کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محمد هاشمی:

آقای هاشمی ثروت اندوزی نمی‌کرد/ به خيلی‌ها کمک اقتصادی کرد/ خودش می‌گفت مجاهدین خلق می‌خواستند ترورش کنند/ حجاب نباید آزاد باشد

11 آبان 1398 ساعت 13:04

حجاب در فضاي خانه و خصوصي‌اش، بله آزاد است ولي در فضاي عمومي در فضايي که متعلق به نظام است که نبايد آزاد باشند.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمد هاشمی رفسنجانی در گفتگو با روزنامه آرمان که از آن به عنوان رسانه خاندان هاشمی یاد می کنند، گفته است: «آقاي هاشمي نه تنها بعد از انقلاب، حتي قبل از انقلاب از نظر اقتصادي به خيلي‌ها کمک مي‌کردند. وضعشان خوب بود. درآمد داشتند مي‌توانستند. کار مي‌کردند و پولي که به دست مي‌آوردند هزينه مي‌کردند در جاهاي مختلف. براي خودشان ثروت‌اندوزي نمي‌کردند و کاري نمي‌کردند».


به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات هاشمی را در ادامه خواهید خواند:

*آنهايي که انقلابي هستند و درد انقلاب را دارند وقتي که مورد تهاجم قرار مي‌گيرند به خاطر حفظ نظام و آن حس مادري که نسبت به حفظ نظام دارند سکوت مي‌کنند و مي‌گويند هرچه هست براي تو ولي آني که دلسوزي ندارد مدام داد و فرياد مي‌کند و مي‌خواهد يکي را از صحنه بيرون بکند.

*به ايشان منتسب مي‌کنند که يک زماني از مجاهدين حمايت مالي مي‌کردند و خود ايشان هم در خاطراتش يک جاهايي به اين مسأله اشاره مي‌کند. اما نکته‌اي که در اين ميان قابل توجه است، بغض برخي از اعضاي مجاهدين خلق، پيش از انقلاب هم مي‌خواستند ايشان را ترور کنند. خود آقاي هاشمي مي‌گفت که بهرام آرام (رئيس وقت شاخه نظامي سازمان مجاهدين خلق) تصميم به ترور ايشان داشت.

بیشتر بخوانید:
روحانی باعث تاثیرات شگرفی در اقتصاد ایران شد
هاشمی در خطبه‌ها از خاتمی حمایت کرد ولی نوشت ناطق نوری!


*آقاي هاشمي نه تنها بعد از انقلاب، حتي قبل از انقلاب از نظر اقتصادي به خيلي‌ها کمک مي‌کردند. وضعشان خوب بود. درآمد داشتند مي‌توانستند. کار مي‌کردند و پولي که به دست مي‌آوردند هزينه مي‌کردند در جاهاي مختلف. براي خودشان ثروت‌اندوزي نمي‌کردند و کاري نمي‌کردند.

*حجاب يک فريضه است. حجاب يک واجب ديني است. مثل اينکه من بگويم شما مي‌خواهيد نماز بخوانيد يا نخوانيد. يعني بيا نماز را از من بردار. زمان پيغمبر هم اين اتفاق افتاد عده‌اي مي‌آمدند مي‌گفتند نماز صبح را از ما بردار ما مسلمان مي‌شويم. حضرت نمي‌پذيرفتند... حجاب در فضاي خانه و خصوصي‌اش، بله آزاد است ولي در فضاي عمومي در فضايي که متعلق به نظام است که نبايد آزاد باشند.


کد مطلب: 705851

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/705851/آقای-هاشمی-ثروت-اندوزی-نمی-کرد-خيلی-ها-کمک-اقتصادی-خودش-می-گفت-مجاهدین-خلق-می-خواستند-ترورش-کنند-حجاب-نباید-آزاد-باشد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com