کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابراهیم اصغرزاده:

اصلاح‌طلبان نمی‌توانند شق‌القمر بکنند/ هنوز تهران دست نظامی‌هاست!/ ببینید چه بلایی سر مطهری، پروانه سلحشوری و محمود صادقی آوردند/ وقتی بشار اسد را به تهران آوردند روحانی باید تکلیفش را مشخص می‌کرد!

11 آبان 1398 ساعت 10:01

روزی که عده ای موشک پرتاب کردند و روی آن به عبری نابودی اسرائیل را نوید دادند، یا بشار اسد را بدون اطلاع دولت به ایران آوردند به نظر من دولت باید تکلیف میزان اختیار و دامنه مسئولیتش را روشن می‌کرد.


گروه سیاسی جهان نیوز: ابراهیم اصغرزاده، چهره اصلاح طلب و عضو حقوقی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان که چندی پش مردم قشر خاکستری را به میادین مشترک نفت و گاز تشبیه کرده بود، این بار در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه غالب اصلاح‌طلبان معتقد هستند ولو به قیمت باخت در انتخابات، دیگر نباید ائتلاف کنیم، گفته است: «یک باخت شرافتمندانه، بهتر از یک بُرد متحجرانه است، یک ُبردی که به سلب اعتماد رای دهندگان به اهداف اصلاح‌طلبانه منجر می گردد. این نگاه، ایده غالب در جبهه اصلاح‌طلبان است». البته فرافکنی «اصغرزاده»ها دیگر رنگ باخته است و هر قدر هم تلاش کنند نمی توانند با عباراتی نظیر «اصلاح طلبان شاخص رد صلاحیت شدند»، «ناچار بودیم ائتلاف کنیم» و «چون شرکت نکردیم رقیب پیروز شد» شکست‌های گذشته و حجم ناکارآمدی افراد توصیه شده‌شان به وقت پیروزی را از اذهان عمومی پاک کنند.

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات اصغرزاده را در ادامه خواهید خواند:

*اصلاح‌طلبان به صورت جدی وارد انتخابات شده‌اند، انتخابات را جدی گرفته‌اند و از استراتژی تحریم یا در حاشیه ماندن عبور کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که باید در انتخابات مشارکت داشته باشند، منتهی اصلاح‌طلبان دو گروه شده‌اند، یک گروه معتقدند که باید در انتخابات بدون قید و شرط شرکت کنیم، یک گروه هم معتقدند ما باید به صورت مشروط در انتخابات شرکت کنیم.

*اکثریت احزاب اصلاح‌طلب موافق لیست دادن بدون قید و شرط نیستند... معتقدم انتخابات مجلس یازدهم باید با گذشته متفاوت باشد، باید انتخاب بین بد و بدتر را کنار بگذاریم، این استراتژی منجر به ناامیدی مردم از اصلاح‌طلبان می‌شود.

*به علت اینکه آقای روحانی از برنامه‌ها و قول‌هایی که داده بود عقب‌نشینی کرد، یکدفعه دچار شکست شدیم، انگار یک حبابی بود که دچار ترکیدگی شد، یعنی حباب ۲۴ میلیون رأی ترکید. طبقه متوسط، محروم و تهیدست با حاشیه‌های جغرافیایی و اجتماعی شهرها از آینده ناامید شدند و این ناامیدی به ضرر اصلاح‌طلبان شد.

*باید براساس توافق شفاف وارد ائتلاف با روحانی می‌شدیم، ولی نشد دیگر، زیرا تصور نداشتیم که دیگر بتوانیم دوباره به عرصه سیاست برگردیم به همین دلیل اتمام حجتی نکردیم.

*در ساده‌ترین وظیفه نمایندگی که نطق است، ببینید چه بلایی بر سر خانم سلحشوری آوردند... ببینید با آقای مطهری یا صادقی که حرف‌هایشان را در قالب‌های معتدل حقوقی بیان می‌کنند چه می‌کنند.

