شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱۰۷
وزیر کشور دولت خاتمی:

خلاء جریان اصولگرایی در حاشیه بودن باهنر و لاریجانی است!/ من حکم شهرداری احمدی‌نژاد را امضا نمی‌کردم/ رقیب اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و براندازان هستند

شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 709247
موسوی لاری گفت: یکی از خلاء‌هایی که در جریان اصولگرا وجود دارد این است که امثال آقای باهنر در حاشیه هستند
خلاء جریان اصولگرایی در حاشیه بودن باهنر و لاریجانی است!/ من حکم شهرداری احمدی‌نژاد را امضا نمی‌کردم/ رقیب اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و براندازان هستند
گروه سیاسی جهان نيوز: عبدالواحد موسوی‌لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات و عضو شورایعالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفته است: «اصلاح‌طلبان نمی توانند بگویند دولت روحانی به ما ربطی ندارد. مردم به اصلاح‌طلبان می‌گویند ما به دعوت شما به این دولت و این نمایندگان رای دادیم. نمایندگانی که ما به سی نفرشان رای دادیم چه کردند؟ دولتی که ما در شرایط دشوار به آن رای دادیم چه کرد؟» البته موسوی لاری بعد از این اعتراف، اذعان داشته که اصلاح طلبان با تکیه بر مردم به انتخابات ورود خواهند کرد! از این ادعای موسوی لاری دو برداشت می توان داشت یک آنکه مردم صرفا به درد تکیه برای رای‌آوری چهره‌های اصلاح طلب میخورند و بعد از موفقیت احتمالی تا چهارسال بعد به حاشیه خواهند رفت. برداشت دوم آن است که اگر آن نتیجه مخالف نظر اصلاح طلبان حاصل شود، کشور را مانند سال 88 به آشوب می‌کشند.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات موسوی لاری را در ادامه خواهید خواند:

*جریان رقیب اصلاح‌طلبان فقط اصولگرایان نیستند. الان یک طیف وسیعی رقیب جریان اصلاحات است. به اعتقاد من جریان رادیکال و تند داخلی با جریان برانداز خارجی در اصل مخالفت با اصلاح‌طلبان به نتیجه رسیدند. به همان اندازه که برخی رسانه‌های داخلی اصلاح‌طلبان را می کوبند جریانات برانداز خارجی هم حساسیتشان روی اصلاح‌طلبان است و در جهت نفی آنان می کوشند.

*خداوند متعال جای خودش، اما اصلاح‌طلبان تکیه گاهی جز مردم ندارند. حمایت مردم هم در فضای چند دستگی اتفاق نمی افتد. اگر اصلاح‌طلبان به انسجام برسند و حرکت جبهه‌ای خود را حفظ کنند؛ امکان گذر از موانع موجود بالا خواهد رفت.

*فارغ از شهرهای بزرگ، بالای 200 کرسی در شهرهای کوچک و مناطق محدود است که با مکانیزم‌های خودش مطرح می‌شود. نتیجه اصلی انتخابات را آن‌ها رقم می زنند گرچه از نظر کیفی آیینه انتخابات کشور تهران است و به نظر می‌رسد هرکسی در تهران برنده باشد یعنی در کل کشور برنده شده است.

*این دولت هرچند دولت اصلاحات نیست، اما بالاخره اصلاح‌طلبان از روحانی حمایت کردند که رئیس جمهور شد و دولت تشکیل داد. گرچه آقای روحانی آن طوری که بایسته است حق اصلاح‌طلبان را ادا نکرد؛ بخصوص در دور دوم. واقعیت آن است که این دولت نسبت به اشخاصی که او را سر کار آوردند بی تفاوت بود؛ نه اینکه پست و مقام بدهد، بلکه در امور مشورتی و تصمیم گیری هم از حامیانش استفاده نکرد.

*مردم سرخوردگی پیدا کردند. این دلخوری فقط از مجلس یا دولت نیست. از همه عناصری است که در ایجاد مشکلات امروز جامعه از جمله موضوع معیشتی دست داشتند. حالا به دلیل اینکه دولت و عملکردش بیش‌تر از سایرین در دید مردم است، حامیان دولت هم که اصلاح‌طلبان جزوی از آن هستند مورد دلخوری مردم قرار گرفتند. اصلاح‌طلبان نمی توانند بگویند دولت روحانی به ما ربطی ندارد. مردم به اصلاح‌طلبان می‌گویند ما به دعوت شما به این دولت و این نمایندگان رای دادیم. نمایندگانی که ما به سی نفرشان رای دادیم چه کردند؟ دولتی که ما در شرایط دشوار به آن رای دادیم چه کرد؟

بیشتر بخوانید:
موسوی‌لاری در ملک تجریش چه ساخت و سازی می‌کند؟
شروط وزیر کشور خاتمی برای برگشت مردم به سمت نظام!


