جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۱
۳۵

مبتلا شدن مردم یک روستا به ویروس ایدز در لردگان +فیلم اختصاصی

چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 702939
مردم در پی انتشار خبری مبنی بر ابتلای ۴۰۰ نفر از اهالی یک روستا به بیماری ایدز از سوی خانه بهداشت و از طریق سرنگ آلوده به خیابان‌ها آمده‌اند.
مبتلا شدن مردم یک روستا به ویروس ایدز در لردگان +فیلم اختصاصی
به گزارش جهان نيوز، سیدمرتضی خاتمی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص ابتلای چندین نفر از اهالی روستای چنارمحمودی شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV بر اثر انجام تست دیابت اظهار داشت: خبر ابتلا به ویروس به دلیل تست دیابت درست به نظر نمی‌رسد. وی مدعی شد؛ بنا بر اطلاع موثق، ابتدا در این روستا کانون خطری مشاهده شده و در راستای اقدامات پیشگیرانه از جمله برای اینکه معلوم شود، میزان آلودگی چه میزان است، آزمایشاتی صورت گرفته است.

او افزود: این که در اثر حجامت یا تست دیابت ابتلا به این ویروس رخ داده، به نظر نمی‌رسد که صحت داشته باشد و همواره در جریان بیماریابی احتمال پیدا کردن موارد بیشتری وجود دارد.

به گزارش ایلنا، خاتمی اظهار داشت: خبرهای اولیه حاکی از این است که به دنبال مشاهده یک کانون پرخطر از لحاظ آلودگی، مبادرت به انجام تست در بین جمعی از روستائیان می‌شود و مواردی از ابتلا به دست می‌آید.

وی افزود: امروزه آزمایشات با سرنگ‌های یک‌بار مصرف انجام می‌شود و به نظر نمی‌رسد، اخباری از این دست صحت داشته باشد که به دنبال تست دیابت این اتفاق رخ داده باشد.

خاتمی افزود: لازم است کم و کیف بیشتر این خبر را مقامات بهداشتی کشور و دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری به اطلاع مردم برسانند.

وی در خصوص آمار تعداد افرادی که به ویروس HIV مبتلا شده‌اند، گفت: آمار را باید مسئولان ذیربط اعلام کنند، اما به نقل از منبع آگاه این آمار تعداد انگشت‌شماری را شامل می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: وقتی چنین بیماریابی می‌شود، ممکن است افرادی علت آن را بر مبنای دیگری حمل کنند که این مساله در جریان نمونه‌گیری اتفاق افتاده است.

وی همچنین در خصوص بازداشت رئیس شبکه بهداشت روستای چنارمحمودی اظهار بی‌اطلاعی کرد.

اعتراض و تجمع مردم در فرمانداری لردگان 

به گزارش خبرنگار جهان نيوز در چهارمحال و بختیاری، از امروز صبح تعدادی از مردم این روستا در مقابل فرمانداری شهرستان لردگان تجمع کرده و اعتراض خود را به گوش مسئولین رساندند.
 
 
فیلم اختصاصی جهان نيوز ازتجمع مردم در فرمانداری لردگان1

nf00702939-2.mp4
فیلم اختصاصی جهان نيوز از تجمع مردم در فرمانداری لردگان 2

 تشکیل پرونده قضایی در خصوص موضوع سرنگ آلوده در یکی ار روستاهای شهرستان لردگان/ بازداشت یک بهیار

احمدرضا بهرامی، رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان: 

امشب نشست شورای تأمین استان در رابطه با موضوع سرنگ آلوده در یکی از روستاهای شهرستان لردگان برگزار و آخرین اقدامات در این جلسه ارزیابی خواهد شد.

 برخی ادعا دارند که یکی از بهیارانی که در یکی از مراکز بهداشت کار می‌کرده است در زمانی که برای انجام آزمایشات از آن‌ها خون می‌گرفته به جای اینکه برای هر فرد از یک سرنگ استفاده کند از سرنگ مشترک استفاده می‌کرده است که در حال حاضر فرد مذکور در بازداشت به سر می‌برد.

در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده است و دستگاه قضایی با پیگری‌های خاص و فوری خود موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد.

توضیح وزارت بهداشت در مورد ابتلای اهالی یک روستا به ویروس HIV

محمدمهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت:

خبر ابتلای تعداد زیادی از اهالی یک روستا در استان چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV کذب و به دور از حقیقت است و از مجاری قانونی، آن را دنبال خواهیم کرد.

معدودی از اهالی این روستا مبتلا به این عفونت هستند که راه‌های ابتلای آنها کاملا مشخص است و تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

 به هیچ عنوان، انتقال عفونت از طریق آزمایش‌های تشخیصی و ... در میان آنها، صحت ندارد.

