کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسیح مهاجری، از مریدان هاشمی و حامیان روحانی:

عامل اغتشاشات تصمیم نادرست مسئولان بود و باید محاکمه شوند/ روحانی وعده داده بود سطح زندگی مردم را بالاتر ببرد ولی فقیرتر شدند/ سطح زندگی مدیران طوری است که درد مردم را درک نمی‌کنند

2 آذر 1398 ساعت 10:51

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نوشته است: در ناامنی‌های هفته آخر آبان، عامل پدید آمدن ناامنی تصمیم نادرستی بود که درباره دو‌نرخی‌کردن بنزین و گران کردن جهشی قیمت آن گرفته شد و البته زمان و چگونگی اعلام و اجرای آن.


گروه سیاسی جهان نیوز: مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی که جزو ارادتمندان ویژه مرحوم هاشمی و همچنین حامیان پروپاقرص دولت های حسن روحانی شناخته می‌شود، در سرمقاله امروز این روزنامه نکاتی را پیرامون بحث گرانی بنزین و حواشی آن نوشته است. هفته گذشته هم روزنامه اصلاح طلب آرمان دلیل این آشوب ها را عملکرد اشتباه دولت در اجرای این طرح بزرگ عنوان کرده بود. این در حالی است که رئیس قوه قضائیه به عنوان یکی از اعضای شورای هماهنگی سران قوا اجرای این کار را مشروط به پیاده سازی مقدمات بسیاری دانسته بود. زاکانی، نماینده سابق مجلس هم طی روزهای اخیر از مخالفت سپاه و حتی برخی از وزرا و استانداران با این طرح خبر داده بود. امروز هم، شهریاری نمیانده زاهدان، طرح گرانی و سهمیه بندی بنزی را دستپخت مشترک لاریجانی و روحانی معرفی کرد.

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم یادداشت مهاجری را در ادامه خواهید خواند:

*حفاظت از نظام جمهوری اسلامی، تمامیت ارضی، استقلال و امنیت کشور، از اوجب واجبات است ولی ایجاد امنیت را نباید فقط در برخورد با ناامنی‌ها خلاصه کرد، بلکه قبل از آن باید عوامل ایجاد ناامنی‌ها شناسائی و ریشه‌کن شوند. در ناامنی‌های هفته آخر آبان، عامل پدید آمدن ناامنی تصمیم نادرستی بود که درباره دو‌نرخی‌کردن بنزین و گران کردن جهشی قیمت آن گرفته شد و البته زمان و چگونگی اعلام و اجرای آن.

*مسئولان نظام باید این واقعیت را بدانند که اکثریت قریب به‌ اتفاق مردم کشور همانطور که قبول دارند قیمت بنزین می‌بایست افزایش پیدا می‌کرد، در این نکته نیز اتفاق‌نظر دارند که تصمیم اتخاذ شده در این زمینه نادرست بوده است و زمان و چگونگی اجرای آن نادرست‌تر. حتی مردمی که این روزها در نقاط مختلف کشور در راهپیمائی‌ها شرکت می‌کنند تا آشوبگران و حامیان خارجی آنها را محکوم کنند، آنها هم متفقاً این تصمیم‌گیری را قبول ندارند. مردم از نظام و امنیت کشور دفاع می‌کنند نه از این تصمیم.

*آرامش این روزها مسئولان نظام را دچار این اشتباه نکند که مردم در مورد تصمیم بنزینی ما در اشتباه بودند و حالا که متوجه شده‌اند نه‌تنها حرفی ندارند بلکه برای تصحیح کردن اشتباه خودشان به صحنه آمده‌اند و راهپیمائی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:
برخی از اعضای حلقه اصلی روحانی، عضو انجمن حجتیه هستند
چون برجام کار روحانی بوده با آن مخالفت می‌کنند وگرنه خوب بود!


*مردم برای اصل نظام و امنیت کشور و جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان اهمیت زیادی قائل هستند و آن را در اولویت قرار می‌دهند و همه چیز خود را فدای آن می‌کنند ولی این انتظار را هم دارند که مسئولان به اشتباه خود پی ببرند و درصدد تصحیح آن برآیند.

* آقای رئیس‌جمهور در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده بود سطح زندگی مردم را چنان بالا ببرد که به جای یارانه گرفتن، بتوانند به دولت کمک کنند. آرمان بسیار خوبی است ولی حالا علاوه بر یارانه قبلی، یارانه جدیدی هم اختراع شده که به 60 میلیون نفر پرداخت می‌شود! این، یعنی مردم فقیرتر شده‌اند و اگر نشده‌اند، معنای این کار اینست که مدیران اقتصادی دولت نمی‌دانند چه می‌کنند.

*مسئولان بدانند با این مدیران و مشاوران اقتصادی نمی‌توانند بحران اقتصادی کشور را برطرف نمایند. باید شجاعت به خرج دهند و صاحبنظران اقتصادی واقع‌بین را به جای این مدیران بگمارند. مشکل مدیران اقتصادی کنونی اینست که سطح زندگی آنها بگونه‌ایست که درد مردم را درک نمی‌کنند و متأسفانه این را هم نمی‌دانند که با روشی که در پیش گرفته‌اند امکان ندارد قیمت کالاها و خدمات ثابت بماند، عدم افزایش دستوری قیمت‌ها موقتی است و قابل دوام نیست.


کد مطلب: 708350

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/708350/عامل-اغتشاشات-تصمیم-نادرست-مسئولان-باید-محاکمه-شوند-روحانی-وعده-داده-سطح-زندگی-مردم-بالاتر-ببرد-ولی-فقیرتر-شدند-مدیران-طوری-درد-درک-نمی-کنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com