کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید پروانه سلحشوری:

حرف دل مردم را می‌زنم؛ می‌خواهند مرا حذف کنند/ ضریب هوشی عارف بسیار بالاست/ سال‌هاست تلویزیون نگاه نمی‌کنم/ از انحطاط اخلاقی جامعه نگرانم/ برانداز نیستم، اصلاح طلبم/ امام حسین(ع) هم برای اصلاح آمد

17 مهر 1398 ساعت 11:38

من به خاطر این ناراحت نیستم که به من حرفی زده‌اند، خدا جای حق نشسته است، من از انحطاط اخلاقی این جامعه نگران هستم.


گروه سیاسی جهان نیوز: پروانه سلحشوری، نماینده اصلاح طلب مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی که تقریبا در هر جنجال و حاشیه سازی سیاسی حضور دارد، مدعی شده است که تندروها می خواهند وی را حذف کنند چون حرف مردم را می‌زند! ظاهرا این نماینده اصلاح طلب که به دلیل مواضع قابل تامل و بعضا عجیبی که داشته و دارد، احتمال می دهد تا صلاحیتش برای انتخابات دوم اسفند مورد تائید واقع نشود، بنا دارد تا به قول اصلاح طلبان هزینه این «رد صلاحیت» را با این جنس صحبت ها افزایش دهد! چندی پیش هم وی گفته بود که از رد صلاحیت ترسی ندارد. سلحشوری همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش در این گفتگو گفته است: «من از انحطاط اخلاقی این جامعه نگران هستم، من از این که حذف رقیب به هر قیمتی نگرانم. من از این که هدف وسیله را توجیه کند نگرانم».

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات سلحشوری را در ادامه خواهید خواند:

*من بارها در صحن مجلس دیدم که می‌آیند به ما می‌گویند که امروز باید رای علنی باشد و اگر ما ببینیم که رای شما خلاف چیزی است که ما توقع داریم بعدا تایید صلاحیت نمی‌شوید.

*افرادی به من این اتهام(تندروی) را می‌زنند که خودشان تندرو هستند، مگر نه اینکه من حرف دل مردم را می‌زنم؟ حذف من هدف این افراد است و رویکردهای سیاسی دلیل آن.

*ما طرح‌ها و لوایح خوبی را به انجام رساندیم. وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با پیگیری ما به نتیجه رسید. ما کارهایی را کردیم که در دوره‌های مختلف به آنها توجه نشد.

*آقای عارف یک چهره آکادمیک هستند با ضریب هوشی بسیار بالا. در کل نحوه تعاملی که آقای کرباسچی داشتند درست نبود. آقای عارف همیشه به عنوان رییس فراکسیون سعی کردند کار را انجام دهند، اصلا هم برای ایشان مهم نبوده که رسانه‌ای شود یا نه... آقای عارف بهترین گزینه برای ریاست فراکسیون است.

بیشتر بخوانید:
داد و بیداد سلحشوری برای چند محکوم امنیتی از تریبون مجلس

«امر به معروف» حال مردم را بد می‌کند!

*من سال‌ها است تلویزیون نگاه نمی‌کنم اما یک بار مصاحبه ای با آنها داشتم، یک مصاحبه سه ساعتی، هشت دقیقه آن را نشان دادند، درست آنجایی که در روزهای اول مجلس دهم گفته بودم من روزشماری می‌کنم مجلس زودتر تمام شود. اما در واقع، من هیچ وقت در این مجلس احساس ناتوانی نکردم، حتی بعد این همه هجمه. آن روزها فکر می‌کردم من که یک شخصیت معلمی دارم و آن پرستیژ بسیار ارزشمندتر از نماینده بودن است. اما کارهایی که بعدها در مجلس کردم متوجه شدم می‌شود حتی یک نفر باشی و تلاش تو به نتیجه برسد. مثل وزارتخانه شدن سازمان گردشگری، این نتیجه تلاش من و دوستانم بود. تبدیل این سازمان به وزارتخانه سیاسی نیست بلکه یک کار ساختاری است. هنوز برای کاندیدا شدن تصمیمی نگرفتم.

*رشته دانشگاهی من جامعه شناسی است، اخلاق برای من اهمیت زیادی دارد و همواره خود را مقید می‌دانم که تا جایی که ممکن است امور اخلاقی را زیر پا نگذارم. به نظر می‌رسد که بعد از اظهار نظرهای من درباره دختری که در کنار دادگاه قضایی خود را سوزاند و بعدها به نام «دختر آبی» معروف شد، بعد از آن موج تخریب شدیدی علیه من شروع شد. همان موقع هم خیلی واکنش نشان دادند، تا آنجا که من اطلاع دارم سه برنامه زنده تلویزیونی به این ماجرا پرداخت، یکی 20:30، دو تاهم برنامه‌ای با عنوان «پرونده ویژه». من و آقای مطهری اعتراض کردیم که ما هم وقت می‌خواهیم که از خود دفاع کنیم، گفتند شما صبح بیایید، ما گفتیم موضوع پرونده ویژه ما بودیم، شما می‌گویید آن زمان مخصوص برنامه پرونده ویژه است.

بیشتر بخوانید:
ترس پروانه سلحشوری از اقدام قضایی/ یک توئیت هم نمی‌توانیم بزنیم؟
آدم «منگلی» يك سری حرف‌ زده، چرا شما جدی گرفته‌ايد!


*من به خاطر این ناراحت نیستم که به من حرفی زده‌اند، خدا جای حق نشسته است، من از انحطاط اخلاقی این جامعه نگران هستم، من از این که حذف رقیب به هر قیمتی نگرانم. من از این که هدف وسیله را توجیه کند نگرانم و من از اینکه متوسل شدن به افرادی که خود را معتقد می‌دانند و این چنین بی‌اخلاقی می‌کنند نگران هستم. مگر نه سلحشوری هیچ است. من دوست ندارم بزرگ شوم آنها خودشان دوست دارند من را بزرگ کنند.

*من کسی نیستم که فعالیت براندازانه انجام دهد، من اصلاح‌طلب هستم و به دنبال اصلاح امور در جامعه هستم و به عنوان یک جامعه شناس و یک مادر معتقد هستم تنها راه گذار از بحران‌هایی که در آن هستیم اصلاح‌گری و اصلاح طلبی است. امام حسین(ع) هم زمانی که خواستند قیام خود را شروع کنند، فرمودند که من برای اصلاح آمدم و برای بازگشت به سنت جدم. ما هم می‌خواهیم برگردیم به چیزی که انقلاب داشته است، اصل انقلاب.


کد مطلب: 703641

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/703641/حرف-دل-مردم-می-زنم-می-خواهند-مرا-حذف-کنند-ضریب-هوشی-عارف-بسیار-بالاست-سال-هاست-تلویزیون-نگاه-نمی-کنم-انحطاط-اخلاقی-جامعه-نگرانم-برانداز-نیستم-اصلاح-طلبم-امام-حسین-ع-هم-آمد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com