کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک مقایسه ساده؛

دست خالی اصلاح طلبان و حناچی را از کجا باید فهمید؟ +تصاویر

12 دی 1398 ساعت 11:11

شهردار تهران اعلام کرد که تا پایان سال جاری علاوه بر افتتاح هر ماه یک ایستگاه مترو، پروژه زیرگذر استاد معین، زیرگذر گیشا و مجموعه فرهنگی رازی نیز افتتاح خواهد شد. 


گروه سیاسی جهان نیوز: این روزها انتقادات به شهرداری تهران حتی از سوی شورای شهر تهران و از جمله رئیس این شورا یعنی « محسن هاشمی» مطرح می شود. آلودگی هوای هفته گذشته چهره شهر را بیمار و خسته کرده بود و بازهم باد و باران به داد شهروندان تهرانی رسید. شهرداری تهران در رفع معضلات شهری از جمله آلودگی هوا خصوصا با کارنامه تعطیلی مدارس نمره چندان قابل قبولی نمی گیرند. اما سئوال اینجاست که شهرداری تهران در حوزه عمرانی و اجرایی و دستاوردها چه نمره ای برای خود ثبت کرده است.

بررسی رسانه‌های اصلاح طلب که اهتمام ویژه ای برای پوشش خبری دستاوردها و عملکردهای شهرداری تهران آنهم در زمانی که اصلاح طلبان مدیریت شهری را در دست دارند، به خوبی نشان دهنده میزان فعالیت های مثبت و دستاوردهای «پیروز حناچی» است. 
 

در همین رابطه، (هفتم دی ماه) اولین «استودیوی شهر آماده» پایگاه رسانه‌ای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با حضور پیروز حناچی ـ شهردار تهران ـ و افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. «استودیوی شهر آماده» در مواقع بحرانی به منظور واکنش سریع برای پوشش اخبار و اطلاع‌رسانی در نظر گرفته شده است.
 

(دوم دیماه) ایستگاه مولوی در خط ۷ مترو با حضور شهردار و رئیس شورای شهر تهران افتتاح شد. ایستگاه مولوی یازدهمین ایستگاه خط 7 مترو و دارای دو ورودی در بخش شمالی و جنوبی است.

همچنین به همت خیرین شیرخوارگاه شبیر ساخته و توسط شهردار تهران افتتاح شد.  در سال ۱۳۳۲ توسط مرحوم شبیر پایه‌گذاری شد و قدیمی‌ترین شیرخوارگاه کشور است. این بنا ۶۰ سال قبل وقف و در سال ۱۳۹۴ با کمک بیش از ۳۵۰ خیّر، با هزینه بیش از ۱۹ میلیارد تومان بازسازی شد و اکنون مجهزترین و بزرگترین شیرخوارگاه کشور است. این شیرخوارگاه در خیابان ۱۷ شهریور جنوبی تهران واقع شده است.

در رابطه با دستاوردهای اجرایی پایتخت، شهردار تهران اعلام کرد که تا پایان سال جاری علاوه بر افتتاح هر ماه یک ایستگاه مترو، پروژه زیرگذر استاد معین، زیرگذر گیشا و مجموعه فرهنگی رازی نیز افتتاح خواهد شد. 
 

شهرداری تهران در زمان اصلاحات در حالی به افتتاح ایستگاه به ایستگاه مترو تهران اقدام می کند و حتی دیده شده که این افتتاحیه ها به میدانگاه نیز کشیده شده است که در دوره گذشته شهرداری تهران وزن افتتاحیه ها بیشتر بود و اغلب شهردار تهران شخصا در افتتاحیه هایی حضور می یافت که بیشتر پروژه های بزرگی بودند که امروز بخشی از هویت اصلی شهر تهران شده اند. 

این روزها «محسن هاشمی» از جسارت قالیباف تعریف کرده است و حناچی را به باد انتقاد گرفته است. این درحالی است که رئیس شورای شهر تهران به عملکرد گذشته شهرداری تهران انتقاد می کرد و دستاوردهای عمرانی آنرا زیر سئوال می برد. 


 
در همین رابطه، رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه برج میلاد نباید ساخته می شد، بیان می کند: « اگر پژوهش دقیقی رخ می داد شاهد ایجاد برج میلاد، پل صدر و موارد این چنینی نبودیم چرا که برج میلاد با صرف هزینه و وقت زیاد به هیچ عنوان نماد تهران نبوده است.»



اصلاح طلبان در اوائل اخذ مدیریت شهری اعلام می کردند که شهر تهران بعد از مدیریت قالیباف یک شهر سوخته است اما حالا با مدیریت این جناح سیاسی در تهران بسیاری مطرح می کنند که تهران با مشکلات بسیاری روبرو شده است و بعید نیست که در پایان مدیریت آنان در پایتخت موضوع «شهر سوخته» به واقعیت بپیوندد. 

به نظر می رسد در این حوزه دست شهرداری تهران در موارد اجرایی و عمرانی هم چندان پر نیست که اقدام به افتتاح زیرگذر و ایستگاه به ایستگاه مترو می کند. افتتاح برج میلاد، باغ پرندگان، پل طبیعت، تونل های مختلف و بزرگراه و خطوط مترو حالا جای خود را به میدانگاه و پروژه های خردی و کو چکتری داده است. 
 

آنچه امروز در این حوزه مورد توجه است مشکلاتی است که بر اثر همین کمبود طرح های عمرانی و اجرایی در شهر بروز کرده است. شهر تهران یکی از پرجمعیت ترین کلانشهرهای جهان است و مدیریت پیچیده شهری حکم می کند که هر روز طرح خدماتی برای تسهیل زندگی شهروندان کلید زده شده و به زوی افتتاح شود. این درحالی است که  در حوزه شهری چندان این رویه دیده نمی شود و حتی از دوره قبل شهرداری بسیار جا مانده است.


کد مطلب: 712757

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/712757/دست-خالی-اصلاح-طلبان-حناچی-کجا-باید-فهمید-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com