کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هاشمی‌طبا، کارشناس ثابت رسانه‌های اصلاح‌طلب:

برخی می‌خواهند بگویند همه تقصیرات گردن دولت روحانی است/ احمدی نژاد عملکرد مطلوبی نداشت ولی باز رئیس جمهور شد/ برج عاج نشینی روحانی و مصاحبه با صداوسیما که ارتباط با مردم نیست/ فراکسیون امید چهار سال هیچ کاری نکرد، به دولت هم فشاری نیاورد

1 دی 1398 ساعت 12:27

گروهی دنبال ساقط کردن دولت هستند که بگویند همه تقصیرات بر گردن دولت است تا دولت متبوع خود را روی کار بیاورند.


گروه سیاسی جهان نیوز: مصطفی هاشمی طبا، چهره فعال اصلاح طلب، رئیس سازمان تربیت بدنی در دولت اصلاحات و کاندیدای دوره دوزادهم انتخابات ریاست جمهوری تقریبا به عنوان کارشناس ثابت رسانه های اصلاح طلب اعم از نشریات و خبرگزاری ها تبدیل شده است. نکته قابل توجه، رفتار هاشمی طبا و اظهارنظر او در همه موارد است که به نوعی ضرب المثل «از شیرمرغ تا جان آدمیزاد» یادآور می شود. «بزرگترین دشمن ما وضعیت آب است نه آمریکا»، «دلواپسان حتی دست آغشته به عسل دولت را هم گاز می‌گیرند»، «نباید تندروی قذافی و صدام را داشته باشیم»، «انقلابی‌ها هم سرکار بیایند راه روحانی را ادامه می‌دهند حتی بدتر»، «مسئولان ما نباید به خاطر حرف پمپئو لج کنند»، «اگر یک آقایی با خانمش به ورزشگاه بیاید، خیلی آدم محترم‌تری می‌شود»، «اگر اقتصاد خوب می‌خواهیم باید با آمریکا آشتی کنیم!» اینها بخش هایی از اظهارات هاشمی طبا طی ماه‌های گذشته و به خصوص بعد از انتخابات ریاست جمهوری است که جدای از پراکندگی موضوعی در نوع خود شاذ، جالب و حتی خنده دار هم هستند. استفاده رسانه های اصلاح طلب از هاشمی طبا چنان اوج گرفته که در برخی روزها مانند امروز گفتگو با این فعال اصلاح طلب به تیتر اصلی دو رسانه برجسته اصلاح طلب تبدیل می شود.

هاشمی طبا در گفتگو با روزنامه شرق اصرار کرده است که مسئولان وضع واقعی کشور و فضای اقتصادی ناشی از تحریم را با مردم در میان بگذارند و بایستی با مردم ارتباط داشته باشند. وی با انتقاد صریح از روحانی گفته است: «هيچ ايرادي ندارد که رئيس‌جمهور در فضاي عمومي بنشيند و به گفت‌وگوي متقابل با مردم بپردازد، به سؤالاتشان پاسخ دهد و از تلويزيون هم به‌طور زنده پخش شود. اما اين مسئله که مسئولان در برج عاج بنشينند و سه ماه يک‌بار سخنراني کرده و مصاحبه‌اي هم با صداوسيما کنند؛ اين ارتباط با مردم نيست». بخش‌های مهم این گفتگو را خواهید خواند:



*متأسفانه وزارت نفت در شش سال گذشته به‌هيچ‌وجه با سهميه‌بندي بنزين مقابله نکرد، به‌گونه‌اي که کارت‌هاي سوخت در پي آزادسازي مصرف حذف شد، درحالي‌که در شرايط تحريم همان طرح سهميه‌بندي و استفاده از کارت سوخت ضرورت داشت. اکنون پس از چندسال آزمون‌وخطا به اين نتيجه رسيده‌اند که بايد طرح سهميه‌بندي را دوباره احيا کرد.

*اگرچه سهميه‌بندي اقدام درستي است، اما افزايش قيمت بنزين هيچ نتيجه‌اي دربر نخواهد داشت. اکنون دولت درصدد بازگرداندن درآمد ناشي از گراني سوخت از مردم به مردم است. البته در اين رابطه هم صادقانه برخورد نمي‌شود، چراکه دولت مي‌گويد پول ناشي از گراني سوخت در قالب کمک معيشتي به اقشار نيازمند و فرودست بازمي‌گردد.

*امروز مسئولان تحريم را شوخي گرفته‌اند. همان‌طور که احمدي‌نژاد در دولت دهم گفته بود که تحريم به‌هيچ‌روي در زندگي مردم تأثير نگذاشته، امروز دولت روحاني نيز تصورش بر اين است که تحريم تأثيري در زندگي مردم ندارد، درحالي‌که تحريم در وضعيت معيشت جامعه اثرگذار است.

