کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازهم انفعال دستگاه دیپلماسی؛

فرانسه به ایران برای احترام به اغتشاشگران تذکر داد!/ چرا روحانی و ظریف درباره جنایات ماکرون حرف نمی‌زنند؟

28 آبان 1398 ساعت 8:55

جای خالی این سؤال از وزارت خارجه کشورمان به چشم می‌خورد که چرا به دولت فاشیست فرانسه درباره جنایاتی که علیه مردم کشورش مرتکب شده و می‌شود هیچگونه هشداری نداده و اعتراض نمی‌کند؟


گروه بین الملل جهان نیوز: وزارت خارجه فرانسه در اقدامی که برای این کشور تروریست‌پرور و قاتل انسان‌های بی‌گناه شرم‌آور است به حمایت از آشوبگران پرداخت و به اصطلاح از ایران خواسته است «‌به آزادي بيان و حق اعتراضات مسالمت‌آميز احترام بگذارد»! وزارت خارجه فرانسه در حالی جنایات اراذل و اشرار اجاره‌ای را «اعتراضات مسالمت‌آمیز»! می‌نامد که سرویس اطلاعاتی این کشور یکی از سرویس‌های اطلاعاتی است که متهم به آموزش لیدر‌های آشوب است.

به گزارش کیهان، توصیه وزارت خارجه فرانسه هنگامی خنده‌دار می‌شود که بدانیم دولت فرانسه روز شنبه گذشته، پنجاه و سومین اعتراض مسالمت‌آمیز مردم این کشور که جنبش جلیقه‌زردها نام گرفته است را به گونه‌ای وحشیانه سرکوب کرد و در تمامی طول پنجاه و سه هفته گذشته نیز این اقدامات وحشیانه را علیه مردم کشور خود تکرار کرده است که فیلم‌ها و تصاویر این وحشیگری‌ها در بسیاری از رسانه‌های معتبر و فراگیر جهان نیز منتشر شده است. آمار رسمی فرانسه حاکی از آن است که دولت امانوئل ماکرون طی یک سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از معترضان را دستگیر کرده و سه هزار و دویست حکم قضایی علیه آنان صادر نموده و گفتنی‌تر آنکه بیش از ۲۵۰۰ تن از جلیقه‌زردها را کشته و مجروح کرده است.

توصیه وزارت خارجه فرانسه به ایران در حمایت از اشرار آدم‌کش یاد‌آور قصه معروف موش و گربه عبید زاکانی و این بیت آن است که به ضرب‌المثلی در‌باره ابراز ترحم جنایتکاران تبدیل شده است: مژدگانا که گربه عابد شد... عابد و زاهد و مسلمانا.

 و بالاخره جای خالی این سؤال از وزارت خارجه کشورمان به چشم می‌خورد که چرا به دولت فاشیست فرانسه درباره جنایاتی که علیه مردم کشورش مرتکب شده و می‌شود هیچگونه هشداری نداده و اعتراض نمی‌کند؟

به گزارش جهان نیوز، این گستاخی فرانسوی ها مسبوق به سابقه بوده و در اغتشاشات گذشته ای هم که در برخی نقاط ایران رخ داده به مقامات ایران تذکر داده اند! نکته تلخ ماجرا سکوت وزارت خارجه و مسئولان ارشد دولت مانند آقایان روحانی، ظریف و عراقچی است که تاکنون حاضر نشده اند در این باره حتی سخن بگویند چه رسد به آنکه مثلا سفیر این کشور را به خاطر جنایتی که بر حق مردم معترضش روا داشته احضار کنند.

از سوی دیگر فردی مانند روح الله زم که سال ها به عنوان سرشبکه معاندین نظام اسلامی در حال فعالیت بود و سپاه در اقدامی هوشمندان توانست وی را در تور اطلاعاتی خود قرار دهد، در چتر حمایتی دستگاه اطلاعاتی فرانسه قرار داشت.

باید دید این سکوت در مقابل فرانسوی ها به خاطر همان روحیه انفعال وزارت خارجه است و یا دلیل دیگری مانند خدشه بر پیکره برجام دارد که مسئولان دولت مدعی دیپلماسی حاضر نیستند درباره بیش از 50 هفته جنایت ماکرون علیه جلیقه زردها کلمه‌ای بر زبان بیاورند؟ اگر این موضوع هم صدق داشته باشد باید متاسف بود چرا که همین فرانسه در طول مذاکرات هسته ای نقش پلیس بد را ایفا کرد و بعد از آن هم نه تنها تعهدات برجامی اش را انجام نداد بلکه به عنوان نوچه و همدست آمریکا مشغول اجرای نقشه های آمریکا شد. باید دید اصل تقابل در اینجا کجاست؟ و چرا دستگاه دیپلماسی در مقابل جنجال سازی و تهمت پراکنی این کشور اروپایی ساکت می ماند؟

رهبرانقلاب در اردیبهشت ماه سال جاری در جمع مسئولان نظام با اشاره به خباثت دشمنان گفتند: «چقدر دستگاه محاسباتی این دشمن [دچار خطا است] که یک رئیس‌جمهور این را میگوید «هر جمعه در تهران علیه نظام راه‌پیمایی است»؛ اوّلاً جمعه نیست و شنبه است، تهران نیست و پاریس است. اَلحَمدُ لله الَّذی جَعَل اَعدائَنا مِنَ الحُمَقاء. این دشمنی را اینها دارند؛ خب، این دشمنی که هست».


کد مطلب: 707833

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/707833/فرانسه-ایران-احترام-اغتشاشگران-تذکر-چرا-روحانی-ظریف-درباره-جنایات-ماکرون-حرف-نمی-زنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com