کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید ترکان:

مگر روحانی متعهدانه تابع نظرات رهبری حرکت نمی‌کند؟/ نمره دولت روحانی را «متوسط روبه بالا» می‌دانم

18 آبان 1398 ساعت 13:52

من نمره این دولت را «متوسط روبه بالا» می‌دانم. بنابراین اگرچه عالی نیست ولی قابل قبول است.


گروه سیاسی جهان نیوز: اکبر ترکان، از جمله چهره های حامی دولتی است که حتی در فیلم انتخاباتی روحانی در سال 92 هم ایفای نقش کرد. ترکان به عنوان خالق نظریاتی مانند «آبگوشت بزباش»، «مقاومت منطقی یعنی همین برجام» و «انگلیس بی‌حساب کاری نمی‌کند» در جدیدترین گفتگوی خود با سایت جماران گفته است: «مگر در حال حاضر آقای روحانی تابع نظرات رهبری حرکت نمی‌کند؟ مگر رئیس جمهور و دولت متعهدانه و مسئولانه به فرمایشات رهبری عمل نمی‌کنند؟ این چه حرفی است که یک عده می زنند؟». خوب است آقای ترکان با خود خلوتی کنند و همین سوالات ساده را از خود بپرسند و جواب بگیرند. احتمالا پاسخ وجدان آقای ترکان همان پاسخ مردم و حقیقت ماجراست که امروز ملت ایران در حال لمس آن هستند.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*از آنجا که به انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم، جناح‌های مختلف سیاسی تلاش می کنند تا با جلب توجه کردن، فعالیت‌های خود را بیشتر کنند. مخالفت با پیوستن به لوایح FATF نیز ممکن است از جنس انتخاباتی باشد.

*اگرچه اروپایی‌ها نمی‌توانند در برابر تصمیم آمریکا عرض اندام کنند، ولی به صورت زبانی و سیاسی همراهی خود را با برجام حفظ کردند. رقبای سیاسی آقای روحانی در داخل کشور اما، در تمام این مدت که ترامپ دشمنی های خود را با ایران نشان داده، عصبانیت خود را به جای خالی کردن سر رئیس جمهور آمریکا، بر سر آقای روحانی خالی کردند.

*کماکان دشمنی ایالات متحده نمی‌گذارد که ما روابط عادی با بازار جهانی داشته باشیم. اما اگر به این لوایح نپیوندیم، بهانه جدیدی خواهد شد برای اینکه یک تحریم تشدید شده علیه کشور ایجاد شود.
 
*اگرچه در وضعیت فعلی پیوستن به FATF مسائل مربوط به تحریم های یکجانبه ایالات متحده علیه کشور را حل نمی کند، ولی بی تردید نپیوستن به آن تحریم ها را تشدید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:
ترکان: رقبای انتخاباتی روحانی کینه‌توز هستند!

فیلم/ طومار‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ناکارآمدی دولت درمناظره با ترکان

*مگر در حال حاضر آقای روحانی تابع نظرات رهبری حرکت نمی‌کند؟ مگر رئیس جمهور و دولت متعهدانه و مسئولانه به فرمایشات رهبری عمل نمی‌کنند؟ این چه حرفی است که یک عده می زنند و می‌خواهند ثابت کنند که بخشی از دولت یا همه آن در مسیر رهبری نیست؟ آیا این حرف‌ها خدمت به انقلاب اسلامی است که رهبری را تضعیف کنند؟ ایشان در جایگاه خودشان تشریف دارند و دولت و وزرا خودشان را متعهد می‌دانند که از فرمایشات و نقطه نظرات رهبری تبعیت کنند. کسانی که سعی می‌کنند برای وجاهت بخشیدن به خودشان به دیگران تهمت خروج از مسیر رهبری را بزنند، متوجه نیستند که با این کار به رهبر انقلاب ضربه می زنند.

*من نمره این دولت را «متوسط روبه بالا» می‌دانم. بنابراین اگرچه عالی نیست ولی قابل قبول است. ولی اگر بخواهیم مقایسه‌ای میان دولت‌ها انجام دهیم این مقایسه باید واقعی باشد. مگر غیر از این بود که در دوره آقای احمدی نژاد، تمام سیستم حکومتی در دست جناح ایشان یا همین جناح رقیب آقای روحانی بود؟ کدام قسمت از بخش‌های حکومت بود که در دست آنها نباشد؟


کد مطلب: 706607

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/706607/مگر-روحانی-متعهدانه-تابع-نظرات-رهبری-حرکت-نمی-کند-نمره-دولت-متوسط-روبه-بالا-می-دانم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com