جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۲۴
تمهیداتی که مغفول ماند؛

صدای روزنامه اصلاح‌طلب هم درآمد/ اگر دولت روحانی یک استراتژی رسانه‌ای داشت این آشوب‌ها رخ نمی‌داد/ فعال اصلاح‌طلب: اصلا دولت اراده‌ای داشت که اطلاع‌رسانی نکند

پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 708157
در طرح اخير در افزايش قيمت بنزين نيز به‌نظر مي‌رسد اراده‌اي وجود داشته که اين اطلاع‌رساني صورت نگيرد و براساس نگاه‌هاي مختلفي که داشتند به اين برداشت رسيده‌اند.
صدای روزنامه اصلاح‌طلب هم درآمد/ اگر دولت روحانی یک استراتژی رسانه‌ای داشت این آشوب‌ها رخ نمی‌داد
گروه سیاسی جهان نيوز: طرح گرانی و سهمیه بندی بنزین پنجشنبه شب گذشته به نحو شوک آوری توسط دولت به اجرا درآمد که باعث تشکیل اعتراضات مردمی و در نهایت سوءاستفاده ضدانقلاب و اغتشاشگران شد. بسیاری از مسئولان رده بالای کشور مانند رئیس قوه قضائیه، شخصیت های سیاسی، کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران سیاسی معتقد هستند که اگر دولت مقدمات لازم را برای اجرای این طرح رعایت می کرد، اعتراضی صورت نمی گرفت که ضدانقلابی بخواهد در کف خیابان اغتشاش گر کند و به جان و مال مردم تعرض کند. حال روزنامه اصلاح طلب آرمان هم که از حامیان جدی دولت‌های موسوم به «تدبیر و امید»(!) محسوب می‌شود، در گزارش امروز خود که در تیتر اصلی این روزنامه هم قرار گرفته، دلیل حوادث اخیر را که منجر به خسارت چندهزار میلیاردی و شهادت چندتن از نیروهای امنیتی شد را ضعف دولت در نحوه اجرا و اطلاع رسانی این طرح مهم دانسته است. در همین باره علی رغم آنکه ربیعی، سخنگوی دولت در پاسخ به انتقادات کارشناسان گفت که دولت اقناع افکار عمومی را انجام داده است(!)، «جوادی حصار» از فعالان اصلاح طلب گفته است که اصلا دولت اراده ای داشته که در این باره اطلاع رسانی نکند.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم این گزارش را در ادامه خواهید خواند:

*دولت حسن روحاني از ابتدا تاکنون خيلي کم در مورد طرح‌هاي در دست اجرا به اطلاع‌رساني و شرح و تفصيل آن پرداخته و بيشتر اظهارات رئيس جمهور و وزرا بر مبناي يکسري کليات در موضوع رقم خورده است. هر چند دو نمونه از از طرح‌هايي که دولت نسبت به آنها اطلاع‌رساني کرد در عرصه سياست خارجي برجام، و در عرصه بهداشت و درمان طرح تحول سلامت بود که اولي در بلاتکليفي طرفيني مانده و دومي هم با کناره‌گيري وزير کنار گذاشته شد. اما شايد مهم‌‌ترين طرح در دست اجراي دولت که در نشست سران قوا به تصويب رسيد، طرح افزايش قيمت بنزين بود که با نارضايتي‌ها و واکنش‌هاي بسياري همراه بود. در ابن بين بسياري معتقدند که اگر دولت براي خود استراتژي اطلاع‌رساني مشخصي داشت و در زمان معين به شرح و تفسير مزايا و معايب ان طرح مي‌پرداخت، شايد اکنون ديگر شاهد ناآرامي در کشور نبوديم.

*اسماعيل قديمي گفت: استراتژي، سياستگذاري و برنامه‌ريزي وجود ندارد و بسياري از اين حوادث و تلخکامي‌هاي آزار دهنده مبتني بر فقدان استراتژي‌هاي اطلاع‌رساني در دولت و کشور است. قطع اينترنت خود نشان مي‌دهد که دولت قاقد استراتژي درخصوص اطلاع‌رساني است.


