کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاکتیک سوخته اصلاحات و اعتدال؛

از تهمت‌های قبل انتخابات تا دروغ‌های بعد انتخابات/ اصلاح‌طلبان گرانی بنزین را هم گردن رئیسی انداختند!

خبری از عذرخواهی نیست، وقاحت به میان آوردند

5 آذر 1398 ساعت 13:45

اصلاحات حالا دست به هر کاری می زند که خود را مبرا از هزینه های عملکرد ضعیف دولت و نیروهای خود در مجلس و شورای شهر کند اما این تلاشها بیهوده است و مردم کمتر این موارد را باور می کنند. 


گروه سیاسی جهان نیوز: در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم تیم رسانه‌ای طرفدار دولت روحانی اقدام به خبرپراکنی علیه «سید ابراهیم رئیسی» کردند آنهم با تکنیک هراس آفرینی. در همین رابطه بیان شد که اگر رئیسی رئیس جمهور شود دلار را تا 10 هزار تومان به بالا گران خواهد کرد و این اتفاق برای بنزین و حامل های انرژی هم می افتد. این موارد سبب شد تا بسیاری از ترس این واقعه به سمت نامزد رقیب رئیسی بروند. به نظر می رسد تاکتیک هراس افکنی رسانه های اصلاح طلب علیه رئیسی  هنوز پایان نیافته است. 

درحالی که دولت طرح سهمیه بندی بنزین را ارائه و اجرا کرده است در این حوزه شاهد آن هستیم که اخباری جعلی آنهم از سوی منابع نامعلوم در خبرگزاری های اصلاح طلب درج می شود که رئیسی مسبب گران کردن قیمت بنزین است.

در همین رابطه خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا در خبری که در گفتگو با منبع آگاه در این رسانه درج شد اعلام کرد که در جلسه سران قوا روحانی با بنزین 1200 تومانی موافق بود اما رئیسی با آن مخالفت کرده و خواستار افزایش یکباره قیمت آن شده است! این در شرایطی بود که حسن روحانی در دو نوبت طی هفته گذشته به دفاع از طرح سهمیه بندی بنزین پرداخته و هیچ انتقادی نیز نسبت به نحوه اجرای آن مطرح نکرده است. جعلی بودن این خبر تا حدی بود که این خبرگزاری اصلاح طلب بعد از کنایه دادستان کل آنرا از خروجی خود حذف کرد.

دادستان طی اطلاعیه ای به کنایه به این خبر گفته بود: «اگر منبع آگاه به صورت جلسه 17/7/1398 که از طرف دفتر رئیس جمهور تنظیم شده دسترسی داشت چنین خبر اشتباهی را منتشر نمی کرد.»

این تلاش های رسانه های جریان اصلاحات در حالی است که رسانه های دیگر این جریان بیان می کنند که ماجرای بنزین موجب شکست قطعی دولت و اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو خواهد شد.

روزنامه اصلاح طلب آرمان در همین زمینه می نویسد: « افزایش قیمت بنزین آن هم سه ماه مانده به انتخابات کار را سخت کرد و بیش از دولت به پایگاه رای اصلاح طلبان لطمه زد. با این رویکرد اکنون مردم دیگر نه تنها به دولت که باوری به اصلاح طلبان نخواهند داشت. این موضوع می تواند به مثابه شکست قطعی آنان در انتخابات تلقی شود.»

از همین جا مشخص می شود که چرا رسانه اصلاح طلب سعی دارد تاکتیک جنگ روانی نخ نما شده این جریان در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری را تکرار کند.

چند وقتی است که رسانه های اصلاح طلب سعی می کنند که موضوع گرانی قیمت بنزین را به گردن رئیسی بیندازند. جالب اینجاست که رسانه های اصلاح طلب و دولتی تا اینقدر شجاعت ندارند که خود هزینه و مسئولیت کار خود را به گردن بگیرند. بعضی از رسانه های اصلاح طلب سعی کرده اند غیر از رئیسی سهمیه بندی سوخت را تصمیم غیر از دولت و شورای سران قوا بنامند. 

دیروز «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات نیز با انتشار ویدئویی از خود که نشان از بغض و ناراحتی وی داشت اعلام کرد قطعی اینترنت به گردن وی نیست. 

از سوی دیگر سخنگوی دولت هم بیان می کند که دولت اطلاع رسانی کافی انجام شده است و مردم متوجه امر اطلاع رسانی نشده اند. اصلاح طلبان حتی زمانی که قوه مجریه در دست آنهاست و در مجلس و شورای شهر فعال هستند بازهم مسئولیت کار خود را به گردن نمی گیرند. 

این موارد به وضوح نشان می دهد رسانه های اصلاح طلب بازهم بازی را باخته اند و از این رو هر چه در چنته دارند را رو می کنند تا خود را از گردابی که در آن غرق شده می بینند نجات دهند. اصلاحات حالا دست به هر کاری می زند که خود را مبرا از هزینه های عملکرد ضعیف دولت و نیروهای خود در مجلس و شورای شهر کند اما این تلاشها بیهوده است و مردم کمتر این موارد را باور می کنند.


کد مطلب: 708573

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/708573/تهمت-های-قبل-انتخابات-دروغ-های-بعد-اصلاح-طلبان-گرانی-بنزین-هم-گردن-رئیسی-انداختند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com