کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اصغرزاده از فعالان اصلاح طلب مطرح کرد:

دنیا بخاطر رفتارها و حرف‌های احمدی‌نژاد به ما می‌خندید/ قرار بود برجام رفتار حکومت ایران را اصلاح کند/ اگر مردم سرخورده شوند به رابین‌هود هم رای می‌دهند

8 آبان 1398 ساعت 8:45

قرار بر این بود که برجام در حقیقت رفتار حکومت را در ایران به گونه ای اصلاح کند که تمامی نهادها و سیاست ایران به گونه ای در تعامل با دنیا قرار گیرد، اصلا آقای روحانی محصول یک چنین نیازی به تعامل با دنیا بود


گروه سیاسی جهان نیوز: ابراهیم اصغرزاده، از فعالین اصلاح طلب می گوید:به نظر من این اشتباه است که ما چند سال پیش در دولت مهرورز با آن مواجه شدیم. با یک رئیس جمهوری مواجه شدیم که راه می افتاد و می رفت در دنیا و هولوکاست را زیر سوال می برد و می گفت جنایت علیه یهودی ها دروغ است و در دنیا به ما می خندیدند.

به گزارش جهان نیوز، گزیده اظهارات این فعال اصلاح طلب در گفتگو با سایت خبرآنلاین از رسانه های حامی دولت به شرح ذیل است:

*فکر می کنم آقای عارف هم به احتمال زیاد کاندیدای مجلس نخواهند شد؛ اما در مورد لیست سال ۹۸ باید بگویم  استراتژی مسلط بر جبهه اصلاحات این است که جریان اصلاحات کاندیداهایی را معرفی کنند که اصلاح طلب باشند، بنابراین آن راهبرد ائتلاف طرفداران زیادی در جبهه ی اصلاحات ندارد؛ در حقیقت در این دوره قرار نیست ما بین بد وبدتر  دست به انتخاب بزنیم.

* انتظار مردم این است که اصلاح طلبان، اصلاح طلب بمانند و به اصول و منشور خودشان وفادار باشند و به مردم بگویند چه چیزی را می خواهند اصلاح بکنند. اینکه ما مداوم از مردم رای بگیریم و ریش گرو بگذاریم و بگوییم حالا شما بیایید و به کاندیداهایی که گاهی ناشناس هستند رای بدهید و بعد وقتی آنها به مجلس می روند نتوانند کاری را انجام بدهند، مردم نه تنها به جریان اصلاح طلبی بلکه به مجلس و انتخابات نیز بی اعتماد می شوند.

* بی اعتماد شدن به سیاست می‌تواند موجب سرخوردگی عمومی، ناامیدی و ایجاد یک بستر مناسب برای خیزش های رادیکال شود. این وضعیت موجب خواهد شد یک رابین هودی بیاید و بگوید من فلان کار را می کنم و عوام فریبی کند و رای از مردم بگیرد. اصلاح طلبان نسبت به این وضع احساس مسولیت می کنند و فکر می کنم اگر مانیفستی را طراحی کنند و طی آن به مردم قول بدهند که اگر ما وارد مجلس بشویم انحصار قانونگذاری را به مجلس برمی گردانیم شاید بتوان بخشی از گذشته را جبران کرد.

* قرار بر این بود که برجام در حقیقت رفتار حکومت را در ایران به گونه ای اصلاح کند که تمامی نهادها و سیاست ایران به گونه ای در تعامل با دنیا قرار گیرد، اصلا آقای روحانی محصول یک چنین نیازی به تعامل با دنیا بود وگرنه قبل از اینکه آقای روحانی در سال ۹۲ کاندیدا بشود آقایان در عمان رفته بودند و داشتند با آمریکایی ها مذاکره می کردند. آقای روحانی و دولتش که باید پروژه تعامل، عادی سازی و نرمالیزاسیون را در کشور پیش می برد؛ در سال ۹۶ بیست وچهار میلیون رای آورد بخاطر اینکه گفت من آن پروژه را با شدت و حدت دنبال خواهم کرد. مردم وقتی فهمیدند که دولت به رغم شعارهایی که داده دارد چرخشی به راست می کند نا امید شدند و اصلاح طلبان را زیر سوال بردند.

* من می خواهم بگویم اصلاح طلبان نود درصدشان زیر آب هستند و فقط ده درصدشان را شما دارید می‌بینید، بخاطر اینکه بخش زیادی از جامعه ایران طرفدار زندگی مدرن، رابطه با غرب، تعامل و سازگاری با دنیا است؛ به همین دلیل امکان بازسازی و بازآفرینی اصلاح طلبان وجود دارد.

بیشتر بخوانید:
امنیت ایران با موشک تأمین نمی‌شود!
قشر خاکستری مثل میادین مشترک نفت و گاز هستند


* شورای نگهبان برای مدت های طولانی است که قانون اساسی را گروگان خودش گرفته است بنابراین یکجایی باید جواب بدهد. وضعیت موجود و ناکارآمدی موجود محصول مستقیم سیاست طرد و حذف بسیاری از نیروهای با صلاحیت در کشور است.

* اگر این موازنه در جامعه تغییر کند من مطمئن هستم شورای نگهبان عقب نشینی می کند. شورای نگهبان و دیگران وقتی جلو می ایند که فکر می کنند نیروهای اصلاح طلب و بخش های مدرن جامعه پایگاهی ندارند،. به نظر من اصلاح طلبی نتیجه و سرنوشت بی تردید آینده کشور است؛ اگر از آینده به گذشته نگاه کنیم خیلی ها بخاطر سهل انگاری در مقابل اصلاح جامعه، حکومت و ساختارها نه الزاما تغییر قانون اساسی متهم خواهند شد.

*به نظر من این اشتباه است که ما چند سال پیش در دولت مهرورز با آن مواجه شدیم. با یک رئیس جمهوری مواجه شدیم که راه می افتاد و می رفت در دنیا و هولوکاست را زیر سوال می برد و می گفت جنایت علیه یهودی ها دروغ است و در دنیا به ما می خندیدند که این چه انقلابی است که به اسم انسان و اسلام دارد صحبت می کند ولی محورش خشونت و دفاع از جریانات یهود ستیز است؛ متاسفانه بعد از اتفاقاتی که افتاد ما خیلی آسیب دیدیم یعنی پرونده ایران تحت یک اجماع بین المللی به شورای امنیت رفت و ما تحریم های همه جانبه ای علیه خودمان داشتیم، دچار انزوا شدیم و وضعیت یک وضعیت فجیعی بود و ملت به کمک ما آمد.

*از سال ۹۶ که مردم به حسن روحانی اعتماد کردند خیلی فرقی نکرده است، درست است که اعتمادشان خیلی زود فرو ریخت ولی با توجه به پایه رای اصلاح طلبان و اینکه اصلاح طلبان هنوز چهره های سیاسی محبوبی بین مردم دارند و مردم باور دارند که بخش هایی از چهره های سیاسی اصلاح طلبان بالاخره وفادار به شعارهای خودشان و وفادار به توده های مردم هستند، این امکان وجود دارد که ما به راحتی طی ماه های آینده رای هایمان را بازسازی کنیم.


کد مطلب: 705526

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/705526/دنیا-بخاطر-رفتارها-حرف-های-احمدی-نژاد-می-خندید-قرار-برجام-رفتار-حکومت-ایران-اصلاح-کند-اگر-مردم-سرخورده-شوند-رابین-هود-هم-رای-می-دهند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com