*تلقی من این است که مردم به این نتیجه می رسند که اگر دنبال تغییر در زندگیشان هستند باز هم باید به صندوق رای مراجعه کنند. اگر به صندوق رای مراجعه نکنند سر از نا کجا آباد در می‌آورند.

*یکی از خلاء‌هایی که در جریان اصولگرا وجود دارد این است که امثال آقای باهنر در حاشیه هستند. من در مصاحبه‌ای گفتم مشکل آقای باهنر این است که به عنوان یک آدم با تجربه که تا حدود زیادی فضای سیاسی را می شناسد کاری دستش نیست. علی لاریجانی هم نیروی با تجربه‌ای است که هیچ چیزی دستش نیست. الان کار از دست این‌ها خارج شده است.

*جریانی در اصول‌گراها رشد کرده که از اواخر دوران احمدی نژاد هم تند تر شدند؛ امثال باهنر و ناطق در میان آن‌ها جایی ندارند. ناطق چهره‌ای است که قبل از انقلاب بوده و در انقلاب هم در جاهای مختلف سمت داشته است. سرمایه جریان اصولگرایی است. اما برداشت این است که اصولگراها از آقای باهنر و ناطق عبور کردند. همان طور که نهادهای مدنی مثل جامعه روحانیت و مدرسین کارکرد خود را از دست داده‌اند. اگر این‌ افراد و جریانات با خواست رادیکال‌ها حرکت کنند آن‌ها قبولشان دارند. اگر نظر مخالف بدهند کنارشان می‌گذارند. من آقای ناطق را برای اصولگرایان ظرفیت خوبی می بینم. اما به نظرم نمی رسد اصولگراها به صورت عام سراغ ناطق بروند.

*امثال آقای باهنر فهمیدند به عنوان یک اصولگرا باید جریان مقابل را هم بپذیرند. اصلاح‌طلبان در گذشته هم همین مشی را داشتند هیچ وقت در کارنامه اصلاح‌طلبان حقیقی برخورد تند نمی‌بینند. البته حتما که برخوردهایی رادیکالی هم ممکن است وجود داشته باشد.

*عناصری که اسم برده شد با جریان اصلاحات الان در این سکو ایستاده‌اند که هر دو می گویند می توانیم با هم رقابت داشته باشیم اما یکدیگر را تخریب نکنیم و جامعه را به سمتی بکشانیم که با فهم و بینش پیش برود. اگر این مشی که در اصلاح‌طلبان ریشه دارد در میان اصولگرایان میانه‌رو هم به عنوان مشی حاکم سیاسی تلقی شود حتما جامعه شرایط بهتری خواهد داشت.

*در جریان شهردار شدن احمدی‌نژاد که من وزیر کشور بودم و حکمش را امضا نمی کردم یکی از کسانی که از من مایوس بود و به آقای رئیس جمهور فشار می‌آورد همین آقای باهنر بود. فشار می آوردند که ما حکم او را برای شهرداری تهران امضا کنیم.

بیشتر بخوانید:
آقای باهنر اجازه ندهید اینقدر به شما توهین شود!
مشاور خاتمی: حاضریم لاریجانی رئیس‌جمهور شود و باهنر رئیس مجلس!


*احمدی نژاد برای تایید حکم شهرداری‌اش مشکل داشت. مشکلاتی داشت و همچنین تجربه کافی برای این کار نداشت. مهم‌تر از همه مشکل در استعلامش بود که وزرات اطلاعات تاییدش نمی کرد.

*اصولگرایان از ابتدای حضور احمدی نژاد به او پیوسته بودند. از همان زمان شهرداری احمدی‌نژاد آقای باهنر در یکی از مذاکرات گفته بود ما احمدی نژاد را برای ریاست  جمهوری می خواهیم و قبول داریم؛ شما حکمش را برای شهرداری نمی‌دهید؟ زیرپرده کار کرده بودند. به‌محض اینکه مطرح شد از آقای مصباح یزدی و موحدی کرمانی تا مهدوی کنی از او حمایت کردند. احمدی‌نژاد محصول اجماع خواسته یا ناخواسته جریان اصولگرا بود.