ابتلای 26 نفر به ایدز در یک روستا/ بهورز به دنبال بیماریابی بوده است

محمدحسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با فارس درباره جزئیات ابتلای تعدادی از اهالی یکی از روستاهای استان چهارمحال و بختیاری به ویروس ایدز توضیح داد: بر اساس اطلاعات رسیده این روستا حدد 1800 نفر جمعیت دارد و متاسفانه به دلیل وضعیت نابسامان معیشتی 240 نفر از اهالی روستا به اعتیاد روی آورده‌اند که از این تعداد نیز 20 نفر معتاد تزریقی هستند.

وی تصریح کرد:‌همین موضوع باعث شیوع بیماری ایدز در روستای لردگان شده است و تنها 26 نفر از اهالی این روستا به ایدز مبتلا شده‌اند.

قربانی گفت: انتشار این گونه اخبار موجب نگرانی مردم شده اما به صورت قاطع اعلام می‌کنم که از طریق انجام آزمایش‌ها و تست قند خون این انتقال بیماری صورت نگرفته است.

نماینده مجلس در خصوص بازداشت بهورز منطقه توضیح داد:‌ این فرد به دنبال بیماریابی بوده است و شجاعت این کار را داشته که به شناسایی بیماران بپردازد و گزارشات خود را به مراجع بالاتر اعلام کند.

وی تاکید کرد: باید این حس اعتماد و همکاری در بین مردم کشور ایجاد شود تا متخصصان نیز بتوانند با بیمار یابی برنامه‌ریزی دقیقی برای نظام سلامت کشور داشته باشند.

قربانی اضافه کرد: ما تاکنون تنها توانسته‌ایم 42 درصد از مردم کشور را در حوزه بیماری‌های واگیر بیماریابی کنیم که این کار نیازمند همکاری مردم و سازمان‌ها است.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها در موضوع اخیر باید به دنبال تزریق آرامش به جامعه باشند گفت: در این زمینه لازم است مراجع قضایی اقدام لازم را برای رسیدگی به وضعیت فرد بازداشت شده انجام دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مبتلایان در گروه سنی نوزاد تا بزرگسال قرار دارند.

فرماندار لردگان: برخورد قاطع با مقصران احتمالی در انتشار ویروس ایدز

فرماندار لردگان گفت: دستگاه‌های امنیتی و قضایی با جدیت با مقصران احتمالی انتشار ویروس ایدز در روستای چنارمحمودی برخورد خواهند کرد.


شیوع ویروس ایدز در لردگان عامل امنیتی ندارد/ بررسی موضوع توسط سیستم درمانی

جعفر مردانی در شهرکرد، در خصوص اخبار شیوع بیماری ایدز در یکی از روستاهای شهرستان لردگان، گفت: کار شناسایی، غربالگری، پیشگیری و درمان مبتلایان به ویروس HIV در روستا به عهده دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، معاونت بهداشت و درمان و مرکز بهداشت و درمان شهرستان لردگان است.

وی با بیان اینکه نهادهای مذکور در حال انجام اقدامات لازم هستند، افزود: اطلاعات دقیق پیرامون این موضوع و وضعیت مبتلایان را از طریق مسؤولان بهداشت و درمان استان کسب کنید.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه موضوع به هیچ عنوان امنیتی نیست، افزود: مسؤولان ضمن بررسی دقیق علل شیوع بیماری در خصوص اقدامات خود در این رابطه پاسخگو باشند.

مردانی در پایان عنوان کرد: شناسایی و درمان افراد آلوده به ویروس HIV و به ویژه پیشگیری از شیوع بیماری در دستورکار بهداشت و درمان قرار بگیرد.

شناسایی مبتلایان به ویروس HIV در لردگان

به گزارش جهان نيوز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مجید شیرانی از هم‌استانی‌ها خواست ضمن حفظ آرامش و خویشتن‌داری، اخبار مربوط به انتشار خبر ابتلا تعدادی از اهالی یکی از روستاهای استان را از کانال‌های رسمی پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه، از حدود یک ماه قبل در پی کشف چند مورد بیمار مبتلا به ویروس HIV در یکی از روستاهای چهارمحال و بختیاری تیم‌های بهداشت و درمان تخصصی و مشاوره در معاونت بهداشتی دانشگاه تشکیل و با هماهنگی کامل با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مسئولین استانی اقدامات علمی و تخصصی در جهت شناسایی، درمان و پیشگیری از اشاعه بیماری شروع شد و کماکان ادامه دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در این راستا تعدادی از افراد مبتلا شناسایی و تحت مشاوره و درمان قرار گرفته‌اند و اقدامات و آزمایشات تکمیلی در جهت شناسایی علل و موارد جدید و درمان بیماران در حال انجام است.

شیرانی در ادامه ضمن توصیه به همه مردم جهت حفظ خویشتن‌داری و آرامش از آنان تقاضا کرد: اخبار را از کانال‌های رسمی پیگیری کنند و به شایعات و اخبار کذب بخصوص درباره علل و تعداد افراد مبتلا توجه نکنند.

