کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید مسیح مهاجری:

چرا ما بايد با عربستان روابطي داشته باشيم که در نتيجه آن اين همه گرفتاري براي خودمان و منطقه ايجاد شود؟/ چرا بايد اين همه آدم در منطقه کشته شوند به خاطر دعواهاي ما؟/ به آقای جواد آملی گفتم مداحان خيلی دور برداشته‌اند

14 مهر 1398 ساعت 15:56

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی طوری سخن پراکنی می کند که انگار داعش خونخوار ساخته و پرداخته جمهوری اسلامی بوده و دستور آمریکا و پول های عربستان در این میان نقشی نداشته اند.


گروه سیاسی جهان نیوز: مسیح مهاجری، از چهره های نزدیک به هاشمی رفسنجانی یا به عبارت بهتر از مریدان پروپاقرص وی در گفتگو با خبرآنلاین، هاشمی را یک سیاست مدار توانمند که بیست سال محدودش کردند، نامیده است. هرچند مهاجری دوست دارد توان مراد سیاسی خود را بسیار بالاتر معرفی کند اما برای آنکه نشان داده شود هاشمی تا همین اواخر به عنوان یکی از موثرین در متن سیاست کشور ایفای نقش می کرد، همان جمله معروف وی را باید بازگو کرد که «حمایت من باعث شد رای روحانی از 3 درصد به 50 درصد برسد». مهاجری همچنین در اظهارات ناپخته دیگری وضع آشفته منطقه و تلفات گسترده وضع ناگوار منطقه غرب آسیا را نتیجه سیاست های جمهوری اسلامی در منطقه و خصوصا عدم رابطه با عربستان دانسته و هاشمی را مرد حل این چالش معرفی کرده است. آقای مسیح مهاجری اگر از خون شهدای مدافع حرم خجالت نمی کشد حداقل از روی خانواده شهدا خجالت بکشد. مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی طوری سخن پراکنی می کند که انگار داعش خونخوار، ساخته و پرداخته جمهوری اسلامی بوده و دستور آمریکا و پول های عربستان در این میان نقشی نداشته اند! نسخه نهایی مرد رویایی مسیح مهاجری برای حل این مشکلات کنارگذاشتن موشک و کاهش قدرت نظامی و ارائه تئوری «دنیای گفتمان» بود. معلوم نیست که اگر هاشمی در این موضوع مبسوط الید بود نه از سوریه بلکه امروز از خود ایران اثری مانده بود یا خیر؟

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات مهاجری را در ادامه خواهید خواند:

*من چندين سال پيش خدمت آقاي جوادي آملي رسيده بودم، به ايشان گفتم که مداحان خيلي دور برداشته‌اند و خراب کاري‌هاي زيادي مي‌کنند مثلا خواب و خيال نقل مي‌کنند، حرف‌هاي بي‌سند مي‌زنند، شما در بالاي منبر عليه اين مداحان صحبت کنيد تا مداحان خوبي که داريم به روي کار بيايند. جوابي که ايشان به من دادند اين بود که اصلا چرا اينجوري شد؟

*هرچند اين مساله را عده‌اي انکار کنند اما من از نزديک شاهد بودم و مي‌خواهم بگويم 20 سال تمام اجازه ندادند آقاي هاشمي رفسنجاني به مردم خدمت کند.

*آقاي هاشمي رفسنجاني بعد از اتمام جنگ مملکت را بعد از جنگ که تمام زيرساخت‌هايش از بين رفته بود و ديگر چيزي نداشت، توانست بازسازي کند و آن را به نقطه‌اي برساند که ديگر تقريبا کشور روي غلتک افتاده بود؛ اما آنها در پاسخ چه کردند؟تمام تهمت‌هاي مالي را به هاشمي رفسنجاني زدند

*يک فردي را آنچنان بمباران تبليغاتي کرد که در جامعه منزوي بشود و کسي نتواند از وجود ايشان بهره‌اي ببرد. اينکه فردي به عنوان رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام هر هفته يا هر دوهفته جلسه‌اي را بگذارد و هر سال يکي دو بار براي يک مشکل مملکتي در جلسه‌اي با يک راي جمعي تصميمي گرفته شود را نمي‌توان استفاده از افراد بزرگي مانند هاشمي رفسنجاني دانست.

بیشتر بخوانید:
هاشمی می توانست کاری کند که خودش رهبر شود

شش نکته مهم درباره یادداشت تاسف‌بار «مسیح مهاجری»

*چرا ما بايد با عربستان روابطي داشته باشيم که در نتيجه آن اين همه گرفتاري براي خودمان و منطقه ايجاد شود؟ چرا بايد يک عده‌اي بدون کنترل و حتي شايد با چراغ سبزهايي بروند و سفارت عربستان را آتش بزنند که اين‌چنين مشکلات ناشي از آن گريبان‌گيرمان شود و هنوز بعد از چند سال درحال دست و پنجه نرم کردن با آنها هستيم؟ چرا بايد اين همه آدم در منطقه کشته شوند به خاطر دعواهاي ما؟ آقاي هاشمي کسي بود که مي‌توانست اين کار را انجام دهد. کما اينکه در داخل هم مديريت خود را براي بازسازي، براي عمران و آبادي، براي سدسازي و... نشان داد.

*در کشور جرياني وجود دارد که نمي‌خواهد افراد قوي، خدمت گذار و افرادي که صادق هستند و مي‌توانند فعاليت داشته باشند به جامعه و کشور خدمت کنند.دوبار آقاي هاشمي رفسنجاني براي رئيس‌جمهور شدن خيز برداشتند که هر بار به نوعي کنار زده شدند.

*آن همه خدمت در مجلس، خبرگان، شوراي انقلاب فرهتگي و رياست جمهوري داشت اما به جاي تشکر توپخانه تخريب عليه او به راه انداختند و آن همه شايعات را عليه هاشمي رفسنجاني به ويژه در زمينه مسائل مالي و زندگي اشرافي او مطرح کردند.


کد مطلب: 703353

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/703353/چرا-بايد-عربستان-روابطي-داشته-باشيم-نتيجه-همه-گرفتاري-براي-خودمان-منطقه-ايجاد-شود-آدم-کشته-شوند-خاطر-دعواهاي-آقای-جواد-آملی-گفتم-مداحان-خيلی-دور-برداشته-اند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com