کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دست و پا برای تصویب لوایح FATF

برای اینکه حسن نیت خودمان را به دنیا نشان دهیم، خودمان را در چاه بیاندازیم!

19 آذر 1398 ساعت 9:47

احمد شیرزاد، نماینده مجلس ششم پیشنهاد داده است با تصويب پالرمو و FATF حسن نيت خود را به جهانيان نشان دهیم.


گروه سیاسی جهان نیوز: احمد شیرزاد، فعال اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم در گفتگو با روزنامه آرمان گفته است: «ممکن است تصويب FATF از سوي اروپايي‌ها و آمريکا با استقبال همراه شود اما هر چيزي که مورد علاقه غربي‌هاست به اين معنا نيست که بايد از آن دوري کرد».

شیرزاد در بخش دیگری گفته است: «در اين بازه زماني ما با تصويب پالرمو و FATF حداقل حسن نيت خود را به جهانيان نشان خواهيم داد».

مفهوم پیشنهاد شیرزاد آن است که برای نشان دادن حسن نیت، کشور را در چاله جدیدی بیاندازیم. به آقای شیرزاد باید گفت که ایران به اندازه کافی حسن نیت خود را به دنیا نشان داده و مهم تر آنکه مگر یک کشور آن هم در قد و قواره ایران نیازی به نشان دادن حسن نیت دارد؟ کدام کشور اروپایی حاضر شده است خود را اسیر خواسته های سران طلبکار دیگر کشورها بکند؟ از ضرباتی که ایران طی شش سال گذشته در موضوعاتی نظیر «اعتماد به دشمن» و «نشان دان حسن نیت» خورده است امروز تحت عنوان یک خسارت بزرگی یاد می شود.

مجلس شوری اسلامی می تواند راسا قوانینی برای موضوعاتی نظیر مبارزه با پولشویی تصویب کند و دنیا را اقناع کند. لزومی ندارد که به قردادهای بین الدولی قلدرمآبانه آمریکا و اروپایی ها که دیگران را به پیوستن آن تهدید می کنند، پیوست.

شیرزاد چندی پیش هم در مواضعی که داشت، معتقد بود که «باید قدم های کوچک اروپا را محکم بچسبیم» و یا اینکه «تصميم برجام خيلی دير بود» و «سال‌های زيادی از دوره اوباما را از دست داديم».

گفتنی است شیرزاد همان چهره اصلاح طلبی است که در مجلس ششم، صراحتا اعلام کرد که ایران در حال ساختن بمب اتم است و این صحبت به عنوان یک سند، علیه کشور به کار گرفته شد.


کد مطلب: 710578

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/710578/اینکه-حسن-نیت-خودمان-دنیا-نشان-دهیم-چاه-بیاندازیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com