*هيچ ايرادي ندارد که رئيس‌جمهور در فضاي عمومي بنشيند و به گفت‌وگوي متقابل با مردم بپردازد، به سؤالاتشان پاسخ دهد و از تلويزيون هم به‌طور زنده پخش شود. اما اين مسئله که مسئولان در برج عاج بنشينند و سه ماه يک‌بار سخنراني کرده و مصاحبه‌اي هم با صداوسيما کنند؛ اين ارتباط با مردم نيست و در نتيجه نمي‌توان انتظار همراهي و مشارکت از جامعه داشت.

*فراکسيون اميد در چهار سال گذشته اقدامي انجام نداد که در راستاي تحقق خواسته‌ها و رضايت افکار عمومي باشد. اصلاح‌طلبان در مجلس بايد طرح‌هاي عام‌المنفعه ارائه مي‌دادند و بر دولت براي انجام وظايفش فشار وارد مي‌کردند؛ چراکه حمايت از دولت نبايد به اين مفهوم باشد که بر خطاهايش چشم‌پوشي کرده و همواره از او تمجيد کنيم، بلکه بايد با انتقاد سازنده زمينه رشدش را فراهم کرد.

*به نظر مي‌رسد به دليل عملکرد دولت و نارضايتي‌هاي عمومي، اصلاح‌طلبان انگيزه‌اي براي حضور در اين دوره از انتخابات مجلس ندارند.

*احمدي‌نژاد در دولت نهم عملکرد مطلوبي نداشت اما با اين همه، باز هم براي بار دوم رئيس‌جمهور شد. بنابراين رأي‌آوري با عملکرد افراد همواره همگام نبوده است.

*قاليباف بيش از حد عمل‌گراست تا يک اصولگرا. به نظر مي‌رسد اين‌طور باشد. چراکه شهردار اسبق تهران صرف‌نظر از اصولگرا‌بودنش، تلاش مي‌کند برخي از طرح‌هاي اجرائي‌اش را عملي كند. البته او با وجود اينکه شعار حمايت از مستضعفان را مي‌دهد، در عمل دست به اقدامي زد که به نفع همه اقشار جامعه است. به هر روي او اصل را بر انجام کار مي‌داند به همين دليل هم بسياري از اصولگرايان با قاليباف مخالف‌اند. قاليباف به جاي خط سياسي، خط اجرائي‌اش را پيگيري مي‌كند.

*اصولگرايان در شهرهاي بزرگ همچنان هيچ اقبالي نخواهند داشت.


علاوه بر شرق، امروز روزنامه آرمان هم گفتگو با هاشمی طبا را به تیتراصلی خود تبدیل کرده است. این فعال اصلاح طلب که به تازگی در اظهاراتی عجیب گفته بود: « FATF دوگانه عمل می‌کند ولی باید عضو آن بشویم» در محوریت همین موضوع با روزنامه اصلاح طلب آرمان گفتگو کرده که بخش های مهم آن را در ادامه خواهید خواند:

*برخی‌ها دچار روزمره‌گی شدند و به قول خودشان چون می‌خواهند نارضایتی ایجاد نشود به مردم وعده آینده‌ای مطلوب می‌دهند در حالی که وعده آینده خوب بدون واقعیات ممکن نیست.

*ما باید واقعیات و سراشیبی‌ها را به مردم بگوییم و اعلام کنیم برای اینکه از این شرایط عبور کنیم و همزمان نخواهیم زیر بار زور برویم باید مقاومت کنیم. مقاومت هم این نیست که حلوا خیرات کنند بلکه جامعه و مسئولان باید فشار را با رضایت و عدالت احساس کنند.

*این کلاف سر در گم حاکی از این است که در عین حالی که کشور از لحاظ بین‌المللی تحت فشارهای بسیار شدید است و با عدم تصویب FATF دچار مشکلات بیشتری می‌شود متاسفانه مسئولان مردم را در بی‌خبری می‌گذارند.

*گروهی دنبال ساقط کردن دولت هستند که بگویند همه تقصیرات بر گردن دولت است تا دولت متبوع خود را روی کار بیاورند. در حالی که هر دولت دیگری نیز بیاید نمی‌تواند کاری انجام دهد.

*ناکارآمدی‌ها و عدم ارتباط با جهان را در مساله اخیر مربی خارجی تیم استقلال نیز شاهد بودیم که به خاطر تحریم و عدم همکاری با FATF بانک‌های اروپایی نیز حاضر به همکاری با ایران نبودند و این مساله ابعاد گسترده‌تری پیدا کرد... در این شرایط که کشور در تحریم است چه احتیاجی به آدم‌هایی مثل ویلموتس یا استراماچونی و... داریم.


کد مطلب: 711960

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/711960/برخی-می-خواهند-بگویند-همه-تقصیرات-گردن-دولت-روحانی-احمدی-نژاد-عملکرد-مطلوبی-نداشت-ولی-باز-رئیس-جمهور-برج-عاج-نشینی-مصاحبه-صداوسیما-ارتباط-مردم-نیست-فراکسیون-امید-چهار-سال-هیچ-کاری-نکرد-هم-فشاری-نیاورد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com