کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رگبار اهانت یک فعال اصلاح‌طلب به منتقدان ظریف:

خباز: ظریف تا کی باید پای سخنان بی سند نمایندگان بنشیند؟/ بزرگ‌ترین درد برای انسان عالم مواجهه با انسان‌ جاهل است/ صبر انسان هم حدی دارد/ تندروها به او حسادت می‌کنند چون توانسته آبروی نظام را حفظ کند!

16 آبان 1398 ساعت 8:54

مخالفان دولت در این مدت سعی کردند که با طرح سوالات واهی در مجلس مدام آقای ظریف را به مجلس بکشانند تا او را از کار اصلی‌اش بازدارند.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و استاندار سابق استان های خراسان شمالی و سمنان که چندی پیش هم منتقدان دولت را «منافق، باج‌گیر و جنگ طلب» معرفی کرده بود، این بار در گفتگو با سایت اصلاح طلب نامه نیوز مجیزگویی از وزیر امور خارجه را از حد گذرانده و ضمن حسود خواندن مخالفان ظریف گفته است: «صبر انسان هم حدی دارد؛ آقای ظریف تا چه زمانی باید صبوری کند و پای سخنان بی‌اساس و بی‌سند یک عده بنشیند». خباز در بخش دیگری گفته است: « بزرگ‌ترین درد برای یک انسان عالم مواجهه با انسان‌های جاهل است».


به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات خباز را درادامه خواهید خواند:

*به‌عنوان فردی که از ابتدای انقلاب و حتی قبل از آن در جریان مسائل مهم سیاسی کشور بوده‌ام و 4دوره در مجلس حضور داشته‌ام و بعد از آن مسئولیت‌های متعدد اجرایی بر عهده داشته‌اتم، بینی و بین‌الله می‌گویم که وزیر خارجه‌ای به توانمندی و قدرت آقای ظریف ندیده‌ام.

*این سخن را بر اساس اعتقاد و باورم و نه بحث‌های سیاسی می‌گویم. در دوره وزارت آقای ظریف، جمهوری اسلامی در جریان توافق برجام توانست 6کشور قدرتمند جهان را متقاعد کند که فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسند.

*گر کسانی هنوز بر طبل مخالفت با او و روش دیپلماتیک‌اش می‌کوبند یا حسادت می‌کنند که یک فرد توانا توانسته آبروی نظام را حفظ کند یا باتوجه به مخالفت‌هایی که از ابتدا با دولت آقای روحانی داشتند امروز هم نمی‌خواهند دستاورهای دولت را بپذیرند؛ از این‌رو به صورت مدام سعی می‌کنند در تمام وجوه دولت را ناکارآمد جلوه دهند.

*مخالفان دولت در این مدت سعی کردند که با طرح سوالات واهی در مجلس مدام آقای ظریف را به مجلس بکشانند تا او را از کار اصلی‌اش بازدارند و به نظر می‌رسد که یکی از اهداف آنها همین بود که وزیر خارجه را آن‌قدر در پیچ و خم راهروهای مجلس ببرند و بیاروند تا دیگر نتواند به کارهای اصلی بپردازند و مدام به پاسخ دادن به نمایندگان فکر کند.

*آقای ظریف اهل برحرمتی نیست و تنها دلیل ترک جلسه رسیدن به جلسه شورای عالی امنیت ملی بود. به نظر من در مقابل نیروهایی که ادعا می‌کنند ظریف نسبت به مجلس بی‌احترامی کرده است باید گفت که اتفاقا این تندروها هستند که حیثیت مجلس دهم را زیر سوال برده‌اند زیرا هر روز از مجلس صداهای ناخوشایند سر می‌دهند. صبر انسان هم حدی دارد؛ آقای ظریف تا چه زمانی باید صبوری کند و پای سخنان بی‌اساس و بی‌سند یک عده بنشیند.

بیشتر بخوانید:
یک عده کینه دولت را به دل گرفته‌اند/ آرزوی سقوط روحانی را دارند!


*آقای ظریف به دلیل جلسه شورای امنیت ملی مجلس را ترک کرد اما اگر هم به نشانه اعتراض ترک می‌کرد، حق داشت. برخی نمایندگان به‌جای آنکه از چنین وزیری قدرانی کنند مدام او را سوال‌پیچ می‌کنند.

*آقای ظریف نامزد ریاست‌جمهوری نمی‌شود. او قسم خورده است که کاندید ریاست‌جمهوری نشود و نمی‌شود زیرا منی که پشت او نماز هم می‌خوانم می‌دانم که از لحاظ اعتقادی او به قسم خود پایبند است. برخی آن‌قدر آقای ظریف را اذیت کرده‌اند که او فقط می‌خواهد هرچه سریع‌تر دولت به پایان برسد تا برود و به کارهای علمی‌اش بپردازد. تندروها عادت کرده‌اند که مردان توانا را از خاصیت بیندازند. بزرگ‌ترین درد برای یک انسان عالم مواجهه با انسان‌های جاهل است؛ همان وضعیتی که برای آقای ظریف پیش آمد. او چندسال است که درگیر افرادی است که فقط به دنبال مچ‌گیری و حاشیه‌سازی هستند.


کد مطلب: 706361

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/706361/خباز-ظریف-کی-باید-پای-سخنان-بی-سند-نمایندگان-بنشیند-بزرگ-ترین-درد-انسان-عالم-مواجهه-انسان-جاهل-صبر-هم-حدی-تندروها-او-حسادت-می-کنند-چون-توانسته-آبروی-نظام-حفظ-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com