کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حاشیه های یک اکران خصوصی؛

سرکار خانم ستوده! مشکل آراستگی شما نیست

28 مهر 1398 ساعت 14:32

انگار بعضی‌ها با آراسته‌‌بودن مشکل دارند. هیچ‌وقت به آنچه نیستم، تظاهر نکردم. همیشه در حریم خصوصی یک شکل بوده‌ام و حتی در صفحه شخصی‌ام سعی کرده‌ام به خودم نزدیک باشم.


گرو فرهنگی جهان نیوز، حسام زبیراوی: مراسم اکران خصوصی فیلم «مسخره باز » در حالی برگزار شد که نحوه پوشش متین ستوده در این مراسم بسیار جنجال ساز شد.

در این مراسم که در سالن همایش های هتل اسپیناس پالاس برگزار شد استایل متفاوت متین ستوده سوژه عکاسان شد و در فضای مجازی واکنش های فراوانی را به همراه داشت.

پوشش نامتعارف خانم بازیگر در اکران فیلم «مسخره باز» باعث شد اسم «متین ستوده» که تا حالا این خانم بازیگر را کمتر کسی می‌شناخت در اخبار و شبکه های اجتماعی پر رنگ شود و فقط به خاطر حاشیه نه به خاطر هنر و شخصیت بازیگری ایشان.
 


در سال های اخیر شاید اسم بازیگران ما را بیشتر به خاطر حواشی که دارند بشناسند نه به خاطر هنر و تجربه ای که در بازیگری دارند.

این حواشی باعث شده که سلبریتی ها و بازیگران از آن سوء استفاده کنند و زودتر خود را در اخبار مطرح کنند.

در روزهای گذشته در اکران خصوصی فیلم «مسخره باز» شاهد حضور بازیگران با پوشش نامتعارف در این مراسم بودیم که پوشش «متین ستوده» در این مراسم با حواشی روبرو شد و آنقدر پررنگ شد که صداوسیما طی گزارش مفصلی به آن پرداخت. اکنون پس از واکنش مجلس و خبر احضار وزیر ارشاد برای توضیح درباره پوشش بازیگران، سازمان سینمایی از تدوین آیین‌نامه پوشش هنرمندان خبر داده است.
 
بیشتربخوانید:
درباره چند صحنه خجالت‌آور از جشنواره +تصاویر
صنایع‌دستی چه جایگاهی در پوشش سلبریتی‌ها دارد؟

متین ستوده در بخشی از مصاحبه اخیر خود با «صبح نو» که درباره حواشی اکران خصوصی «مسخره باز» و انتقادها به پوشش این بازیگر انجام شده، گفته است: «تیپ و پوشش من معمولا تداوم و ثبات مشخصی داشته و عجیب‌و‌غریب نبوده است. راستش خودم هم از این واکنش‌ها جا خوردم. برخی کاربران فضای مجازی بعد از این اتفاق شروع به فحاشی کرده‌اند که واقعا دلیلش را نمی‌دانم. انگار بعضی‌ها با آراسته‌‌بودن مشکل دارند. هیچ‌وقت به آنچه نیستم، تظاهر نکردم. همیشه در حریم خصوصی یک شکل بوده‌ام و حتی در صفحه شخصی‌ام سعی کرده‌ام به خودم نزدیک باشم. فقط خواستم لباس‌هایم با آن مراسم تناسبی داشته باشد. از کمد لباسم لباس را انتخاب کردم و نتیجه‌اش این شد».
 

مشکل آراسته بودن است؟
خداوند در آیه 33 سوره مبارکه احزاب خطاب به زنان می فرماید: «... وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ الْأُولَى...؛ و [در میان نامحرمان و کوچه و بازار] مانند زنان دوران جاهلیت پیشین [که برای خودنمایی با زینت و آرایش و بدون پوشش در همه‌جا ظاهر می‌شدند] ظاهر نشوید».

هرچند خانم ستوده در رفتاری قابل تقدیر از نوع پوشش خود عذرخواهی کرده است اما باید به‌عنوان زن مسلمان بداند که این نوع پوشش پیش از هرچیز مورد پسند خداوند حکیم نیست و از آن نهی کرده است؛ پس همه زنان و مردانی که ناخواسته و از روی جهل و نه آگاهی، به خروج دیگر انسان‌ها از "حزب خدا" و داخل شدن آنها به "حزب شیطان" کمک می‌کنند، در ادامه راه باید عذر تقصیر به درگاه خداوند غفور ببرند و اگر واقعاً پشیمان و در پی دلجویی از مردمند هرچه زودتر پشیمانی خود را به شکل عملی به آنها نشان دهند.

باید به خانم ستوده و دیگر بازیگرانی که تحت عنوان آراستگی با پوشش های نامتعارف و زننده حاضر می‌شوند گفت که آراستگی از نظر اسلام معنای دیگری می‌دهد و این جنس پوشش‌ها که از این بازیگر دیده شد، نه آراسته بودن است و نه پوششی مناسب!


کد مطلب: 704537

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/704537/سرکار-خانم-ستوده-مشکل-آراستگی-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com