسخ دادیم و همیشه این کار را خواهیم کرد. اکنون ایران یک حمله به سفارت آمریکا در عراق را هماهنگ کرده است. آنها کاملا مسئول هستند. علاوه بر این، ما انتظار داریم عراق از نیروی نظامی خود برای حفاظت از سفارت آمریکا استفاده کند که به آنها اطلاع داده شده است.»
 
هشدار سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق به آمریکا

«محمد محیی» سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق هشدار داد: حضور آمریکایی‌ها در عراق دیگر توجیهی ندارد. مردم عراق با آن‌ها مخالفند و جنایت‌هایشان زیاد شده است تا حدی که مردم در برابر آن‌ها می‌ایستند در نتیجه اگر می‌خواهند بیشتر متضرر نشوند باید از عراق خارج شوند و اگر نمی‌خواهند پوزه شان در باتلاق شکست به خاک مالیده شود و در برابر جهان بیشتر رسوا شوند به آن‌ها توصیه می‌کنیم که از عراق خارج شوند.

تعهد صالح و عبدالمهدی به پمپئو برای تضمین امنیت آمریکایی‌ها در عراق

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد برهم صالح، رئیس جمهور و عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق به مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا تعهد دادند امنیت آمریکایی‌ها و سفارت آمریکا در بغداد را تضمین کنند.

سازمان بسیج مردمی عراق: کنترل معترضان دشوار است

«جواد کاظم الربیعاوی» یکی از مسئولان سازمان بسیج مردمی عراق اعلام کرد در پیروی از فرمان نخست‌وزیر، مسئولان این سازمان تلاش می‌کنند مانع از ورود معترضان به سفارت آمریکا شوند، اما کنترل آنان بسیار سخت است.

پخش اعلامیه از آسمان بغداد

بالگرد‌های آمریکایی با پخش اعلامیه‌هایی خواستار تخلیه مناطق اطراف سفارت این کشور در بغداد شدند.

ورودی دوم سفارت آمریکا در بغداد به آتش کشیده شد

معترضان عراقی ورودی دوم سفارت آمریکا در بغداد را هم آتش زدند.

برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی در کربلا

منابع عراقی از برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی در کربلا خبر دادند که در آن گروههای حشد شعبی، شیوخ عشایر و دانشجویان دانشگاه‌ها مشارکت داشتند و این تظاهرات در محکومیت حمله آمریکا به مواضع حشد شعبی در القائم برگزار شد.

علی کریم فرمانده عملیات فرات مرکزی حشد شعبی گفت: گروههای بسیج مردمی و شیوخ عشایر در این راه پیمایی اعتراضی که در محکومیت تجاوز آشکار آمریکا به مواضع حشد شعبی و مدافعان میهن برگزار شد، شرکت کردند.

کریم افزود: تجاوز به مواضع حشد شعبی که یک نهاد دولتی محسوب می‌شود، تجاوز به دولت عراق است.

وی از دولت عراق خواست که علیه این تجاوز غیرقابل توجیه که نقض حاکمیت عراق محسوب می‌شود، موضع گیری کند.

آرامش نسبی در اطراف ساختمان سفارت آمریکا

خبرنگار شبکه تی‌آر‌تی از حکمفرمایی آرامش نسبی در اطراف ساختمان سفارت آمریکا در بغداد خبر داد.

حشدالشعبی: حمله به سفارت آمریکا تنها درس نخست است

محمد محیی، سخنگوی رسمی گردان‌های حزب الله عراق اعلام کرد: از این پس حضور نظامیان آمریکایی در عراق قابل قبول نیست.

محمد محیی گفت: آنچه امروز روی داد حمله به سفارت آمریکا بود که تنها درس نخست است؛ درس دوم برای آمریکایی‌ها تصویب قانونی برای خروج نیرو‌های آن‌ها از عراق خواهد بود.

نیرو‌های اعزامی آمریکا، به سفارت این کشور در بغداد رسیدند

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد نیرو‌های اعزامی آمریکا، به سفارت این کشور در بغداد رسیدند.

سناتور گراهام: ترامپ مصمم به دفاع از کارکنان خود در عراق است

سناتور لیندسی گراهام، نماینده مجلس سنای آمریکا پس از دیدار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور و تیم امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: ترامپ مصمم به دفاع از کارکنان آمریکایی در عراق است.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: دولت عراق باید از دیپلمات‌ها، نیرو‌های امنیتی، و سفارت ما محافظت کند؛ تنش و خشونت باید متوقف شد.
 