*فرزانه ترکان گفت بهتر بود در چنين شرايطي که فشارهاي سنگيني به مردم وارد و طبقه متوسط جامعه به طبقه ضعيف نزديک‌تر شده، اين کار مرحله به مرحله انجام مي‌شد؛ نه يکباره. وي افزود: حتي اگر دولت مجبور بود که اين کار را انجام دهد مي‌توانست از ماه‌ها جلوتر در ميزگرد يا مصاحبه‌اي مردم را قانع کند. ضعف در اطلاع‌رساني و توضيح دادن مشکلات به مردم از قبل وجود داشته و اکنون شديدتر شده و موجب ايجاد شکاف ميان دولت و مردم خواهد شد.

*جوادي حصار گفت: اين امر به اتفاق اخير در حوزه گراني بنزين هم خلاصه نمي‌شود و به گذشته باز مي‌گردد که دولت سامانه اطلاع‌رساني موفقي نداشته است. وي تاکيد کرد: در طرح اخير در افزايش قيمت بنزين نيز به‌نظر مي‌رسد اراده‌اي وجود داشته که اين اطلاع‌رساني صورت نگيرد و براساس نگاه‌هاي مختلفي که داشتند به اين برداشت رسيده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیامک
Iran, Islamic Republic of
...

مردم شریف ایران تو را به هر چی میپرستید در انتخابات آتی مجلس فله‌ای.. رای ندهید
.
Iran, Islamic Republic of
هر چی خاتمی بگه!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟
Iran, Islamic Republic of
لطفا دیگه تَکرار نکنید.
Iran, Islamic Republic of
فله ای یعنی چی
ادب داشته باش
مردم دوست داشتن/ حتما باید به زکانی و حداد رای بدن؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خب فله ای رای دادید دیگه. حرف حق تلخه
Iran, Islamic Republic of
مشکل ایناست که مردم بدون هیچ تحقیقی و.بر اساس دستور افرادی که لیست انتخاب میکنند، میرن پای صندوق رای و به یک سری افراد رای میدن صرفا بخاطر اینکه یه عده دیگه رای نیارن!!!!! ...
Iran, Islamic Republic of
دقیقا فله ای رای ندهید
جانباز
Iran, Islamic Republic of
حالا شما از آن فله ای نه گروهی رای دادید چند نفر را میشناسید واز روی شناخت رای دادید؟واقعا"ازآن تعداد چند نفر در مجلس تاثیر گذارند؟اصلا"شما در این چند سال چند بار از آقای عارف صحبتی حرفی دفاعی دیدید؟به خدا من مخالفش نیستم اما اینها به درد مردم نمیخورندرای ندادن بهتر از رای دادن به اینهاست
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
شما مگه فله ای رای ندادین؟ ..
Romania
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
نخیر جناب ،تک تک افراد رو برو تحقیق کن بعد رای بده نه سرمایه دار مرفه بی درد .....
Iran, Islamic Republic of
شما چرا فله ای رای دادی برادر؟
Iran, Islamic Republic of
تویی که منفی دادی یعنی سرمایه دار و مرفه بی درد رو لایق میدونی ؟!! خودتی احیانا؟!
حمید
Romania
...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
هرکی انصاف داشته باشه میدونی اگر روحانی درست کار میکرد اشوبی نمیشد/ گزک رو عمل اشتباه دولت دست ضدانقلاب داد
صبور
Iran, Islamic Republic of
خلایق هر چه لایق. کسانی که فله ای رای داده اند و تکرار کرده اند، لیاقتشان همینقدر است که دولت و مجلس اینطوری بگذارند داخل کاسه شان. نوش جان!
Iran, Islamic Republic of
جالبه که این.....ها بعدش در خیابان رقص و پایکوبی هم کردند.!!!!
Iran, Islamic Republic of
مراقب اصلاحات باشید....
Iran, Islamic Republic of
.....
سرباز عدالتخواه رهبری
Iran, Islamic Republic of
این روزنامه زنجیره ای با دوستانشان با تخریب (در غالب موارد به ناحق مثل ضرورت اجرای هدفمندی یا مقاومت در مسئله هسته ای و ... ) در تخریب دولت نهم و دهم نقش کلیدی داشت .... الانم به ناحق داره ماست مالی می کنه .......
Iran, Islamic Republic of
6 سال است روحانی به جای آستین ها را بالا زدن و خدمت به کشور و مردم و تکیه بر جوانان و امکانات داخلی چشم امید به خارج از مرز ها بسته بود.....