*به نظرم روش اصولگرایان در انتخابات تغییری نخواهد کرد. همچنان از ابزارهای رسمی مثل شورای نگهبان استفاده می‌کنند. در همه دوران‌ها بوده این دوره هم خواهد بود و شاید شتابش هم بیش‌تر باشد. اصلاح‌طلبان هم مسیر خودشان را دارند. مسیر تکیه بر مردم و نشان دادن آینده‌ای متفاوت.

*اشکالی که فراروی اصلاح‌طلبان است این است که نشان دادن آینده متفاوت در این دوره مشکل است. چون مردم احساس می کنند در انتخابات 1392،1394 و1396 همین حرف را زدند اما نتوانستند محقق کنند. این به معنای از دست دادن این روش نیست. یعنی اصلاح‌طلبان هم الان باید نگاهشان به آینده باشد. حتما باید به دنبال تغییر گفتار و رفتار و ساختار باشند و خودشان را روزآمد ‌کنند. همچنین روی مطالبات مردم کار ‌کنند تا بتوانند با مردم هم صدا شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


.
Iran, Islamic Republic of
خیلی در این چند سال برای شما خوش گذشته .بین مردم بیاید تا جواب شما افتضاح طلبان از مردم بشنوید
Iran, Islamic Republic of
رقیب اصولگرایان هم سازمان منافقین و اصلاح طلبان هستند.
Iran, Islamic Republic of
..
منطق اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
موسوی لاری: هرکسی در تهران برنده باشد یعنی در کل کشور برنده شده است!!!(پاراگراف سوم همین متن)
آی مردم ببینید منطق اصلاح طلبان رو که هیچ وقت برای روستاها و شهرهای کوچک بهایی قائل نبوده و نیستند و ادعای مردم سالاری دارند
تهران تاثیر گذار است اما ملاک نیست ...
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان اقتصاد کشور را نابود کردند.
Iran, Islamic Republic of
برخی اصلاح طلبان به نیابت از آمریکا کل کشور را نابود کردند.
Iran, Islamic Republic of
کاندید های اصولگرای ریاست جمهوری اشکالشان در مناظرات اینه که به جای دفاعی هجومی کار میکنند...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
یکی از بزرگترین توهمات این گروه این است که تصور میکنند خیلی بی شمار هستند
whnr
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
تفکر حزبی و جناحی در ذات این آقایان است...
Iran, Islamic Republic of
توهم شما هم اینه که هی تو نظر سنجی هاتون اکثریتید ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
جمعیت ایران هشتاد میلیونه نه شما چندنفر که اینجا نظرات یکسان میدید و فکر میکنید همه مردم الان همفکر شماهان!!!!!!!!
سرور
Iran, Islamic Republic of
وقتی کسی از جریان چپ سنتی از باهنر و لاریجانی حمایت می کند یعنی چی؟.....
من انقلابیم
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما شاهد یک پینگ پنگ دوستانه هستید که باور مردم هم شده توپ پینگ پونگ سیاسی بازی آقایون
هر طرف هم ببره یعنی هر دو برنده شدن
خخ
Iran, Islamic Republic of
باهنر و لاریجانی اسم شون اصولگراست اما عقائد و افکارشون با جناح چپ هماهنگ است.
سرور
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همینطور است.
Iran, Islamic Republic of
کدام چپ !؟ زمان نخست وزیری موسوی به علت جنگ سیاست اقتصاد دولتی را دنبال میکرد و چون مورد حمایت امام بود عده ای دورش را گرفتند و حالا عده ای فکر میکنند آنها واقعا چپ بودند.چپ یعنی یا کمونیست یا سوسیالیست مثل مادرو و چاورز که البته مخالف این نظریه بسیار است.
سرور
Iran, Islamic Republic of
به این دلیلی یا هر دلیلی مجمع روحاتیون مبارز حتی خودشان اذعان به حمایت از اقتصاد بسته نی کردند در مقابل جانعه روحانیت مبارز که ارجحیت براقتصاد بازار داشتند.....
Iran, Islamic Republic of
سخنرانی های هاشمی در اوایل دهه 60 بیشتر علیه لیبرال ها و سرمایه دارها و آمریکابود.وقتی رییس جمهور شد معلوم شد خیلی هم طیف راست هست.در سیاست خارجی و اقتصادی و زندگی شخصی.اتحاد موسوی و کروبی با هاشمی دلیلی است بر ابطال چپ بودنشان.یا اقتضای آن زمان جنگ و اوایل انقلاب بود یا بعدا تفکرشان عوض شد.حداقل اینکه در مناظره 88 نگفتند دنبال اقتصاد دولتی هستند.
