کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شیطنت‌هایی که تمام نمی‌شود؛

تقسیم کار اصلاح طلبان در اغتشاش/ یک عده حمایت از آشوبگران، یک عده موج سواری رسانه‌ای +جزئیات

3 آذر 1398 ساعت 8:06

اخبار شیطنت آمیز و تحرکات رسانه ای عجیب برخی از رسانه های اصلاح طلب موید این مطلب است که بایستی نظارت بیشتری روی این رسانه‌ها صورت گیرد.


گروه سیاسی جهان نیوز: در زمانه التهاب که وظیفه رسانه ها تبیین و آرام سازی فضا برای رسیدن به یک فرمول درست و عقلانی جهت بررسی مشکلات است، متاسفانه شاهد شیطنت های برخی رسانه های اصلاح طلب بودیم. شیطنت در فضای امنیتی و فضای آشوب به یکی از ویژگی های رسانه های اصلاح طلب بدل شده است. اصلاح طلبان سعی می کنند با روش های خود به طور کامل از این فضا برای وجهه سازی بهره ببرند.

موضوع محدود شدن اینترنت کشور به اینترنت داخلی و لوکال سبب شد تا رسانه های اصلاح طلب دست به کار شوند و برای اینکه نشان دهند که به اصطلاح طرفداری آزادی هستند مصاحبه های گوناگونی از نمایندگان اصلاح طلب و فعالان این جریان سیاسی اخذ شد که مطرح می کرد اینترنت بایستی وصل شود. موج سواری رسانه های اصلاح طلب روی قطعی اینترنت در حالی است که این رسانه ها همواره در طول 6 سال گذشته حامی دولت بودند و حالا که نحوه اجرای طرح سهمیه بندی بنزین با انتقاداتی روبرو شده است، بدون توجه به مشکلات این طرح خود را در حوزه دیگری مشغول کرده اند.

این درحالی است که این رسانه ها که خود را حامی آزادی بیان می نامند از دولتمردان این سوال را نکردند که چرا بدون اطلاع رسانی و تبیین صحیح این موضوع برای مردم و در ساعت صفر قیمت بنزین را گران و آنرا سهمیه بندی کردند.

سهمیه بندی بنزین در دولت قبل از دولت های روحانی انجام شده بود و مردم با این موضوع با همه انتقادات همراهی کردند اما وزارت نفت دولت یازدهم آنرا لغو و بازهم آنرا با هزینه زیاد و بدون اطلاع رسانی درست و با معایب فراوان به اجرا درآورد. 

در این حوزه رسانه های اصلاح طلب به جای تبیین این موضوع و رفع کردن نواقص اطلاع رسانی کار دولتی که حامی آن بوده و هستند دست به موج سواری رسانه ای زده اند.

جالب اینجاست که یکی از خبرگزاری های اصلاح طلب که از بیت المال ارتزاق می کند در مواردی همچون مشکلاتی که مدیریت غلط و اهمال کاری شهرداری تهران برای شهروندان تهرانی بوجود می آورد سعی کرده با پوشش رسانه‌ای این مشکلات را پنهان کند. به طور مثال در ماجرای برف تهران و ترافیکی که اتوبان امام علی(ع) و معابر شمال شهر تهران را قفل و مسدود کرد، این رسانه اصلاح طلب به طور پرحجم در مصاحبه با مسئولان و مدیران شهرداری توجیهات آنان را در رسانه خود درج کرد تا نشان دهد شهرداری به فکر شهروندان است. این رویه خبرگزاری اصلاح طلب به سبب اصلاح طلب بودن شهردار و اعضای شورای شهر تهران صورت گرفت وگرنه اگر فرد دیگری شهردار بود قطعا اصلاح طلبان با انتقادهای فراوان پروپاگاندی خبری علیه وی راه می انداختند.

همچنین این خبرگزاری اصلاح طلب اخیرا عکسی قابل تامل منتشر کرد که نشان می داد طلبه های آفریقایی سیاه پوست در تجمع مردم اصفهان در مقابله با اشرار حضور داشته اند. 


این عکس در میان برخی از کانال های ضدانقلاب منتشر شد و آنان با آتش تهیه ای که خبرگزاری اصلاح طلب آنرا در اختیارشان قرار داد علیه تظاهرات مردمی ایران به دروغ پراکنی دست زدند.

با این حال به نظر می رسد که دغدغه رسانه های اصلاح طلب بیشتر منافع جناح متبوعشان است تا منافع و امنیت ملی. ویژگی های برخی اخبار این رسانه ها از جمله بی اعتنایی به التهابات و درج اخباری که تنش زاست و تامین خوراک خبری رسانه های ضدانقلاب و التهاب آفرینی در حوزه مسائل استراتژیک و دینی موید این موضوع است که خط و ربط این رسانه ها باید اصلاح شود.

یادآور می‌شود چند روز پیش هم نامه ای با امضای بیش از 70 چهره اصلاح طلب نظیر آرمین، تاجزاده، مولاوردی و ... در حمایت تلویحی از آشوبگران منتشر شده بود.


کد مطلب: 708385

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/708385/تقسیم-کار-اصلاح-طلبان-اغتشاش-یک-عده-حمایت-آشوبگران-موج-سواری-رسانه-ای-جزئیات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com