کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشاور خاتمی:

ناکارآمدی مجلس به دلیل سخت‌گیری شورای نگهبان است!/ مجلس موفق مجلس ششم بود/ ۵۰‌ درصد نمايندگان برای کاسبی به مجلس آمده‌اند

14 آذر 1398 ساعت 12:08

ناصری مدعی است: دوره ششم مجلس جز دوران موفق مجلس بود زيرا در مقابل دخالت‌هاي بيروني مقاومت و تلاش کرد تا استقلال خود را حفظ کند.


گروه سیاسی جهان نیوز: عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح طلب و مشاور رئیس دولت اصلاحات در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان، مجلس ششم را نماد یک مجلس موفق معرفی کرده است که توانست در مقابل دخالت‌هاي بيروني مقاومت و استقلال خود را حفظ کرد. هرچند تمجید ناصری از مجلس ششم و اقدامات ننگین آن مانند تحصن امر غریبی نیست اما ظاهرا در ذهن ایشان صرفا یک نماینده مجلس باید مستقل از فشارهای سیاسی درون کشور باشد و اگر فرد نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی از لحاظ فکری وابسته به غرب بود و اعمال مورد رضایت دشمن را نیابتا انجام داد و حتی دست نیاز هم به سوی غرب دراز کرد، در اینجا مشکل خاصی رخ نداده است! ناصری همچنین با فرافکنی برای عدم عذرخواهی از معرفی لیست امید توسط اصلاح طلبان و اصرار شخص خاتمی، عامل شکل گیری مجلس ناکارآمد را سخت گیری شورای نگهبان عنوان کرده و ظاهرا انتظار داشته است این شورا مصالح ملی را قربانی منافع سیاسی یک جریان کرده و افراد مسئله دار را تائید صلاحیت کند.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات ناصری را در ادامه خواهید خواند:

*سخت‌گيري در امر نظارت و بررسي صلاحيت‌ها، تشکيل مجلس را با موانع زيادي روبه‌رو کرده است و عملا مي‌توان ناکارآمدي مجلس را نيز در همين دانست.

*نخستين دوره مجلس شوراي اسلامي که از تمامي طيف‌ها تشکيل شده بود به شکل واقعي يک مجلس تاثيرگذار و مستقل بود... قطعا مجلس اول شوراي اسلامي در اين زمينه پيشگام است و پس از آن دوره ششم مجلس نيز جز دوران موفق مجلس بود زيرا در مقابل دخالت‌هاي بيروني مقاومت و تلاش کرد تا استقلال خود را حفظ کند.

*مجلس فعلي ظاهرا با دولت همسو است و بزرگترين اشتباه اين مجلس نيز اين است که از حدود سه سال گذشته در مقابل اشتباهات دولت موضع نگرفت و علت آن نيز به اين امر بر مي‌گشت که بيش از 50‌درصد نمايندگان تمامي فراکسيون‌ها به فکر کشور نيستند و براي کاسبي به مجلس آمده‌اند و به‌دنبال منافع اقتصادي خود هستند.

بیشتر بخوانید:
جامعه دیگر اعتمادی به روحانی ندارد

باید در مبانی اندیشه سیاسی جمهوری اسلامی تجدید نظر شود!
مشاور خاتمی: باید با آل سعود یک رابطه سالم برقرار کنیم


*جريان اصلاحات و مردم در انتخابات سال 96 براي روحاني حماسه آفريدند اما ايشان در عمل به مردم و تمام وعده‌هايي که به احزاب و جريان‌ها داد پشت کرد و اقدام موثري انجام نداد و مسير ديگري را در پيش گرفت. در چنين شرايطي اگر مجلس ما قدرتمند بود مي‌توانست دولت را استيضاح کند و از آنها به‌خاطر عمل نکردن به وعده‌هايشان جواب بخواهد. اين موضوع به اينکه نخست وزير يا رئيس‌جمهور کشور را اداره کند برنمي‌گردد بلکه علت آن ضعف خود پارلمان است.

*اگر پيشرفتي در مجلس رخ داد آن پيشرفت در دوره ششم مجلس شوراي اسلامي رقم خورد و در اين دوره مجلس طرح‌هاي بسيار خوبي را توانست به تصويب برساند و حرکتي متفاوت در نظام مقننه ايران ايجاد کرد.


کد مطلب: 710018

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/710018/ناکارآمدی-مجلس-دلیل-سخت-گیری-شورای-نگهبان-موفق-ششم-۵۰-درصد-نمايندگان-کاسبی-آمده-اند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com