کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احمد شیرزاد، نماینده مجلس ششم:

سفر بایدن به ایران به خاطر تنگ نظری اصولگرایان کنسل شد/ بايد قدر برجام را بدانيم؛ چرا که سکوی ايستادن ماست

14 آبان 1398 ساعت 9:37

برجام براي ما سکوي ايستادن است که اگر از بين برود ما مانند تخته سنگي در ميان امواج هرروز شاهد اتفاق و مشکلي جديد خواهيم بود.


گروه سیاسی جهان نیوز: احمد شیرزاد چهره اصلاح طلبی که در مجلس ششم، صراحتا اعلام کرد که ایران در حال ساختن بمب اتم است و این صحبت به عنوان یک سند، علیه کشور به کار گرفته شد، در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان گفته است: «همين آقاي بايدن، معاون باراک اوباما که از کانديداهاي اصلي جريان دموکرات در انتخابات رياست جمهوري آمريکا است، در زماني که سناتور بود طي نامه‌اي پيشنهاد کرد که به همراه چند سناتور ديگر به ايران سفر کنند... تنگ نظري اصولگرايان سبب شد اين سفر انجام نشود».


به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات شیرزاد را درادامه خواهید خواند:

*برجام تعهدي 150 صفحه‌اي است که ابعاد و زواياي مختلف دارد. اينکه برخي فقط به يک بخش از موضوع توجه مي‌کنند و براي نمونه مي‌گويند چون آمريکا تحريم جديد وضع کرد بايد از برجام خارج شويم، صددرصد اشتباه است. مسأله به اين سادگي نيست و به صرف تحريم يا برخورد آقاي ترامپ نبايد اين چنين برجام را به مسلخ برد.

*من برجام را شکست خورده نمي‌دانم و اين توافق کماکان در صحنه سياسي ما را در موضعي برتر قرار داده است.

*برجام براي ما سکوي ايستادن است که اگر از بين برود ما مانند تخته سنگي در ميان امواج هرروز شاهد اتفاق و مشکلي جديد خواهيم بود... بايد قدر برجام را بدانيم؛ چرا که سکوي ايستادن ما و سند برتري ما در عرصه سياسي است.

*بايد تأکيد کرد مذاکره بحث ناموسي يا احساسي نيست که با آن به صورت تابو برخورد شود، سخن ما از منظر ترجيح يک تاکتيک سياسي بر تاکتيکي ديگر است... تابوي مذاکره شکسته شده و امروز اگر از به صلاح نبودن مذاکره مي‌گوييم، ديروز از لزوم مذاکره مي‌گفتيم.

بیشتر بخوانید:
اصلاح‌طلبان رای مردم را می‌پذیرند اما اصولگرایان، نه!
هردولتی جای دولت روحانی بود کمرش زیر بحران‌ها می‌شکست


*راهي که تا مقداري مغفول مانده، ارتباط با انجمن‌هاي فرهنگي، هنري، ورزشي و حتي ديپلمات‌هاي کشورهاي مختلف است؛ البته کشورهاي مهم. بايد لابي‌هاي خودمان را داشته باشيم و مجلس نيز در قالب هيأت‌هاي دوستي پارلماني مي‌تواند همکاري اثربخشي داشته باشد. گفت‌وگو با اعضاي مجلس نمايندگان يا مجلس سناي آمريکا نيز بسيار اهميت دارد. به خاطر دارم همين آقاي بايدن، معاون باراک اوباما که از کانديداهاي اصلي جريان دموکرات در انتخابات رياست جمهوري آمريکا است، در زماني که سناتور بود طي نامه‌اي پيشنهاد کرد که به همراه چند سناتور ديگر به ايران سفر کنند و بازديدي از ايران داشته باشند. در آن زمان دولت اصلاحات و مجلس ششم استقرار داشت و انجام اين سفر در قالب پارلماني مي‌توانست دستاوردهاي فوق‌العاده‌اي براي کشور داشته باشد و يخ‌ روابط دو کشور را ذوب کند، اما متأسفانه در آن زمان تنگ نظري اصولگرايان سبب شد اين سفر انجام نشود.

*تصور کنيد اگر آن روز توانسته بوديم حمايت چند سناتور را براي برنامه‌هاي صلح آميزمان جلب کنيم تا چه اندازه از فشارها عليه کشورمان کاسته مي‌شد. الان برخي از آن‌ها کانديداي رياست جمهوري بودند و دست‌کم مي‌توانستند صداي مردم ايران را به گوش افکار عمومي در آمريکا برسانند. براي نمونه آقاي برني سندرز، نسبت به ديگر کانديداها همواره مواضع بهتري نسبت به ايران دارد، ما چرا نمي‌توانيم با اين‌ها ارتباط موثر برقرار کنيم؟


کد مطلب: 706212

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/706212/سفر-بایدن-ایران-خاطر-تنگ-نظری-اصولگرایان-کنسل-بايد-قدر-برجام-بدانيم-چرا-سکوی-ايستادن-ماست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com