کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید سخنگوی حزب «اعتماد ملی»:

طبع مردم ايران اصلاح‌طلبی است/ هر زمان انتخابات تا حدی آزاد بوده مردم اصولگرایان را انتخاب نکرده‌اند!/ ائتلاف ما در سال ۹۴ برای جلوگیری از تخریب بیشتر کشور بود!

9 آبان 1398 ساعت 9:03

اگر اصلاح‌طلبان با تمام توان و ظرفيت در انتخابات حضور پيدا کنند اصلاحات تنها جرياني است که مي‌تواند در جهت حفظ منافع ملي، حفظ نيازها و خواسته‌هاي مردم حرکت کند.


گروه سیاسی جهان نیوز: اسماعیل‌گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان مدعی شده است: «حداقل انتظار مردم اين است که شرايط به‌گونه‌اي رقم بخورد که مطابق خواست و نياز خود راي ‌دهند و اين خواست و نيازها همگي در انديشه‌هاي اصلاح‌طلبي تعريف مي‌شود... تجربه نشان داده که هر زمان انتخابات تا حدي آزاد بوده مردم جريان اصولگرا را انتخاب نکرده‌اند». اظهارنظر مضحک این فعال اصلاح طلب یادآور ادعای تقلب مهدی کروبی در انتخابات سال 88 با سیصد هزار رای است که حتی از آرای باطله هم کمتر بود.

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات گرامی مقدم را در ادامه خواهید خواند:

*اصولگرايان به‌خصوص طيف تندرو و دلواپس اين جريان به‌دنبال کاهش مشارکت هستند که بارها نيز اين مساله را مطرح کردند و ابايي نيز از آن ندارند چرا که تجربه نشان داده هرگاه مشارکت بالاي 60، 70‌درصد داشتيم آنها برنده انتخابات نبودند چون شعارها و راهبردهايشان براي مردم جذاب نيست.

*راهبرد حضور اصلاح‌طلبان و متعاقب آن مشارکت حداکثري مردم بردي براي نظام محسوب مي‌شود و نظام مي‌تواند با وجهه مشارکت حداکثري در دنيا به‌دنبال حفظ منافع ملي و اقتدار خود به لحاظ تحکيم دموکراسي در کشور و در دنيا باشد.

*پيش از اين گفته‌ام که طبع مردم ايران اصلاح‌طلبي است. مردم به هيچ‌وجه نگاه براندازانه و تحولي که بتواند تغيير اساسي در نظام حاکميتي به‌وجود بياورد، ندارند. براي مردم ابتدا امنيت و سپس معيشت بسيار مهم است و از اين منظر به‌نظر مي‌رسد که اگر انتخابات به سمت و سويي پيش برود که اصلاح‌طلبان همگي تاييد شود مجددا مردم به اصلاح‌طلبان راي مي‌دهند.

*حداقل انتظار مردم اين است که شرايط به‌گونه‌اي رقم بخورد که مطابق خواست و نياز خود راي ‌دهند و اين خواست و نيازها همگي در انديشه‌هاي اصلاح‌طلبي تعريف مي‌شود و به همين دليل مردم بين اين دو جريان در يک انتخابات آزاد به سمت اصلاح‌طلبان متمايل خواهند شد. تجربه نيز نشان داده که هر زمان انتخابات تا حدي آزاد بوده مردم جريان مقابل را انتخاب نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید:
اگر حاکمیت هم نگذارد مردم باز ما را انتخاب می‌کنند
روحانی کشور را از تحریم نجات داد و به سمت رونق اقتصادی برد

*بنابراين ائتلاف انتخاباتي 94 بر اساس عدم ورود تندروها و جلوگيري از تخريب بيشتر کشور بوده که به آن نيز دست پيدا کردند. لذا در همين حد ليست اميد انتظارها را بر آورده کرده که مانع از تصويب قوانيني تند يا برخلاف منافع و خواست مردم باشد.

*اگر اصلاح‌طلبان با تمام توان و ظرفيت در انتخابات حضور پيدا کنند اصلاحات تنها جرياني است که مي‌تواند در جهت حفظ منافع ملي، حفظ نيازها و خواسته‌هاي مردم حرکت کند.


کد مطلب: 705577

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/705577/طبع-مردم-ايران-اصلاح-طلبی-زمان-انتخابات-حدی-آزاد-بوده-اصولگرایان-انتخاب-نکرده-اند-ائتلاف-سال-۹۴-جلوگیری-تخریب-بیشتر-کشور

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com