جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۹
صفتی نوپا بر سر زبان‌ها؛

بازی شاخ‌های مجازی با فرهنگ جامعه +تصاویر

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 704959
شاخ مجازی صفتی نوپا است که این روزها بر سر زبان بسیاری از جوانان و به ویژه علاقمندان به اپلیکیشن اینستاگرام افتاده است!در ایران به بعضی از کاربران اینستاگرامی که تعداد فالوورهای آن‌ها به طرز چشمگیری افزایش یابد اصطلاحا شاخ مجازی گفته می‌شود.
بازی شاخ‌های مجازی با فرهنگ جامعه +تصاویر
گروه جامعه جهان نيوز، حسام زبیراوی: جوانانی که به دلیل کمبودهایی که در زندگی واقعیشان دارند و به دلیل های مختلف نتوانستند در زندگی واقعی خود اشخاصی به نام و مشهور شوند وجنون شهرت آنان را دیوانه کرده است سر خورده شده و برای به نام شدن پا به فضایی غیر واقعی  مثل فضای مجازی می گذارند و خود را در این فضا با اسم وتصویری جدید به دیگران معرفی می کنند تا بتوانند در این فضا خود را به شهرتی که نتوانسته اند در محیطی واقعی به دست آورند برسانند.

شاخ مجازی صفتی نوپا است که این روزها بر سر زبان بسیاری از جوانان و به ویژه علاقمندان به اپلیکیشن اینستاگرام افتاده است!

شاخ مجازی چه معنا و مفهومی دارد؟
در ایران به بعضی از کاربران اینستاگرامی که تعداد فالوورهای آن‌ها به طرز چشمگیری افزایش یابد و بتوانند به هر شکل ممکن توجه عده زیادی از افراد را جلب کنند، اصطلاحا شاخ مجازی گفته می‌شود!
 

انگیزه اصلی شاخ های مجازی
این افراد ابتدا با انگیزه تبلیغات و کسب شهرت وارد فضای مجازی شدند و با جذب فالوور خود را به دیگران معرفی کردند.

برخی از این افراد  همین شهرت و محبوبیت و جذب فالوور برایشان کافی بود و آنان را راضی نگه می داشت اما برخی دیگر به دنبال سوء استفاده از این فضا بودند و خودشان و یا به حمایت کس دیگری دست به فعالیتهای ضد فرهنگی و اجتماعی علیه کشور زدند.

بیشتر بخوانید:
دولت درباره فضای مجازی حساسیت نشان دهد
اکثر پیام‌ها در فضای مجازی منفی است

چرا فیلترینگ هوشمند اینستاگرام شکست خورد؟

فضای مجازی ریشه بسیاری از ناهنجاری های جامعه
این روزها بیشتر خانواده‌های ایرانی وقت خودشان را در فضای مجازی سپری می کنند، جوان‌ترها علاقه بسیاری به اینستاگرام و توئیتر دارند و آنهایی که سن و سالی دارند بیشتر در فیس بوک و تلگرام می‌چرخند؛ همین موضوع موجب شده تا برخی از افراد اعلام کنند که ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه همچون خشونت و پرخاشگری به خاطر  فضای مجازی است.
 

سوء استفاده سودجویان با دیوانگان شهرت
همین امر سبب شده است سودجویانی که به فکر نابودی فرهنگ این کشور هستند در این فضا بیشتر فعالیت کنند و با استفاده ابزاری از کسانی که دیوانه شهرت هستند به راحتی بتوانند روی جوانان کشور تاثیر گذار باشند و این محیط را به یک محیط نا امن از لحاظ اجتماعی،فرهنگی آموزشی، جنسی و ... تبدیل کنند.

بازی های مجازی ای که باید جدی گرفته شود
نهادهای مربوطه باید این فعالیتها را جدی بگیرند و برای آن راه حلی بیاندیشند قبل از اینکه دیر شود باید بر این فضاها نظارت کافی شود تا این فضاها نشوند ابزاری برای فعالیت سود جویانی که هدفشان این است که با آموزش های غلط در این فضاها با جذابیتی بسیار زیاد اما گول زننده سبب تخریب فرهنگ این کشور شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فضای مجازی خیلی باید جدی گرفته شود چون دشمنان کشور دارند به راحتی در این فضاها جولان می دهند.
Iran, Islamic Republic of
باید سریع جلوی اینگونه افراد را گرفت تا نتوانند به راحتی جوانان این کشور را از را به در کنند.
Iran, Islamic Republic of
شاخ های مجازی شدند بلای فرهنگ جامعه
Iran, Islamic Republic of
این افرادی که این اشخاص را دنبال می‌کنند هم از نظر روانی مشکل دارند
Iran, Islamic Republic of
نظارت نظارت نظارت و دیگر هیچ
Iran, Islamic Republic of
یک مشت هنجار شکن
Iran, Islamic Republic of
شاخ این آدم ها باید شکسته شود
Iran, Islamic Republic of
شما با انتشار این مقاله ها بیشتر اینها را تبلیغ می کنید . ...
Iran, Islamic Republic of
وقتی فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و کلا فرهنگ مطالعه از یک جامعه رخت می بندد باید چیزی جای آن را بگیرد واقعا ما این همه شهید دادیم به اینجا برسیم ?!!!