کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جواد امام، چهره نزدیک به خاتمی:

قبل از ترامپ، داخلی‌ها نگذاشتند از برجام بهره ببریم/ برخوردهای خشن، مردم را به انتخابات بی‌رغبت کرده!

18 آذر 1398 ساعت 9:37

جریان اصلاحات به دلیل حمایت از حسن روحانی در 2 انتخابات ریاست‌جمهوری در مظان اتهام است. اما این را باید در نظر داشت که اصلاح‌طلبان با وجود نقش داشتن در تشکیل دولت، هیچ نقشی در انتخاب وزیران و مدیران و البته تصمیم‌گیری‌ها نداشتند.


گروه سیاسی جهان نیوز: جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران و از چهره های نزدیک به رئیس دولت اصلاحات در گفتگو با اعتمادآنلاین سعی نموده است تا پیشاپیش شکست احتمالی اصلاح طلبان در دوم اسفند را اصطلاحا ماست ملی کند. از سخت گیری شورای نگهبان تا بی رغبتی مردم به انتخابات از جمله دلایل این فعال اصلاح طلب است. البته که آقای امام حاضر نشده است بگوید که این برخوردهای قاطع با اغتشاشگران مسلح، سازماندهی شده و مخلان امنیت مردم انجام شده است و نه معترضان. حتی امام این را هم نگفته که این دولت مورد حمایت اصلاح طلبان و آقای «تکرار می‌کنم» بود که با یک تصمیم غلط فضا را برای آشوبگران مهیا کرد. جالب آنجاست که امام وجود افرادی نظیر جهانگیری، آخوندی، زنگنه، حجتی و ... در دولت روحانی را منکر شده و مدعی است که ما فقط از روحانی حمایت کردیم و اصلاح طلبان در تصمیم گیری ها نقشی نداشتند!

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات امام را در ادامه خواهید خواند:

*برخوردهای خشن و آسیب جدی‌ای که مردم دیدند بر فضای انتخاباتی تاثیر منفی خواهد گذاشت. به همین دلیل مجموعه دولت و حاکمیت باید تمام هم‌وغمش را در بازسازی شرایط به کار گیرد تا بلکه جامعه به‌ آرامشی نسبی برسد و به رأی دادن رغبت پیدا کند.
 
*جریان اصلاحات به دلیل حمایت از حسن روحانی در 2 انتخابات ریاست‌جمهوری در مظان اتهام است. اما این را باید در نظر داشت که اصلاح‌طلبان با وجود نقش داشتن در تشکیل دولت، هیچ نقشی در انتخاب وزیران و مدیران و البته تصمیم‌گیری‌ها نداشتند.

*قوای درگیر در بحث گرانی بنزین فقط محدود به دولت نمی‌شود. به همین دلیل باید گفت اعتراض‌های اخیر به کلیت نظام ضربه زد و این‌طور نیست که فقط اصلاحات از این مساله متضرر شود.

بیشتر بخوانید:
دلواپسان و دولت آمریکا دو روی یک سکه هستند!

اصلاح طلبان در سال ۹۲ و ۹۶ مصلحت نظام را در نظر گرفتند
 
*اگر اصلاح‌طلبان صحنه را رها کنند و به تماشای فعالیت انتخابات رقیب بنشینند، تندروها از انتخابات سرد استقبال می‌کنند و شاید مجلس یازدهم از مجلس هفتم هم بدتر شود. پس باید به این امید بمانیم که نهادهای نظارتی در رویکرد خود تغییر ایجاد کنند تا از این طریق اصلاح‌طلبان از بستر لازم برای حضوری جدی در انتخابات برخوردار باشند. اگر هم همچنان اصرار بر تنگ‌نظری باشد، مسئولیت از دوش اصلاحات و اصلاح‌طلبان برداشته خواهد شد.
 
*تنها راه برای عبور از بحران بازگشت به مردم و مشارکت آنها در تصمیم‌گیری‌هاست؛ یعنی اگر همچنان بر تک‌روی اصرار کنیم و با راهکار یک‌طرفه امور را اداره کنیم، شرایط به همین شکل کنونی خواهد بود.
 
*در یک سال و چند ماه اخیر همیشه گفته شده است که خروج آمریکا از برجام باعث و بانی مشکلات است. اما قبل از تصمیم ترامپ هم کارشکنیِ‌ کارشکنان داخلی اجازه نداد بتوانیم از برجام بهره ببریم. در کل باید گفت رفتار منطقی و واقع‌بینانه می‌تواند آرامش را به ایران برگرداند.


کد مطلب: 710444

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/710444/قبل-ترامپ-داخلی-ها-نگذاشتند-برجام-بهره-ببریم-برخوردهای-خشن-مردم-انتخابات-بی-رغبت-کرده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com