شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۲۷
قربانی این بازی مردم پایتخت هستند

این روزها کسی شعار «شهردار استعفا» سر نمی‌دهد؟/ ماشین پروپاگاندای اصلاحات در برابر هم جناحی‌ها از کار می‌افتد

سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب: 712148
اصلاح طلبان که زمانی برای هر موضوعی شعار قالیباف استعفا را سر می دادند در برابر معضلات شهری امروز از جمله بوی نامطبوع و آلودگی شدید هوا سکوت پیشه کرده اند.
این روزها کسی شعار «شهردار استعفا» سر نمی‌دهد؟/ پروپاگاندای اصلاحات در برابر هم جناحی‌ها از کار می‌افتد
گروه سیاسی جهان نيوز: زمان زیادی از ماجرا نمی گذرد. وقتی سکان هدایت مدیریت شهری تهران در دستان «محمدباقر قالیباف» بود. در این زمان برخی از گروه های سیاسی برای هر مشکلی فریاد «قالیباف استعفا» سر می دادند. هر چند که این مشکلات اگرچه حادثه ای در شهری بزرگ مانند تهران بوجود می آمد به زودی حل و فصل می شد و آنقدر زمان آن طولانی نمی شد که به معضل و سپس به بحران تبدیل شود. 

این روزها مشکلات شهری تهران از جمله آلودگی هوا و بوی نامطبوعی که شهروندان را کلافه کرده است، چندی است که مهمان این کلانشهر شده است. تهران به شهر بیماری می ماند که مشکلات زیادی گریبانگیر آن شده است اما طبیب ماهری برای درمان این مریضی وجود ندارد. هر چند که مسئولان نیز مانند استاندار تهران به جای ارائه راه حل یا به عادی سازی مشکلات با بیان اینکه پدیده آلودگی هوا یک پدیده جهانی است، می پردازند یا اینکه مانند «پیروز حناچی» شهردار پایتخت راه حل های ساده و حاکی از برون سپاری مسئولیت را مطرح می کنند.

اینکه بایستی منتظر باد و باران و تغییرات جوی و آب هوایی باشیم و یا شهروندانی که خودروهای شخصی دارند، لطف کنند و از وسایل حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد شهری استفاده کنند. هرچند در حوزه حمل و نقل هم مشکلات فراوانی وجود دارد از جمله اینکه خود وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوسهای شهری یکی از آلاینده های اصلی پایتخت محسوب می شود. 
 

همین چند وقت پیش بود که مردم از شلوغی و پرحجمی مترو و اتوبوس گلایه داشتند. کارشناسان مطرح می کردند که با گرانی قیمت بنزین به تعداد مسافران مترو افزوده شده است. اما وقتی خبرنگار این موضوع را با «محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تهران در میان گذاشت وی پاسخ داد که شهروندان از واگن های خلوت مترو برای حمل و نقل استفاده کنند. موضوعی که برخی از کاربران شبکه های اجتماعی آنرا راه حل «ماری آنتوآنتی» نام نهادند. ملکه ای که وقتی گفتند مردم کشورش گرسنه هستند و نان ندارند، گفت «خوب مردم شیرینی بخورند.»

بوی نامطبوع در کنار آلودگی هوای تهران حسابی برخی از شهروندان را کلافه کرده است اما حالا صدایی مشابه «قالیباف استعفا» از سوی برخی از گروه های سیاسی بلند نمی شود. جالب اینجاست که این مشکلات نه تنها حل و فصل نمی شود بلکه مقطعی هم نیست و حالا مدت زمان نسبتا طولانی است که مثلا تهران با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کند. ماجرا از آنجا آغاز می شود که برخی از جریان های سیاسی به همه موارد خصوصا موضوعات اقتصادی و اجرایی کشور به دید سیاسی و منفعت طلبی جناحی نگاه می کنند.

اینکه چه مشکلاتی در میان است مهم نیست. تنها شخصی که عهده دار مسئولیت است مهم است. اگر این فرد یک اصلاح طلب باشد اصلاح طلبان نه تنها در برابر مشکلات سکوت می کنند بلکه برای توجیه آن می کوشند. مانند زمان بارندگی برف سال جاری که بزرگراه امام علی (ع) را مسدود کرد اما خبرگزاری اصلاح طلب ایسنا به طور پرحجم به جای طرح مشکلات مردم سخنان مسئولان شهرداری از جمله شهردار تهران را منعکس کرد و تصویری منتشر کرد که شهردار از مانیتور ها در حال رصد این موضوع بود. 

اصلاح طلبان ابزاری رسانه ای برای منکوب کردن رقیب سیاسی در دست دارند به نام «پرپاگاندا». این ابزار دقیقا در زمانی که رقیب اصلاحات مسئولیتی بر عهده دارد و تنها با هدف تخریب سیاسی بکار گرفته می شود. این درحالی است که رسانه های این جریان از کوچکترین انتقادی درباره مسئولان این جناح سیاسی حذر می کنند.

