شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۲۶
عبدالعلی‌زاده، وزیر مسکن دولت اصلاحات:

روحانی بار اقتصادی هم روی دوش مردم گذاشت/ به آخوندی گفتم چرا مسکن را راکد نگه داشتید؟/ مجلس ششم خیلی به کشور لطمه زد/ سال ۹۲ کشور سرداری مثل هاشمی لازم داشت/ به میرحسین گفتم مردم دست از ولایت فقیه بر نمی‌دارند و سروصدا نکنید

شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 705186
گفتم آقای موسوی من توصیه می‌کنم شما حساب ما روشنفکران را از حساب مردم جدا کنید. مردم انقلاب خود را برای من و شما از دست نمی‌دهند.
مجلس ششم خیلی به کشور لطمه زد/ سال ۹۲ کشور سرداری مثل هاشمی لازم داشت/ به میرحسین گفتم مردم دست از ولایت فقیه بر نمی‌دارند و سروصدا نکنید +فیلم
گروه سیاسی جهان نيوز: برنامه دستخط این هفته میزبان علی عبدالعلی‌زاده وزیر مسکن و شهرسازی دولت اصلاحات بود. عبدالعلی زاده در بخشی از این برنامه گفت: «مردم انقلاب خود را برای من و شما از دست نمی‌دهند. به خاطر این حرف‌ها، مردم از ولایت فقیه و جمهوری اسلامی دست بر نمی‌دارند. شما مراقب باشید، تند نروید. گفتم شما انتخابات را قبول نکنید و سروصدا هم نکنید».

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات عبدالعلی زاده را در ادامه خواهید خواند:

*هشت سال دولت قبل آقای روحانی بود که دولت افراط بود و بی‌حساب پول در جامعه ریخت. 800 میلیارد دلار درآمد را در جامعه بدون برنامه ریختند. تورم شدید به وجود آورد و ارزش پول ملی یک سوم شد. دولت آقای روحانی هم تفریط کرد. رکود را انتخاب کرد و هر نوع فعالیت را قبض کردند، وام به تولید ندادند. آنها می‌گفتند به هر ترتیبی نرخ تورم یک رقمی شود.

*کدام شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد ما از رکود خارج شده‌ایم؟ کدام بخش کشور رونق دارد؟ افزایش تولید ناخالص ملی کجاست؟ نشانه‌های رکود، شاخصه‌های اقتصادی است. بخش مسکن باید رونق داشته باشد. بخش مسکن نسبت به دو سال قبل خود هم اوضاع بدتری در 98 دارد.

*دولت آقای روحانی نتوانست در کشور در 6 سال تعیین کند چه کسی فقیر و چه کسی غنی است که بتواند یارانه او را قطع کنند. این کم‌لطفی در اقتصاد شد و دولت آقای روحانی نه تنها نتوانست باری از اقتصاد کشور را بردارد، در شرایط سخت امروز بار زیادی در حوزه اقتصاد بر روی دوش مردم گذاشت.

*در برجام ملاحظه فرمودید به عنوان یک اتفاق بزرگ سیاست خارجی کشور می‌توانست عامل وحدت ملی باشد. حمایت شخص رهبر معظم انقلاب از مذاکره‌کنندگان یا رهنمودهای ایشان در طول مذاکره و تاکیدهای ایشان بر تسریع در به پایان رساندن مذاکرات، همه اینها را به یاد داریم. اینها را همه قدم به قدم رفتیم تا برجام امضا شود. از همان روز امضای برجام، یک جریاناتی راه افتاد و این را به هم ریختند و اجازه ندادند اجرا شود. در سیاست خارجی ما نتوانستیم یکپارچه عمل کنیم؛ یعنی هم از داخل جریانی راه افتاد که اجازه نداد برجام تاثیر خود را بر اقتصاد، سیاست، فرهنگ و جامعه ما بگذارد و مسائل ما را حل کند و از خارج کشور هم آمریکا اجازه نداد؛ یعنی دو طرفه همانند دو بال قیچی فشار آوردند و آن را قطع کردند.

