کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بخش اول// درباره سخنان روحانی برای مفاسد اقتصادی در یزد

چند پیشنهاد به قوه‌قضائیه برای کسب رضایت رئیس‌جمهور/ روش آرام کردن روحانی در اختیار رئیسی است!

20 آبان 1398 ساعت 9:02

روی سخن ویژه روحانی نیز قوه قضاییه و البته به نوعی آقای رئیسی بوده است. به هر حال آقای روحانی اظهاراتی را مطرح کرده و پیشنهاد می شود که رضایت رئیس جمهور در اینباره تامین گردد! در همین راستا اقدامات ذیل جهت کسب رضایت آقای روحانی به قوه قضاییه مطرح می‌شود


گروه سیاسی جهان نیوز، مهدی جهان تیغی: اظهارات اخیر روحانی در یزد، در یک محور قابل خلاصه شدن است: او در میان مردم از پرونده بزرگ خرج شدن غیرشفاف 18 میلیارد دلاری دولتش در کشور دفاع کرده و از یک پرونده دو سه میلیاردی فساد اقتصادی نیز به ظن خود مجددا رونمایی کرده است.

روی سخن ویژه روحانی نیز قوه قضاییه و البته به نوعی آقای رئیسی بوده است. به هر حال آقای روحانی اظهاراتی را مطرح کرده و پیشنهاد می شود که رضایت رئیس جمهور در اینباره تامین گردد! در همین راستا اقدامات پیشنهادی ذیل جهت کسب رضایت آقای روحانی به قوه قضاییه مطرح می‌شود:

الف: پیشنهاد می‌شود، قوه قضاییه با همکاری دیگر نهادها یکبار برای همیشه پرونده 18 میلیارد دلار خرج شده در کشور و ادعاهای فراوانی که در اینباره از افراد و چهره های مختلف شده را بررسی کرده و میزان واقعی تخلفات و حیف و میل بیت المل را گزارش کنند. حال که رئیس جمهور درخواست دارند که قوه قضاییه به پرونده های دو سه میلیاردی ورود کنند چرا به پرونده ای با ارزش 18 میلیارد دلاری ورود نشود تا خواسته و رضایت آقای روحانی بیشتر فرآهم نشود. البته انتظار می رود که در این میان ملاحظه هیچ شخصیت سیاسی و یا مسئولی در این ماجرا نشود. زیرا طی ماه های گذشته همواره از نقش شخص رئیس جمهور و معاون اول او در دستور و نقش مستقیم در شکل گیری ارز 4200 تومان سخن گفته شده است. ضمن اینکه اساسا چنین اقدام بزرگ اقتصادی بدون اجازه و رضایت رئیس جمهور امکانپذیر نبوده و نیست.

ب: در کنار پرونده فساد چند میلیاردی بابک زنجانی در حوزه نفتی که وظیفه قوه قضاییه است که درباره آن مجددا شفاف سازی و گزارش عملکردش را هم به مردم بدهد، انتظار می رود که قوه قضایی با قدرت بیشتر به پرونده های بزرگتر و مهمتر فساد در حوزه نفتی ورود کنند. پرونده های بزرگی مربوط به حوزه نفت وجود دارد و یا گفته شده که از قضا درباره شخص آقای زنگنه نیز در آن ادعاهای مطرح است. هم پرونده‌های مذکور به لحاظ قیمت ارزش چند میلیاردی و بالاتر دارد و هم بیش از پیش رضایت و خواسته رئیس جمهور کسب خواهد شد!

ج: پیشنهاد سوم نیز این است که برای اینکه قوه قضاییه همزمان هم اکثریت مردم و هم شخص روحانی را سرشار از رضایت کنند، بررسی تبعات اقتصادی برجام است. هیچ موضوعی شاید در سی سال اخیر به اندازه برجام کشور را در حوزه اقتصادی درگیر خود نکرده است. همواره در طول سالهای گذشته افراد صاحب نظر از معطل ماندن کشور در حوزه اقتصادی به خاطر برجام و بالتبع آن ضررهای هنگفت اقتصادی به مردم و منافع اقتصادی کشور به خاطر برجام سخن گفته اند. در طول این سالها بازار ایران چند بار به خاطر برجام وارد شوک و تلاطم اقتصادی شده است؟! چه میزان از کارهای عمرانی کشور متوقف و یا منوط به اجرا و یا عواید برجام شد؟! چه میزان فرصت های شغلی سوخت، افراد بیکار، کارگران اخراج، کارخانه ها تعطیل، رونق کسب و کار کاهش و سلامت روانی خانواده ها به خطر افتاد؟ بنابراین برجام به تنهایی صدها میلیارد می تواند ارزش گذاری شود و به نوعی بزرگترین پرونده مالی چند دهه اخیر کشور است. پس چه خوبست آقای رئیسی این فرصت را از دست ندهند! به همین دلیل ادعای گزافی نیست که اگر مطرح کنیم بررسی هیچ پرونده ای به اندازه برجام در قوه قضاییه نمی تواند، آرامش را به آقای روحانی برگرداند!

ادامه دارد...
*مدیر مسئول جهان نيوز


کد مطلب: 706855

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/706855/چند-پیشنهاد-قوه-قضائیه-کسب-رضایت-رئیس-جمهور-روش-آرام-کردن-روحانی-اختیار-رئیسی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com