کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احمد خرم، وزیر راه دولت خاتمی:

احمدی‌نژاد با هدفمندی يارانه‌ها فاجعه به بار آورد/ روحانی در سياست خارجي ۴۰ درصد اختیار دارد/ اغلب مردم از دولت خاتمی به نيکی ياد می‌کنند/ تهدید نظام به خيزش انفجاری اجتماعی و سياسی!

4 آبان 1398 ساعت 12:59

چهره فعال اصلاح‌طلب گفت: از بن‌بست نمي‌توان به راحتي خارج شد و اگر کشور به بن‌بست برسد اتفاقاتي در کشور رخ خواهد داد که همه را پشيمان خواهد کرد!


گروه سیاسی جهان نیوز: احمد خرم، فعال اصلاح طلب و از وزرای دولت اصلاحات در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان تلویحا مدعی شده است که اگر صلاحیت برخی اصلاح طلبان -بخوانید فتنه گران- در انتخابات آتی مجلس تائید نشود، کشور به بن بست می رسد و در پی آن تحریم ها بیشتر می شود و در نتيجه اين اتفاقات «خيزش انفجاري اجتماعي و سياسي» در جامعه ايران رخ خواهد داد. این تهدید وقیحانه در حالی صورت می گیرد که مردم منتظر هستند افرادی نظیر خرم به دلیل حجم فشار وارده بر معیشت‌شان طی شش سال مسئولیت دولت روحانی و مجلس دهم به عذرخواهی روی بیاورند و نه آنکه به تهدید نظام متوسل بشوند. هرچند که مردم و حتی حامیان این جریان هم به عمق سیاست بازی این افراد پی برده اند. اما جالب تر آنجاست که این افراد حاضر نیستند از ژست دلسوزی برای کشور و مردم دست بردارند. از اظهارات این وزیر خاتمی اینگونه هم می توان برداشت نمود که در نظر این افراد، عدم تامین منافع سیاسی‌شان با هرکاری حتی آتش کشیدن کشور برابر است، مانند فتنه سنگین و پیچیده سال 88.

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات خرم را در ادامه خواهید خواند:

*در ابتداي اينکه آقاي روحاني به رياست جمهوري رسيدند اصلاح‌طلبان از ايشان خواستند به مردم اعلام کند در چه شرايطي کشور را از دولت قبل تحويل گرفته و قصد دارد کشور را به چه سمتي ببرد. اين در حالي است که آقاي روحاني در اين زمينه غفلت کرد.

*امروز اگر از اقشار مختلف مردم درباره دولت اصلاحات سوال شود اغلب مردم از دولت اصلاحات و شرايط آن زمان به نيکي ياد مي‌کنند.

*دولت آقاي احمدي نژاد به‌دنبال طرح‌هايي مانند هدفمندي يارانه‌ها بود که يک فاجعه اقتصادي براي کشور به شمار مي‌رود. فاجعه‌اي که تا بيست سال ديگر هم بايد تبعات آن را پس بدهيم. رئيس دولت اصلاحات به وزراي کابينه تاکيد موکد داشتند که تا زماني که پروژه‌هاي عمراني موجود به نتيجه نرسيده هيچ‌پروژه جديدي را آغاز نکنيد. اين درحالي است که در دولت آقاي احمدي‌نژاد هر روز شاهد کليد خوردن پروژه‌هاي مختلف بوديم. پروژه‌هايي که تنها کلنگ مي‌خوردند اما به حال خود رها مي‌شدند و هيچ‌گاه به نتيجه نرسيدند.

بیشتر بخوانید:
دلواپسان منافع ملی را ببینند/ FATF و اینستکس را تخریب نکنند!
برجام مانند خورشید در منظومه شمسی ایران خواهد درخشید


*در دولت اصلاحات بيش از هشتاد‌درصد سياست خارجي کشور در اختيار دولت بود. اين در حالي است که امروز چهل‌درصد سياست خارجي نيز در اختيار دولت آقاي روحاني قرار ندارد. مردم نيز اين واقعيت‌ها را درک مي‌کنند و براساس واقعيت‌ها قضاوت مي‌کنند.

*شرايط امروز کشور با توجه به مخاطرات خارجي و چالش‌هاي داخلي ايجاب مي‌کند که نهادهاي نظارتي در رويکرد گذشته خود تجديدنظر کنند. بدون شک اگر اين تجديدنظر صورت نگيرد کشور از بحران به بن‌بست خواهد رسيد... از بن‌بست نمي‌توان به راحتي خارج شد و اگر کشور به بن‌بست برسد اتفاقاتي در کشور رخ خواهد داد که همه را پشيمان خواهد کرد. مهم‌ترين پيامد اين وضعيت تشديد فشار و تحريم‌هاي آمريکا عليه ايران خواهد بود که جامعه را با مخمصه‌هاي جدي اقتصادي مواجه مي‌کند و در نتيجه ميزان نارضايتي مردم افزايش پيدا خواهد کرد. نتيجه اين اتفاقات خيزش انفجاري اجتماعي و سياسي در جامعه ايران خواهد بود.

*خالي کردن پشت دولت آقاي روحاني توسط اصلاح‌طلبان به سود کشور نخواهد بود... فشار بيشتر به دولت و مخالفت با سياست‌هاي دولت به سود کشور نيست. اگر اين اتفاق رخ بدهد بهره آن نصيب ديگران خواهد شد. به همين دليل اصلاح‌طلبان بايد تا روز آخر از دولت حسن روحاني حمايت کنند.


کد مطلب: 705231

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/705231/احمدی-نژاد-هدفمندی-يارانه-ها-فاجعه-بار-آورد-روحانی-سياست-خارجي-۴۰-درصد-اختیار-اغلب-مردم-دولت-خاتمی-نيکی-ياد-می-کنند-تهدید-نظام-خيزش-انفجاری-اجتماعی-سياسی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com