شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۲۲
دوصد گفته چون نیم کردار نیست؛

حرف درمانی معاون اول هم شروع شد/ آقای جهانگیری! دولت جایی برای اعتماد و دلگرمی مردم باقی گذاشته است؟!

يکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 708488
جهانگیری در حالی در پی دلگرم کردن مردم است که وعده های پیشین دولت چندان محقق نشده است.
حرف درمانی معاون اول هم شروع شد/ آقای جهانگیری! دولت جایی برای اعتماد و دلگرمی باقی گذاشته است؟!
گروه سیاسی جهان نيوز: روز گذشته «اسحاق جهانگیری» معاون اول روحانی در جلسه ستاد تنظیم بازار تاکید کرد تا پایان امسال هیچ دستگاهی اجازه افزایش قیمت هیچ کالایی را ندارد.

جهانگیری با بیان اینکه «دولت از عمق جان اعتراض و صدای مردم را می‌شنود و برای آن احترام قائل است» و یا «مردم اطمینان داشته باشند که از حقوق آن‌ها با جدیت حمایت می‌شود» سعی کرد که با این سخنان دلگرم کننده بعد از سهمیه بندی و گران کردن قیمت بنزین مردم را نسبت به نگرانی هایی که دارند، کمی آرام کند. 

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نرخ تورم از اردیبهشت امسال تاکنون هر ماه کاهشی بوده است، تصریح کرد: «هزینه های دولت و دستگاه ها باید به شدت کاهش پیدا کند.»

از سوی دیگر وی مطرح کرد: «سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی باید راهکارهایی ارائه کنند تا آن راه‌کارها عملاً منجر به کاهش تورم در اقتصاد کشور شود.»

جهانگیری درحالی از کاهش نرخ تورم سخن می گوید و برای مردم یک نمودار کاهشی از تورم ترسیم می کند که مردم چندان به طور ملموس در بازار این کاهش قیمت ها را لمس نمی کنند. اگر هم کاهش قیمتی بوده است به نظر می رسد به سبب اینکه گرانی به طور نجومی و ارزانی به طور قطره چکانی انجام می شود چندان سخنانی که جهانگیری مدعی آن است برای مردم ملموس نیست.

از سوی دیگر جهانگیری پس از 6 سال و مشکلاتی که از سال گذشته کشور را دچار گرانی های سرسام آور کرده است از برخی از نهادهای دولتی می خواهد که برای این اوضاع و احوال بازار و معیشت مردم راهکار ارائه دهند. به نظر می رسد این جا ماندگی دولت در بسیاری از امور سبب شده که مشکلات کشور دوچندان شود. یعنی ماشین دولت با عقب ماندگی نتوانسته گرانی و تورم را کنترل کند و از آنها در عمل عقب افتاده است.

دولت بدون اطلاع رسانی و به طور ضربتی اقدام به اجرای طرح سهمیه بندی بنزین کرد که این موضوع بازهم از اعتماد افکارعمومی نسبت به دولت تا حدی کاست. 

همچنین بایستی از معاون اول روحانی که سعی در دلگرم کردن مردم را دارند این سئوال را پرسید که مردم به چه وعده و اطمینانی که دولت داده اند باید اطمینان یابند. این روزها در فضای مجازی سخنان جهانگیری در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری در حال بازنشر است. جهانگیری در همان زمان اعلام کرد که « دیگر کسی از گرانی و تورم صحبت نمی‌کند چون کاری شد کارستان. ما به تمام اهداف برجام رسیدیم؛ دنیا عاشق کار کردن با ایران شده است.»

جهانگیری اخیرا درباره FATF سخنانی را به رهبر معظم انقلاب نسبت داده بود که توسط شخصیت های سیاسی مختلف و ازجمله اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام رد شد. 

با این حال به نظر می رسد که حنای دولت با تمام وعده هایی که به ثمر ننشسته است و از سوی دیگر با همه گرانی هایی که هر روزه بر دوش مردم سنگینی می کند، چندان رنگی برای مردم ندارد. جهانگیری در ستاد تنظیم بازاری سخنرانی کرد که از گرانی های سال گذشته تا به امروز چندان در کنترل قیمت ها موفق عمل نکرده است.

