کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نوبت به فاطمه ذوالقدر رسید

پیشنهاد نماینده اصلاح‌طلب تهران برای ارزشمندی بیشتر جایگاه زنان! +جزئیات

14 مهر 1398 ساعت 14:30

عضو فراکسیون امید پیشنهاد داده است تا يک روز در تقویم به موضوع «زدودن خشونت عليه زنان» نامگذاری شود تا اهميت و ارزشمندي جايگاه زنان را دو چندان کند.


 گروه سیاسی جهان نیوز: سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده اصلاح طلب تهران در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داده است تا يک روز در تقویم به موضوع «زدودن خشونت عليه زنان» نامگذاری شود تا «اهميت و ارزشمندي جايگاه زنان را دو چندان کند» و با نمادسازي براي اين موضوع اعتبار و هويت بخشي هرچه بيشتري به جايگاه زنان، مطالبات و حقوق آنها پرداخت شود.

این عضو فراکسیون امید برای نشان دادن عمق پیشنهاد خود از کشور عراق مثال آورده و گفته است: «در کشور عراق روز اول صفر را که مصادف با سخنراني تاريخي حضرت زينب(س) در دربار يزيد بود به ياد اين بزرگ بانوي اسلام به نام روز اسلامي مبارزه عليه خشونت نامگذاري کرده‌اند. روزي که در آن حضرت زينب(س) به‌رغم مصائب و مصيبت‌هاي وارده با سرافرازي، استقامت و صلابت ستودني توانست از انديشه و آرمان‌هاي اسلام و شريعت و حقانيت جهاد عاشورايي امام حسين(ع) و يارانش دفاع کند». به فرض صحت ادعای ذوالقدر، همان طور که خود وی اذعان کرده است نام این روز هم در عراق، مبارزه با خشونت است و نه خشونت علیه زنان.

اگر فرض کنیم که اصلاح طلبان در مواضع خود برای بهبود جایگاه زنان صادق هستد و این موضوعات سیاسی بازی نیست، باید به آنها گفت استفاده از عناوینی همچون منع خشونت علیه زنان و یا نامگذاری روزی برای زدودون خشونت علیه زنان بیش از هرچیز لطمه به جایگاه زنان و قراردادن آنان در نقطه ضعف است. بهتر است به جای ابعاد سلبی و منفی این موضوع بر روی مسائل ایجابی همچون ترویج کرامت زنان با الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا(س) و یا حضرت معصومه(س) تلاش شود که اتفاقا در راستای تکریم زنان این روزها به نام مادر، زن و روز دختر نام گذاری شده است. همچنین تلاش برای تحقق منویات امام راحل و رهبری معظم انقلاب در حوزه زنان بهترین راهکار برای بهبود جایگاه زنان است، البته اگر صادق باشند.

بیشتر بخوانید:
روایت خانم نماینده از افتخارآفرینی جدیدشان! +جزئیات
اگر زنان به ورزشگاه بیایند، آشغال‌ها را جمع می‌کنند


کد مطلب: 703334

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/703334/پیشنهاد-نماینده-اصلاح-طلب-تهران-ارزشمندی-بیشتر-جایگاه-زنان-جزئیات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com