*قطعاً می‌شد کاری کرد که وقتی آقای ترامپ سرکار آمد، طوری رفتار کنیم که آمریکایی‌ها نتوانند سراغ تکرار قبل از برجام یا بهم زدن برجام بیایند. مثلا فرض کنید در عسلویه شرکت های خارجی را آوردیم، برای ما چه فرقی می‌کند شرکت فرانسوی بیاید یا شرکت انگلیسی بیاید و یا شرکت امریکایی بیاید؟ اگر شرکت‌های نفتی امریکایی را به عسلویه می‌آوردیم، در داخل صنعتمان می‌آوردیم، به جای اتومبیل‌های قراضه چینی که بلای کشور شده، مگر دلار به چین ندادیم؟ می‌گفتیم حالا که برجام است ماشین‌های امریکایی وارد شود. اگر مردم در داخل ماشین‌های امریکایی سوار می‌شدند، آن وقت چه اتفاقی می‌افتاد؟ ترامپ می‌توانست زیر برجام بزند؟

*خانه 940 هزار تومانی شهرک غرب در سال 84 الان متری 42 میلیون تومان به فروش می‌رود. چرا؟ برای اینکه 16 سال است که در کشور مسکن ساخته نمی‌شود. آقای احمدی‌نژاد قطار ساخت شهری کشور را روی مسکن مهر برد، مسکن مهر خوب بود که برای فقرا خانه بسازیم. ما هم می‌ساختیم ولی نه اینکه بانک مسکن را بگوییم تنها وام به مسکن مهر بدهد. بانک‌های دیگر فقط وام به این بدهند. انبوه‌سازان پیمانکار مسکن مهر شوند. بقیه هم باید مسکن بسازند. برای بقیه مردم مسکن ساخته نشد. در دولت آقای روحانی هم که رکود حاکم کردند. من خدمت آقای آخوندی رفتم. من خیلی ارادت به آقای آخوندی دارم و ایشان را خیلی قبول دارم، به ایشان گفتم چرا بخش مسکن را راکد نگه داشتید؟ چرا فعال نمی‌کنید؟ گفت اقتصاددانان دولت اجازه نمی‌دهند. می‌گویند اگر فعال کنید تورم بالا می‌رود. بالا برود! این کارگران ساختمانی که بیکار کنار خیابان نشسته‌اند و نان به خانه نمی‌برند، اینها اولی هستند یا نرخ تورم؟ من به آقای جهانگیری هم عرض کردم. همان اول که شروع کردند نرخ تورم را پائین بیاورند، عرض کردم آقای دکتر جهانگیری پائین‌ آوردن نرخ تورم ضروری است، ولی نه به این سبک!

*من اقتصاد مقاومتی را نسخه درمان کشور می‌دانم. یک عده‌ای گفتند اقتصاد مقاومتی یعنی نظامی‌ها وارد اقتصاد شوند. ابداً این نیست. اقتصاد مقاومتی سه صفحه است. 24 بند دارد. هر ایرانی نخوانده باید بخواند... از 29 بهمن 1392 که اقتصاد مقاومتی را ابلاغ فرمودند، مرتب می‌بینم تنها کسی که سوز اقتصاد مقاومتی را دارد، خود رهبری هستند، بقیه هیچ کسی نیستند.

*مجلس ششم خیلی به کشور لطمه زد...امروز ریشه همین اختلاف اصولگرا و اصلاح‌طلب در مجلس ششم است. من آن زمان خدمت دوستانی رفتم که در مجلس شلوغ می‌کردند.

*آقای هاشمی در سال 78 با من مشورت نکردند، ولی در سال 84 با من مشورت کردند یعنی من خدمت ایشان رفتم.‌ در سال 84 آقای هاشمی دو دل بودند. با آقای جهانگیری در دولت کنار هم می‌نشستیم. به ایشان گفتم از رئیس چه خبر؟ نمی‌آیند؟ گفتند هنوز تصمیم نگرفته‌اند. من از دفتر آقای هاشمی وقت گرفتم و خدمت ایشان رفتم و مطرح کردم... روز بعد در دولت آقای جهانگیری نزد من نشست و گفت به حاج آقا چه گفتید؟ گفتم چطور؟ من چیزی نگفتم و دیداری کردیم. گفت نه، یک مطلبی بیان کردید چون به محض اینکه از پیش حاج آقا بیرون آمدید حاج آقا اعلام کرد من به انتخابات می‌آیم. آمدند، خدا ایشان را رحمت کند.

دانلود فیلم ناگفته‌های دیدار وزیر اصلاح طلب با هاشمی

*تخریبی که در قبل از آن شده بود چنین سرداری(هاشمی رفسنجانی) می‌خواست. نه. من آقای روحانی را هیچ وقت اصلاح‌طلب و چپ ندیدم. ایشان نماینده مجلس بودند هم راست بودند و حتی آن موقع هم به احترام آقای هاشمی به ایشان برای نایب رئیسی مجلس رای می‌دادیم. آقای هاشمی همیشه می‌گفت رای بدهید و ما هم رای می‌دادیم.