سرور
Iran, Islamic Republic of
اتحاد تاکتیکی چپ و راست در سال 88 فقط برای شکست احمدی نژاد بود...!!
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
....
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
تصویب 20 دقیقه برجام خیلی از حقایق را آشکار کرد.
Iran, Islamic Republic of
احسنت به جهان که بالاخره حرف حق اقای لاری رو منتشر کرد
United Arab Emirates
چون همیشه حق با شماست وضعیتمون این طوره
United Arab Emirates
نجفی مشکل نداشت؟ حناچی مشکل نداشت؟ چرا مشکلات دوستان خودتون رو نمی بینید؟
Iran, Islamic Republic of
موسوی لاری حکم احمدی نژاد رو امضا نمی کرد چون او را می شناخت ولی اقایون اصرار داشتند که او بیاید
United Arab Emirates
و البته ایشون هم معرف حضور هستن
Iran, Islamic Republic of
شاید احمدی نژاد در دوسال آخر مردود شد . اما با همه ضعفش ، یه تار موی احمدی نژاد می ارزد به دولت کنونی ..
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
. چه بچه خوبی بودید که به حرف آقا یان رفتید و احمدی نژاد را شهردار کردید!!!!
سرباز عدالتخواه رهبری
Iran, Islamic Republic of
بله خوب میدونست چطوری اصلاح طلبها رو رسوا می کنه...
Iran, Islamic Republic of
....
حامی
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد در سال 84 برعلیه صاحبان ثروت و قدرت قیام کرد فتنه 88 فتنه باند ثروت و قدرت بود که دست شون از حقوق های نجومی و پُست های مدیریتی کوتاه شده بود.
Iran, Islamic Republic of
...
خخخ
اون فتنه نبود ،با اون انتخاباتتون
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
حتما این اصولگرایان بودند زمینه فتنه 88 را در سال 86 با بستن دسبند سبز و القا تقلب در انتخابابات و تشکیل کمیته صیانت از آرا بوجود آوردند . ....
اقا تابلو بود ۸۸ کاملا واضح و آشکار، دیگه چی رو میخواید لاپوشانی کنید
اتفاقا باعث ۸۸ همون اصولگرایان بودن
...
امید
Iran, Islamic Republic of
امضا نکردن حکم آقای احمدی نژاد توسط تو که افتخاریه برای او!
Iran, Islamic Republic of
....
هر روز به بهانه ای .....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اگر صدا و سیما حاضر میشد بعد این همه سال کنفرانس برلین رو که در دولت خاتمی و با حضور نماینده های اصلاح طلب برگزار شد رو کامل نشون بده ، کاملا مشخص میشد ...
Iran, Islamic Republic of
صدا وسیما جرات نداره گزارش اخبارش را دو سه روز قبل از گرانی بنزین نشان بده که مصاحبه شونده میگفت یه بطری آب ۱۵۰۰ تومانه چطور بنزین ۱۰۰۰ تومانه.خودت هم دنبالش نیستی بعد میخواهی ۲۰ سال قبل را ببینی که چی را ثابت کنی.
Iran, Islamic Republic of
نیت خاتمی افزایش روابط اقتصادی با المان بوده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!،خرابکاریهای دیگرون به اون چه ربطی داره ،فقط دنبال بهانه اید
Iran, Islamic Republic of
....
عمر اصلاح طلبان خائن رو به پایان است
اصلاح طلبان خارچشم دشمنان و پیروز همیشگی میدان
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کنفرانس برلین رو کامل بزارن مردم ببینن اونوقت معلوم میشه کی به کیه و چی به چی
Iran, Islamic Republic of
کنفرانس برلین هیچ چیزی رو ثابت نمیکنه که کی به کیه ،مگه شخص خاتمی چکار بدی کرده بوده؟!
Iran, Islamic Republic of
مشاور انقلابی حسن روحانی ، حسام الدین آشناست ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!یا خدا..
Iran, Islamic Republic of
موسوی‌لاری در ملک تجریش چه ساخت و سازی می‌کند؟...
Iran, Islamic Republic of
سهمش از سفره انقلابه
یا علی مدد
Iran, Islamic Republic of
ویلای موسسه خیریه میسازد!!!! مستضعفان از جنوب شهر بروند آنجا، برای چی؟ منم نميدونم!!!
Iran, Islamic Republic of
