کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روایت متفاوت و قابل تامل چهره برجسته اصلاح‌طلب:

سخنان روحانی در یزد نمايانگر اين بود که ديگر ملاحظه چيزی را نمی‌کند/ پيامد آن اظهارات در یزد افزايش قيمت بنزين بود/ روحانی با گرانی بنزین وارد فاز امنیتی شد

3 آذر 1398 ساعت 10:18

در واقع سخنان آقاي روحاني نمايانگر اين قضيه بود که ديگر ملاحظه چيزي را نخواهد کرد. اما همانطور که مي‌بينيم پيامد آن اظهارات در يزد تصميم به افزايش قيمت بنزين بود.


گروه سیاسی جهان نیوز: علی صوفی دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان احتمال داده است طرح گرانی بنزین و در پی آن پرداخت بسته معیشتی به 60 میلیون نفر ایده نزدیکان آقای روحانی بوده است تا بتوانند در آستانه انتخابات با پول پاشی بین مردم توفیقی کسب کنند. به شرط صحت ادعای این فعال اصلاح طلب نهادهای نظارتی باید وارد کار شوند و مردم را از ریشه های سیاسی این تصمیم پرخسارت و هزینه زا مطلع کنند. اما ادعای جالب تر صوفی آن است که گرانی شوک آور بنزین را از پیامدهای محتوای سخنرانی عجیب روحانی در یزد دانسته است که این ادعا هم در نوع خود قابل تامل است. 

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات صوفی را در ادامه خواهید خواند:

*آقاي روحاني در يزد آمد که تغيير رويه بدهد، البته سخنان وي از پيش تعيين شده نبود و صحبت‌هايي که رئيس‌جمهور در آنجا انجام داد غيرمترقبه بود. رئيس‌جمهور در يزد دفعتا شروع به شفاف‌سازي کرد و به مردم هم وعده داد که همه چيز را برملا خواهم کرد و به شما خواهم گفت و به دولت هم دستور مي‌دهم که عوامل اجرايي دولت کاملا آنها را پيگيري کنند. در واقع سخنان آقاي روحاني نمايانگر اين قضيه بود که ديگر ملاحظه چيزي را نخواهد کرد. اما همانطور که مي‌بينيم پيامد آن اظهارات در يزد تصميم به افزايش قيمت بنزين بود. رئيس‌جمهور بايد خيلي چيزها را که پس از انتخابات 96 رخ داد و در مورد آنها سکوت، محافظه‌کاري و دور از انتظار مردم عمل کرد و موجبات رنجش و اعتراض مردم را فراهم آورد به مردم مي‌گفت، اما آقاي روحاني با اين تصميمي که در حوزه بنزين گرفته شد به فاز امنيتي رفت. لذا به جاي اينکه شفاف‌سازي کرده و اعتماد مردم را جلب کند با اين تصميم موجب سلب اعتماد مردم شد.

*ما در آستانه انتخابات هستيم و شايد برخي از اطرافيان آقاي روحاني تحليلشان بر اين بوده که رئيس‌جمهور مي‌خواهد به 60‌ميليون نفر در آستانه انتخابات يارانه بنزين داده و پول پخش کند. البته هيچ ‌بعيد هم نيست اگر بر اين مبنا اين تصميم اتخاذ شده باشد که با اين کار اعتبار اجتماعي آقاي روحاني نه تنها پايين نخواهد آمد بلکه بالاتر هم خواهد رفت و با افزايش يارانه‌هاي نقدي در کوتاه‌مدت و جريان انتخابات سود خواهد برد. اما اصلا اينگونه نشد و نتيجه بر عکس شد و حاصلي براي دولت نداشت.

بیشتر بخوانید:
خیلی وقت است که آرای روحانی ریزش پیدا کرده
مشاور خاتمی: دولت فشل شده و روحانی بی‌کفایت است


کد مطلب: 708477

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/708477/سخنان-روحانی-یزد-نمايانگر-ديگر-ملاحظه-چيزی-نمی-کند-پيامد-اظهارات-افزايش-قيمت-بنزين-گرانی-بنزین-وارد-فاز-امنیتی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com