با این حال اصلاح طلبان به خوبی نشان داده اند که تنها به منفعت جناح سیاسی خود فکر می کنند و حالا نیروهای این جریان در سکوتی قابل تامل معضلات شهری تهران را نظاره گر هستند و انگار نه انگار همین افراد نبودند که در سالهای گذشته سعی می کردند شعار و هشتگ «قالیباف استفعا» را در شبکه های اجتماعی ترند کنند.

جالب اینجاست که همین افراد هنوز هم برای همین منظور در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند درحالی که رقیب سیاسی شان پست و مسئولیتی ندارد. در نگرش اصلاح طلبی فرد کارآمد به دلیل اینکه عضو این جناح سیاسی نیست بایستی به دلایل واهی استعفا دهد اما افراد بی کفایت چون از جرگه اصلاح طلبان هستند بایستی با همه مشکلاتی که ایجاد می کنند در صدر امور بمانند و از آنها در سطح بسیار بالایی باید حمایت شود و در اینجا شهروندان و مشکلات آنها چندان مطرح و با اهمیت نیستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دکتر قالیباف بعنوان هشتمین شهردار برتر جهان انتخاب شد اما حالا با مدیریت اصلاح طلبان هشتمین شهر آلوده جهان شدیم.
شاهین
Iran, Islamic Republic of
حذف طرح زوج و فرد باعث افزایش آلودگی هوا شده است حناچی و محسن هاشمی باید در مورد شدت گرفتن آلودگی هوا و بوی نامطبوع پایتخت پاسخگو باشند.
Netherlands
راه حل شما چیست؟
Iran, Islamic Republic of
اقای قالیباف آدم خوبی است و همواره مورد هجمه قرار گرفت قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶هم رودست خورد
قرار نبود از این حرف ها بزنی؛ خود سردار هم راضی نیست.
حسن
Iran, Islamic Republic of
خدا جاي حق نشسته هرچيزي كه به ناحق ازمردم ايراد گرفتند ،به حق برسر خودشان آمد!
دعوا سر لحاف ابریشمی ملا است
دست بردارید از این دعوای زرگری
مردم دیگه فریب چپ و راست رو نمی خورن
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
قالیباف، قالیبافه، نه چپه نه راست
Greece
اهالی جهان نیوز تعجب نکنید . وقتی احمدی نژاد رییس جمهور بود آلودگی هوا سرطانزا بود، امواج پارازیت سرطانزا بود. گرانی لبنیات باعث سونامی! پوکی استخوان میشد. ضریب جینی تبدیل به ضریب فلاکت شده بود و بیداد می کرد. .....
🛴🛴🛴🚲🚲🚲
Iran, Islamic Republic of
آخه چی از جون این دوچرخه سوارِ هنرمند که اسم خیابون عوض میکند ودیگر ""هیـــــــــــــــــــــــــــــــچ "" میخواهید؟! ""آیا این برای شما کافی نیست""" که یه روز در هفته با استفاده از دوچرخه ! هوا رو کمتر آلوده میکند ؟! معاون آخوندی(کسی که همه افتخارش از وزارت=من یک متر مسکن نساختم !!!!) بوده دیگه ! به کارهای نکرده اش افتخار میکنه !
Iran, Islamic Republic of
.....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
از زرد نامه های زنجیره ای امثال آرمان و آفتاب و غیره انتظاری بجز این نیست !
Iran, Islamic Republic of
قالیباف باید استعفا میداد چون به درد شهر داری نمی خورد...
افشین
Iran, Islamic Republic of
قالیباف پل و مترو و اتوبان و پارک و فرهنگسرا میساخت اما حالا شورای شهر جدید فقط اسم و فامیل بازی می کند.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
ممد
United States
حناچی تازه شهردار شده..... بوی نامطبوع و آلودگی هوا موضوعی ۱۰ ساله است.... معلوم است که قالیباف در این موارد کوتاهی کرده...!!! یکی سنگی درون چاه انداخت... هزار نفر جمع شدند نتوانستند آن سنگ را در بیاورند....!!!
دروغ بس
Iran, Islamic Republic of
بوی نامطبوع پایتخت مربوط سال های 97 و 98 است و قبلا"بی هیچ وجه سابقه نداشته است.
United States
من ۳۰ سال است از مسیر بزرگراه قم به تهران عبور میکردم...... همیشه در زمستان و گاهی هم در سایر زمانها این آلودگی و بوی نامطبوع آنجا با شدت زیاد و کم بوده.....
Iran, Islamic Republic of
,,,,,
United Arab Emirates
مسک اینجاست که اصولگرا و اصلاح طلب هردو از افکار مردم منافع شخصی خود را میخواهند و الا مردم و مشکلاتی از قبیل الودگی هوا و معیشت مردم و...برای ان ها اهمیت ندارد همین که مردم سرگرم باشند کافیست.
چه خبر از شیخ محمد آل مکتوم؟ موشک های پابرهنه های یمنی هنوز به دبی نرسیده وگرنه همه چیز یادت می رفت.
احسان
Iran, Islamic Republic of
وقتی قالیباف شهردار بود فقط دستور نمیداد وارد عمل میشد وکار می کرد
بودونبودافسادطلبان بلاست!ت...
سعيد
Iran, Islamic Republic of
.... ايشان بسيار مناسب براي رياست سازمان ملل هست .