کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تقلای رسانه خاندان هاشمی برای پاکسازی حافظه مردم؛

جامعه ایران همواره یک شخصیت مثل هاشمی لازم دارد/ ردصلاحیت هاشمی در سال ۹۲ مثل یک لکه سیاه در تاریخ کشور ثبت شد/ هاشمی ستون نظام بود و همیشه دنبال بهبود معیشت مردم بود/ هاشمی نیست ولی اندیشه و آرمان او بر اذهان حک شده!

9 دی 1398 ساعت 13:01

جامعه ایران درهر دوره نیازمند شخصیت فراحزبی مانند آیت‌الله هاشمی است که ضمن رفع اختلافات، گروه‌های سیاسی را به سمت اهداف و آرمان‌های تعیین شده راهنمایی کند!


گروه سیاسی جهان نیوز، حسین خان بابازاده: روزنامه آرمان که به رسانه خاندان هاشمی رفسنجانی شناخته می شود، در آستانه سالروز فوت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 95 با گزارشی تحت عنوان «اگر امروز تـو می‌بودی» به قلم مطهره شفیعی، سعی کرده است تا یاد هاشمی را زنده کند و فقدان امروز هاشمی را دلیل برخی مشکلات معرفی کند. ظاهرا گردانندگان «آرمان» دست به کار شده اند تا حداقل بتوانند ترکش های ناکارآمدی روحانی را از هاشمی و اعتدال دور کنند و بتوانند از اسم آیت الله به عنوان سردمدار اعتدال(!) برای سایر بازی های سیاسی بهره ببرند. عباراتی نظیر «روحانی وعده‌اش به هاشمی را فراموش کرد» و یا «همیشه دغدغه هاشمی بهبود معیشت مردم بود» به خوبی این موضوع را نشان می دهد. اما قطعا این یادداشت نویسی‌ها نمی تواند جمله «رای روحانی 3 درصد بود و با حمایت من پیروز انتخابات شد» و تلاش های وی بر تحمیل برجام به ملت ایران را از یادها ببرد.

حافظه مردم سیاست های لیبرالی دولت سازندگی که حتی له شدن برخی از اقشار جامعه را هم بد نمی دانستند، از یاد نخواهد برد. و آنکه امروز که سالروز حماسه نهم دی است، اتفاقا روز مناسبی برای یادآوری شعارهای مردم انقلابی در نهم دی 88 در واکنش به رفتار سران فتنه، افرادی نظیر هاشمی و خانواده اوست تا مشخص شود نسبت هاشمی با اعتدال و ستون نظام بودن کجاست؟ 

به گزارش جهان نیوز، گزیده هایی از گزارش منتشر شده روزنامه آرمان را در ادامه خواهید خواند:

*بدون شک در این روزها نقش تعادل سازی سیاست درایران بیش از همیشه احساس می‌شود؛ به شخصیتی نیاز است که با رفتار و گفتار خود به جامعه القا کند سرنوشت کشور مهمتر از وزن‌کشی‌های سیاسی است و خودش دراین مسیر پیشقدم شود. شخصیتی مانند آیت‌الله هاشمی که سال‌ها برای خالی نماندن میدان رقابت سیاسی که منجر به نشاط اجتماعی و به تبع آن امید مردم به تقویت کشور می‌شد از خودگذشتگی‌های زیادی کرد.

*آنچه آیت‌الله هاشمی محور تصمیم‌گیری و اهداف خود قرار داده بود جز تعادل و اعتدال نبود.... جامعه ایران درهر دوره نیازمند شخصیت فراحزبی مانند آیت‌الله هاشمی است که ضمن رفع اختلافات، گروه‌های سیاسی رابه سمت اهداف و آرمان‌های تعیین شده راهنمایی کند

*نباید فراموش کرد که ایثارگری و از خودگذشتگی آیت‌الله هاشمی درجلب اعتماد مردم  و سیاسیون به او بود به‌عنوان نمونه زمانی که جو را مهیا نمی‌دید خود را درمعرض انتخابات قرار می‌داد  حتی اگر مانند سال 92 ردصلاحیت شود.