میشه شماها یعنی فتنه گران دست از سر مردم ایران بردارید؟ سال 88 یادتون هست؟ چه جوابی در پیشگاه الهی دارید؟ گیرم این دنیا همه اش به کام شما. بالاخره حساب و کتاب آخرت را چکار می کنید. .....
شماها باید جواب بدید که نارو زدید به ما هم دردنیا هم درآخرت
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
طبیعیه یک استمرار طلب با کسی مثل احمدی نژاد که قصد تغییر داره ....
احمدی نژاد چه تغییری داد ؟ اونم استمرار تورم و بدبختی بود با اون یارانه و اون ذوقش برای تحریم بیشتر
Iran, Islamic Republic of
رقیب اصلاح طلبان ،براندازان هستند!!! خخخخخ ایناکه خو سرآمد براندازانن اصلا مگه تو این جهت رقیبی هم دارن؟!
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات نیروی براندازها رو تابحال تامین کرده.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای لاری اصل انقلاب متکی و وابسته به افراد نیست تا چه برسد به یک جریان سیاسی یا انقلابی .
Iran, Islamic Republic of
اگر اینطور که شما میگین پس شما هم جزو اصولگرایان هستید....
Iran, Islamic Republic of
مگر برانداز ها با اصول گرایان متفاوتند؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
براندازان همان فتنه گران اصلاح طلب سال 88 هستن.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
بیخود خلط مبحث نکنید ....
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
درود بر احمدی نژاد دوره اول
Iran, Islamic Republic of
....
سید
Iran, Islamic Republic of
....
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
این طیف ؛ واقعا اقلیت هستن !...
یعنی اقلیت همیشه رای میاره؟عجبا!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این همونه که تو فتنه ها بود
Iran, Islamic Republic of
وزیر اصلاحات هم مگه حرف میزنه؟!!
Romania
موسوی لاری را در دانشگاه تهران در فتنه 78 را بیاد دتارم
Romania
موسوی لاری برای کارهای غیر سیاسی خوبه بره دنبالش کارهای عام المنفعه
Iran, Islamic Republic of
...
احمد
Iran, Islamic Republic of
خلاء جریان اصلاح طلبی در حاشیه بودن حجت الاسلام فومنی ورحیمیان وسایر معتقدان به نظام در درون اصلاح طلبان است توحکم شهرداری احمدی نژاد را امضاء نکردی اما دوسال پس ازرای مردم حکم ریاست جمهوریش توسط رهبری تنفیذ شد.....
Iran, Islamic Republic of
...
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
....
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
از نام احمدی نژاد خیلی لذت میبرم ؛ چون برای انسان و انسانیت کار کرد ؛ ....
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
....
عبدالله
Russian Federation
.....
Iran, Islamic Republic of
این آدمهای کوچک تلاش می کنند با نام احمدی نژاد خود رانزد مردم بزرگ جلوه دهند..
احمدی برای شماها بزرگه برای ما نه
محمود
United States
و سرمایه آمریکا و اسرائیل هم در ایران افساد طلبان هستند. احمدی نژاد هر چه باشد در خدمت به مردم ایران شما به گرد او هم نمی رسید......
علی
Italy
مکراصلاح طلبان بابرنداران فرقی هم دارندموضع گیری بزرکوران دراین چندروز راببنید
دو چشم پر سو
Iran, Islamic Republic of
.....
Hong Kong
فعلا کهه ثابت شده احمدی نزاد در شهرداری تهران ازبهترینها بوده و از شما اصلاحطلبان و شهردارتون خیلی خیلی بهتر بوده و هست ...!!
دلم سوخت!
Iran, Islamic Republic of
دلم برای فلانی وبهمانی سوخت.
هرچند خودکرده را تدبیر نیست،...
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین رقیب اصلاح طلبان

سیری، پیری، ریاکاری و تنبلی شان است.

چون اهل کار نیستند، ...
Iran, Islamic Republic of
شماها هم اهل کار نیستید که صبح تا شب اینجا نظر میدید
بوسجين
Iran, Islamic Republic of
حتما حكم امثال اخوندي ى نجفي و،،،،،،،، را امضاء مي كرديد اتفاقا مشكل ما همين نگاه هاي شما به مسايل است
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
.....