*اتفاقا آقای حناچی آدم دلسوز و شهرشناسی است. ولی سیستم ناکارآ آدم کاربلد را هم ناکارآمد می‌کند. همین الان اگر یک زلزله ۶ یا ۵ ریشتری در تهران رخ دهد، می‌دانید که بسیاری از پل‌ها و برج‌ها و ساختمان‌ها در خیابان‌ها و کوچه ها می‌خوابد و ما دسترسی سریع برای نجات مصدومان و مجروحان نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:
قشر خاکستری مثل میادین مشترک نفت و گاز هستند

دنیا بخاطر رفتارها و حرف‌های احمدی‌نژاد به ما می‌خندید

*به نظرم عملکرد شورای شهر تا آنجا که در خدمت مردم کار کرده اند و به فکر منافع جناحی نبوده اند قابل دفاع است، ولی حداقلی است. اصلاح‌طلبان مطالبات حداقلی‌شان را مطرح می‌کنند، بنابراین نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که شق القمر کنند، به خاطر اینکه دستشان بسته است. مثلا شما فکر می کنید در انتخاب شهردار یا در انتخاب اینکه پروژه‌های شهرداری به چه کسی داده شود، شورای شهر و شهرداری اختیار دارند؟ هنوز تهران دست نظامی‌هاست. در حالی که ده‌ها شرکت پیمانکار و مهندسی مشاور بیکارند یا قادر به دریافت مطالباتشان نیستند.

*لیست امید، لیست حداقلی ما بود، ما قطعا می‌توانستیم در تهران افراد دارای صلاحیت و شایستگی بیشتری را وارد مجلس کنیم.

*شورای نگهبان مگر می‌گذارد که اصلاح‌طلبان امتحان داده به میدان بیایند؟ بسیاری از افراد شایسته ما حذف شدند. ضربه‌ای که شورای نگهبان به اصلاح‌طلبی در کشور زد، ضربه بسیار سنگینی بود.

*روزی که عده ای موشک پرتاب کردند و روی آن به عبری نابودی اسرائیل را نوید دادند، یا بشار اسد را بدون اطلاع دولت به ایران آوردند به نظر من دولت باید تکلیف میزان اختیار و دامنه مسئولیتش را روشن می‌کرد اما این کار را نکرد و معلوم شد مثل سایر حوزه‌ها کاره‌ای نیست.

*دوره احمدی‌نژاد جامعه مدنی و طبقه متوسط شهری شخم زده شده بود. ائتلاف ما با آقای روحانی انفعالی و از سر ناچاری بود. در دوره آقای احمدی‌نژاد بخصوص پس از انتخابات ۸۸، اصلاح‌طلبان وارد فاز بحرانی شده بودند.

*این جمع بندی، جمع بندی غالب در شورای عالی اصلاح‌طلبان است. یک باخت شرافتمندانه، بهتر از یک بُرد متحجرانه است، یک ُبردی که به سلب اعتماد رای دهندگان به اهداف اصلاح‌طلبانه منجر می گردد. این نگاه، ایده غالب در جبهه اصلاح‌طلبان است.

*با این حال من معتقدم اصلاح‌طلبان در حال حاضر در جامعه حدود ۲۵ درصد پایگاه دارند، اصولگراها نیز همین حدود. این ۲۵ درصد برای پیروزی کفایت نمی‌کند

*هر زمانی که اصلاح‌طلبان توانسته‌اند مردم را پای صندوق رأی بیاورند، پیروز میدان شده و توانسته اند مسیر حرکت کشور را تحت تاثیر قرار دهند.


کد مطلب: 705816

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/705816/اصلاح-طلبان-نمی-توانند-شق-القمر-بکنند-هنوز-تهران-دست-نظامی-هاست-ببینید-بلایی-سر-مطهری-پروانه-سلحشوری-محمود-صادقی-آوردند-وقتی-بشار-اسد-روحانی-باید-تکلیفش-مشخص-می-کرد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com