*آیت‌الله هاشمی تجربه جلوس بر کرسی‌های انتخاباتی مانند ریاست جمهوری و ریاست مجلس را داشت اما هر بار با هدف و برنامه و نه برای کسب قدرت خود را در معرض رای مردم گذاشت و در مسیر بارها از خودگذشتگی کرد مانند انتخابات ریاست جمهوری سال 84. تصمیم حضور در آن انتخابات را تنها دو روز قبل از ثبت نام گرفت چرا که منتظر ماند تا برای انتخاب گزینه برتر اجماع شود و گفته بود اگر این اجماع حاصل نشد چاره‌ای جز کاندیدا شدن ندارد. کاندیدا شدن هاشمی در آن برهه با هدف آگاه کردن جامعه نسبت به شرایط کشور بود، شرایطی که افراد لایق ریاست جمهوری حاضر به پذیرش مسئولیت نبودند و او با از خودگذشتگی به عرصه‌ای وارد شد که می‌دانست هجمه‌ها علیه او شدت و سرعت بیشتری خواهدگرفت اما وظیفه خود دانست تا اجازه ندهد میدان بدون رقابت به جریانی سپرده شود که تحقق خواست مردم برایش در درجه نخست اهمیت نبود. آیت‌الله  با تلخی آغاز دولت محمود احمدی نژاد را شاهد بود، چرا که پیش از آن مجبور شده بود از تخریب‌ها و سازماندهی‌های انتخاباتی شکایتش را نزد خدا ببرد. با این حال با تعامل با دولت شروع کرد اما کم کم با رویه‌هایی که دولت در پیش گرفت سکوت کرد چون می‌دانست تفرقه راهگشای چه خطراتی برای کشور و مردم است.



*در آن مقطع(سال 92) آیت‌الله برای پرشور کردن انتخابات و عدم تکرار نتایج انتخابات 84 و 88 که ضرر زیادی به منافع کشور وارد کرد وارد میدان شد و در بیانیه‌ای چنین نگاشت: «براي اينجانب، اعتلاي ايران اسلامي و تقويت مكتب اهل بيت(ع) بسيار مهمتر از آن است كه براي انجام وظيفه و تكليف خويش به تعريف و تمجيد اختلاف‌برانگيز دشمنان دانا و تهديد، تحديد، بداخلاقي و تخريب دوستان نادان توجه نمايم آنگونه که یک سرباز در دفاع از آرمان‌هایش جانش را در طبق اخلاص می‌نهد، آبرو و اعتبارم را برای اسلام، انقلاب و مردم و اعتلای میهن به دست می‌گیرم» که این ازخودگذشتگی به مذاق جریانی خوش نیامد تا در نهایت منجر به ردصلاحیت آیت‌الله شد؛ اقدامی که در تاریخ کشور به‌عنوان لکه سیاه مقابله با بی‌عدالتی و تبعیض ثبت شد. هاشمی که ستون نظام بود در مقابل چنین اقدامی ترجیح داد بجای اعتراض به حمایت از روحانی بپردازد و از او بخواهد تنها در مسیر خواست ملت گام بردارد. اکنون نیز هرگاه تصمیمی از سوی دولت سبب نارضایتی شود اولین جمله که بیان می‌شود این است: «روحانی وعده‌اش به هاشمی را فراموش کرد» آیت‌الله هاشمی از سال 95 تنها حضور فیزیکی ندارد و اندیشه، آرمان و اهداف او در اذهان حک شده است .

*معیشت مردم از موضوعات مهمی بود که آیت‌الله هاشمی بر بهبود آن تاکید داشت و در دولت سازندگی محور فعالیت را بر بهبود وضعیت کشور و مردم پس از دوران دفاع مقدس قرارداد و تاامروز برنامه‌های اقتصادی آن دولت محل توجه برنامه‌ریزان است.


کد مطلب: 712900

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/712900/جامعه-ایران-همواره-یک-شخصیت-مثل-هاشمی-لازم-ردصلاحیت-سال-۹۲-لکه-سیاه-تاریخ-کشور-ثبت-ستون-نظام-همیشه-دنبال-بهبود-معیشت-مردم-نیست-ولی-اندیشه-آرمان-او-اذهان-حک-شده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com