*در یک جمع خصوصی 60-50 نفر جمع شده بودیم، اوضاع داشت خیلی حاد می‌شد، عده‌ای تشویق می‌کردند خوب است و استقامت و پایداری کنید و می‌شکنند و می‌آیند. من آخرین نفری بودم که صحبت کردم و گفتم آقای موسوی من توصیه می‌کنم شما حساب ما روشنفکران را از حساب مردم جدا کنید. مردم انقلاب خود را برای من و شما از دست نمی‌دهند. به خاطر این حرف‌ها، مردم از ولایت فقیه و جمهوری اسلامی دست بر نمی‌دارند. شما مراقب باشید، تند نروید. گفتم شما انتخابات را قبول نکنید و سروصدا هم نکنید. چه کسی گفته شما انتخابات را قبول کنید؟ ولی چه کسی گفته، راهپیمایی کنید و شیشه بشکنید. کم مانده بود برخی ما را بزنند. حتی از پله‌ها پائین می‌آمدیم یکی دو بار من را هل دادند. آن آخرین دیدار ما با آقای موسوی بود.

دانلود فیلم توصیه‌ وزیر دولت خاتمی به میرحسین موسوی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


من، فقط نگاه!
Iran, Islamic Republic of
«خانه 940 هزار تومانی شهرک غرب در سال 84 الان متری 42 میلیون تومان به فروش می‌رود»!!!
چقدر آخه شما برای فقر خانه ساختید!! خسته نباشی دلاور
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
پايان بازي كي بود كي بود من نبودم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مجلس ششم دست ساز خودتان بود.
آذربایجانی
Iran, Islamic Republic of
شما را هم می شناسیم عزیز دل برادر خیال نمایندگی مجلس که ندارید انشاءالله احساس تکلیفی چیزی ؟ ..
Iran, Islamic Republic of
از اصولگرا تا اصلاح طلب کوچک ترین فرصتی پیدا می کنند. احمدی نژاد را می کوبند...!!!!
United States
اون خودش با کارهاش کوبیده خدایی هست لازم نیست کسی بکوبه
Australia
...!!!
Australia
خدا از تقصیرات هاشمی بگذرد و رحمتش کند
Australia
...
Iran, Islamic Republic of
...!!
بوسجين
Denmark
...
Iran, Islamic Republic of
موسوی درسال ۸۸ نهال راکاشت..
Iran, Islamic Republic of
ما روشن فکرها!!!!
محمدمتوسلی
Iran, Islamic Republic of
...
Australia
....
Iran, Islamic Republic of
مجلس ششم دارای با سواد ترین نمایندگان بود
Korea, Republic of
واقعا نظیر نداشتند راستی الان کجا هستند خبر دارید!!!!!!!!!!!!
هادی
Iran, Islamic Republic of
اینکه احمدی نژاد ۸۰۰میلیارد دلار رو حیف و میل کرد درسته ولی متاسفانه خیلی از طرفداران ایشان نمیدانند اصلا ۸۰۰میلیارد دلار یعنی چی
Iran, Islamic Republic of
این عبدالعلی زاده که سن پدر پدربزرگ من که ۴۵ سالمه رو داره هنوز تو سیاسته؟...
Japan
کسی که نماینده مجلس میشود و رئیس جمهور میشود و وزیر میشود باید دانش روز دنیا را داشته باشد ...
محمد
Iran, Islamic Republic of

موسوی باجمعی اصلاح طلب ها عنوان کردن هاشمی به انقلاب خیانت کرده زمان مشخص کرد که چه کسی خیانت کرده
عبدالله راد
Iran, Islamic Republic of
ماملت ایران دست ازولایت ورهبری نمیکشیم .گوش بفرمان رهبرفرزانه مان هستیم انشاالله خداسایه اش بالای سرمان نگه دارد.دولتمردان که اتوبوسی میاییدوجیب خودراپرمیکنیدومیروید.الگوی خودرارهبرقراردهیدببینیدچه میکندچه میپوشد.چه فرمایش میکند.تنهاراه نجات گوش بفرمان رهبراست وبس.زنده بادرهبرماسیدعلی وزنده بادسپاهیان رهبری
جالب است که خودرا(روشنفکر)!خوانده انددرحالیکه توسعه علمی رامتوقف ساخته ومرعوب غرب شده اند!وافاضه فرموده اند،که حساب (ماروشنفکران)راازمردم جداکنید!؟اگراینگونه روشنفکرهستید،ومردم راکوته فکرقلمدادکرده اید،مردم (ما)بایدبه تفکرانقلابی خودافتخاروامثال شمارابه پشیزی نیانگاریم!تفکرشماتاکنون کشورراجزبه استعمارواستبدادسوق نداده است!آنهم درزمانی که دراوج قدرت بود

1