به نظر می رسد که وقتی دولتمردان بیان می کنند که مردم نگران چیزی نباشد مردم بیشتر در این حوزه نگرانی پیدا میکنند.

موضوع بنزین که دولتمردان از جمله وزیر نفت بیان می کردند که به وقت تصمیم گیری برای اجرای طرح سهمیه بندی به مردم اعلام می کنیم نیز بدون اعلام عمومی اجرایی شد. مردم در این حوزه نگران هستند و دولت تنها در حیطه عمل و به طور ملموس و نتیجه بخش می توانند، نگرانی مردم را رفع کنند و با حرف درمانی و وعده دهی دوباره نمی توان مردم را امیدوار کرد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای جهان تیغی یه سری به بازار و کوچه خیابون بزن ببین چه خبره ؟ ..
باز هم (باید) ...
Iran, Islamic Republic of
خدای من!
در هفتمین سال دولتشون هنوز هم از کلمه باید استفاده میکنن!....
محمد
اقایان در خوابی گران فرو رفته اند.چطور کسانی که در ولنجک و قیطریه و کامرانیه و ... هستند از حال مردم درجه 2 با خبرند؟مسئولینِ ما مردم را ریز می بینند
Iran, Islamic Republic of
اینکه دولت روحانی به بن بست رسیده است، به خاطر همان کارهایی است که علیه دولت احمدی نژاد و دولتمردان احمدی نژاد کردند....
مالک اشتر
Iran, Islamic Republic of
ملت شریف ایران یادتون هست هر شب میخابیدید صبح همه چی گرون میشد؟؟؟

ما (دولت تدبیر و امید) کاری کردیم که هیچی یادتون نیمونه از اون دوران!!!
Iran, Islamic Republic of
...
امیر
Netherlands
البته نه دولت و نه رسانه های مثل جهان نیوز و غیر جایی دلگرم کنند و اعتماد نگذاشته در بین مردم و مخصوصا قشر جوان کشور که رسانه هدف دار بیگانه را ترجیح به رسانه چاپلوس نامه داخلی می دهند ....
Iran, Islamic Republic of
اینکه شما نظرت را اینجا مطرح میکنی یعنی دلت گرم است که کسانی در تهران صدایت را میشنوند و آنها را انعکاس میدهند، پس من و شما به جهان نیوز اعتماد کرده ایم. ....
Iran, Islamic Republic of
..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
...
ع ث
...
Iran, Islamic Republic of
بنده به عنوان کسی که طرفدار این دولت بودم دیگه هیچ اعتمادی به حرف اینها ندارم .....
ممد
United States
حرف درمانی سهل است.... آب درمانی هم دیگر جواب نمیدهد!!!
یا علی مدد
Iran, Islamic Republic of
کاش روحانی هم عذر خواهی میکرد و خطایش را میپذیرفت و از مردم دلجویی میکرد .....
Iran, Islamic Republic of
چه سودی دارد عذر خواهی...
Iran, Islamic Republic of
کاملا برنامه ریزی شده فتنه رو کلید زدند.
خاموش شدن فتنه امداد الهی بود
Iran, Islamic Republic of
فتنه خاموش شد درست.اعتراض مردم چی؟
Iran, Islamic Republic of
بنزین رو گرون کردند بعد می‌گند کرایه ها گرونتر نشه والا دیگه خجالت می کشم سوار تاکسی شوم به خاطر گرونی های پارسال و امسال واقعاً تحت فشار بودند و قیمت سوخت هم مزید بر علت شده. اگر قرار همچین آزاد باشه و حتی بعضی از محصولات گرونتر از کشورهای پیشرفته خوب در آمد مردم رو هم آزاد کنید.
مصطفی
United Arab Emirates
....
مصطفی
United Arab Emirates
.....
Iran, Islamic Republic of
فرمایشات جناب جهانگیری :
ماشین توسعه کشور چنان سرعت خواهد گرفت که همه متعجب گردند .
کشور در ته دره بود الان رشد اقتصادی حدود 8-9 در صد است .
سالیانه 950000 شغل ایجاد خواهیم
شرکت های خارجی برای کار در ایران پشت در ها صف کشیده اند
و........ ...
Iran, Islamic Republic of
...