کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مجید انصاری:

ناگزیر هستیم به کنوانسیون‌هایی مثل پالرمو بپیوندیم!/ ویترین ایران را خراب نکنیم/ باید مشخص کنیم می‌خواهیم با دنیا تعامل داشته باشیم یا نه؟

8 آبان 1398 ساعت 14:44

حرف من این است که ما باید مشخص کنیم که می‌خواهیم با دنیا تعامل و مراوده داشته باشیم یا نه؟


گروه سیاسی جهان نیوز: مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز و از چهره های اصلاح طلب عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با ارگان رسانه ای دولت گفته است: «نظر شخصی من با توجه به بررسی‌هایی که انجام داده‌ام این است که اگر بنا داریم با جامعه بین‌الملل تعامل داشته باشیم و اصطلاحاً کار کنیم ناگزیر هستیم به پیوستن به این کنوانسیون‌ها مانند پالرمو». جالب آنجاست که خود انصاری در ابتدای گفتگو پاسخ خود را داده و گفته است: «مشکل اما برخوردهای دوگانه‌ای است که در این مسیر وجود دارد. مثلاً برخی کشورها که به این کنوانسیون‌ها هم پیوسته‌اند و چه بسا خودشان هم به چنین جرایمی آلوده هستند».

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات انصاری را در ادامه خواهید خواند:

*در ماجرای اف ای تی اف هم قابل انکار نیست که پذیرفتن آن محدودیت‌هایی را در پی خواهد داشت بخصوص از رهگذر شفاف‌سازی ممکن است مشکلاتی را برای ما به وجود آورد. اما مهم این است که آیا کفه مضرات بر کفه فواید می‌چربد؟ من چنین نظری ندارم و معتقدم منافع ما در پیوستن به این کنوانسیون‌ها است.

*نظر شخصی من با توجه به بررسی‌هایی که انجام داده‌ام این است که اگر بنا داریم با جامعه بین‌الملل تعامل داشته باشیم و اصطلاحاً کار کنیم ناگزیر هستیم به پیوستن به این کنوانسیون‌ها مانند پالرمو.

*در حقیقت این کنوانسیون‌ها در حکم ویترین است و آنها ویترین خود را خراب نمی‌کنند و بهانه نمی‌دهند. الان چیزی که مهم است ما هم نباید از همین ابتدا ویترین خود را خراب کنیم و با نپذیرفتن آنها خود را در جرگه کشورهای متهم قرار دهیم.

*مخالفین داخلی می‌گویند با پذیرفتن اینها امکان دور زدن تحریم‌ها سخت می‌شود. من این را قبول ندارم چون اصل تحریم‌ها را غیرقانونی می‌دانیم لذا می‌توانیم برای تسهیل دسترسی به امکانات مالی و تجاری با دیگر کشورها راه خودمان را برویم. اتفاقاً نپیوستن به این کنوانسیون‌ها همان دور زدن‌ تحریم‌ها را هم دشوارتر می‌کند در حقیقت این حساسیت‌های به نظر من ناوارد، منجر به آن می‌شود که اعمال فشارهای امریکا علیه ما تأثیرگذاری بیشتری پیدا کند.

*در نهایت حرف من این است که ما باید مشخص کنیم که می‌خواهیم با دنیا تعامل و مراوده داشته باشیم یا نه؟

بیشتر بخوانید:
قهقهه روحانی در نیویورک اقتضای ادب و تمدن ایرانی‌ها بود!
منتقدان دولت صرفاً به دنبال سودجویی شخصی هستند!


کد مطلب: 705593

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/705593/ناگزیر-هستیم-کنوانسیون-هایی-مثل-پالرمو-بپیوندیم-ویترین-ایران-خراب-نکنیم-باید-مشخص-کنیم-می-خواهیم-دنیا-تعامل-داشته-باشیم-یا-نه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com