ائتلاف آمریکا: بالگرد‌های آپاچی را برای حمایت از سفارت اعزام کردیم

المیادین گزارش داد که تحصن کنندگان مقابل سفارت آمریکا در بغداد با دولت در مورد باز کردن دالان هوایی و زمینی برای خروج کارمندان از این سفارت توافق کرده اند.

این دالان به شرطی تامین شده است که این کارمندان دیگر به عراق بازنگردند
اتئلاف آمریکایی نیز اعلام کرده است که برای حفاظت از سفارت این کشور در بغداد چند فروند بالگرد آپاچی ارسال کرده است.

سناتور منندز: خواستار همکاری عراقی‌ها برای بازگشت نظم هستیم

سناتور باب منندز، عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا اعلام کرد: از عراقی‌ها خواستار همکاری با نیرو‌های امنیتی آمریکا و دیپلمات‌ها برای بازگشت امنیت و نظم هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.....
سعید110
Iran, Islamic Republic of
شبکه تلویزیونی المیادین میگه: سفیر آمریکا پیش از 25 دسامبر عراق را ترک کرده بود.
راست میگه چون از رهبر معظم انقلاب شنیده بوده است: دوران بزن و در رویی گذشته است!
شایدم رفته جای پامپبئو را بگیره!
Iran, Islamic Republic of
ساندیس خنک بخور فکرت باز شه.
شکری
Iran, Islamic Republic of
ساندیس خنک دلچسپ تر از ......
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
......
United States
به امید اخراج متجاوزان امریکایی از عراق
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
آمریکا نه تنها از عراق که باید از منطقه خارج بشه.دوران قلدریش رو به پایانه!!
Iran, Islamic Republic of
توروخدا کمی بهش رحم کنید....
Iran, Islamic Republic of
....
ممد
United States
حیف که در تهران نیست تا با بالا رفتن از دیوار سفارت آنرا تسخیر کنند!!!!
Iran, Islamic Republic of
تو حداقل پرچم آمریکا را بیار پایین بعد .
Iran, Islamic Republic of
الله اکبر نصرمن الله وفتح قریب
Iran, Islamic Republic of
تظاهرات امروز عراقی ها کاملا منطقی است زیرا قصد امریکا فقط ایجاد نا امنی درمنطقه و فروش اسلحه است .همین کشور بود که صدام را تحریک کرد به ایران حمله کند و باز هم ایجاد داعش و کشتار بی رحمانه ملت های سوریه و عراق کار خودش بوده و متاسفانه با پر رویی ادای حامی ملت عراق و سوریه را در می اورد.
ali
Iran, Islamic Republic of
لانه جاسوسی باید تعطیل شود وگرنه این داستان ادامه داره
Iran, Islamic Republic of
ترامپ رویش نشد بگه اینها اعتشاشگرند!؟
Iran, Islamic Republic of
. مردم عراق خودشان مردمی فهیم و قدر شناس هستند ....
....
رضا
United States
. اين آتيش بازى ها خوشحالى داره ؟!......
Iran, Islamic Republic of
از امام صادق (ع) نقل شده است: نخستین کسی که رمی جمار نمود (به جمرات سنگ انداخت) آدم بود. چون خداوند اراده فرمود که آدم را توبه دهد، جبرئیل را نزد او فرستاد، جبرئیل گفت: خداوند مرا نزد تو فرستاده تا مناسکی که بوسیله آن توبه تو پذیرفته می شود وقتی خواست او را از منا به طواف خانه خدا آورد، در ناحیه جمره عقبه شیطان بر آدم ظاهر شد و از او پرسید: آهنگ کجا داری؟ جبرئیل به آدم گفت: او را هفت سنگ بزن و با انداختن هر سنگی تکبیر بگو. آدم چنانکه جبرئیل گفت، انجام داد و شیطان رفت.
Iran, Islamic Republic of
تمام مشكلات حل شد
Iran, Islamic Republic of
يكهو ديديد امريكا داخل را زد انوقت چه شود
Iran, Islamic Republic of
فاتحه مع الصلوات
Iran, Islamic Republic of
این شب را به خاطر بسپارید: شب ولادت بانو زینب کبری؛ همه یادشون بمونه چطور آمریکایی که جنگ_مذهبی_سی_ساله_جدید را هفت سال پیش در جهان اسلام به راه انداخت و آتش به دامان حریم خانم در سوریه انداخت، حالا درست در شب ولادت حضرت، آتش به دامان خودش بازگشته. این است نمودی دیگر از صبر_زینب
Iran, Islamic Republic of
آمریکا با حمله به بسیج مردمی عراق، گور خودش را کند.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
احمد
Iran, Islamic Republic of
مگر نمیدانی هلیکوپترهای امریکایی بالای سر سفارت ایران در حال مانور هستند در بغداد.....