وی همچنین، از همه مسئولین بزرگان و تاثیرگذاران در فضاهای اجتماعی و اصحاب رسانه تقاضاکرد: در حفظ امنیت، حرمت و آرامش مردم و حفظ محرمانگی اطلاعات مردم دانشگاه علوم پزشکی را همراهی کنند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت نیز در گفتوگو با شبکه خبر شیوع گسترده ایدز را تکذیب کرد و گفت: آمار مبتلایان بسیار پایین‌تر از اعداد ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر است و جهت اعلام دقیق آمار باید نتایج غربالگری مشخص شود.

وی انتقال این بیماری از طریق تزریق را نیز رد کرد و گفت: منشا انتقال بیماری به مبتلایان اعلام شده است.

نامه وزیر بهداشت به وزیر دادگستری درباره ماجرای ایدز در لردگان

در پی ادعای ابتلای تعدادی از اهالی یکی از روستاهای شهرستان لردگان به ایدز به دلیل قصور مرکز درمانی و همچنین بازداشت بهورز این مرکز، وزیر بهداشت در نامه ای به وزیر دادگستری ضمن انتقاد از آنچه که "ورود و بیان مطلب غیرکارشناسانه از سوی یکی از مقامات قضایی استان مربوطه" خواند، رسیدگی سریع به این موضوع و اعاده حیثیت کارمند نظام بهداشتی درمانی را خواستار شد.

در نامه نمکی آمده است:

"پیرو مذاکره تلفنی ، از چندی قبل با پیگیری یکی از بهورزان سخت کوش ما در یکی از روستاهای شهرستان لردگان استان چهار محال و بختیاری مواردی از ابتلاء به ویروس HIV شناسائی شد.

جهت حفظ شئونات مردم منطقه به نحو کاملا" محرمانه موضوع پیگیری و با آزمایشات گسترده موارد جدید ردیابی گشت که متاسفانه کانون آلودگی در معتادان تزریقی و افرادی با روابط نامطلوب شناخته شد

آرام و بیصدا این حرکت بیماریابی ادامه داشت تا امروز یکی از مقامات قضائی استان با ورود به موضوع و ابراز مطلب غیر کارشناسانه مبنی بر مقصر بودن بهورز روستا و آلودگی بیماران از طریق سرنگ آلوده توسط وی، اقدام به جلب این نیروی خدوم و زحمت کش نمود و غم انگیز آنکه رسانه های مغرض بیگانه به استناد به این اعلام نظر و رفتار عاری از هرگونه دیدگاه کارشناسی، خبر کذب آلودگی مردم یک روستا به دلیل قصور پرسنل مرکز درمانی و استفاده از سرنگ آلوده به ویروس ایدز را منتشر کرده اند.

​​​​​​​
در حال تکمیل....
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ممد
Canada
این بیماری بیشتر در افراد همجنس باز و معتاد تزریقی مشاهده میشود!!!
Iran, Islamic Republic of
....
بسیجی معتقد
Iran, Islamic Republic of
...
----
Iran, Islamic Republic of
مسئولان اول تکذیب میکنند اما بعد میبینیم متاسفانه راست و درسته!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
میگن بین افراد مبتلا کودک هم هست،اونا که با اعتیاد مبتلا نشدن،پس چجوری بوده؟
United States
در هنگام تولد از طریق مادر مبتلا به ویروس
Iran, Islamic Republic of
...
دقیق
Iran, Islamic Republic of
بچه اگر از مادر مبتلا به ایدز دنیا بیاد ایدزی می شود
Iran, Islamic Republic of
از زنان باردار اول ازهمه آزمایش خون میگیرن تو تمام مراحل اگر ایدز داشته باشن حتما باید بچه رو سقط کنن اجازه نمیدن بچه رو. نگه داری کنن ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تست قند خون بادستگاه هست وسوزن مخصوص داره با سرنگ نیست بااین سرنگهای حالا به زور همون یکبار هم میشه خونگیری کرد آرایشگاه‌ها یکی از ازاصلی ترین جاهایی هست که امکان انتقال بالاست که متاسفانه نه نظارت هست نه نظافت
United States
" اساس اطلاعات رسیده این روستا حدد 1800 نفر جمعیت دارد و متاسفانه به دلیل وضعیت نابسامان معیشتی 240 نفر از اهالی روستا به اعتیاد روی آورده‌اند که از این تعداد نیز 20 نفر معتاد تزریقی هستند."...
Iran, Islamic Republic of
اینادروغ محضه.دروستایی که همه باهم فامیلن نکنه تصورکردن راجب یه کشورارومایی حرف میرنن.که هرشب پارتی دارن وروابط نامشروع اونم زنان ومردان بختیاری که دردنیاتعصب وناموس پرستیشون شهره ی عام وخاصه.وقتی بهورزه لین روستااعتراف کرده به عمدمردم رومریص کرده شماهاچه اصراری دارین بشینین راجب جایی که ازفرهنگ ومردم هیییچی نمیدونین نظربدین.بچه ای ۲ساله درمیان مبتلایان هست که هم پدروهم مادر تستشون منفیه.اون ازکجا گرفته ازسرنگ اعتیاد یا زنا ورابطه ی جنسی؟
Iran, Islamic Republic of
اخه دوست عزیز بچه ۲ ساله چه به ازمایش قند و این حرفا که بخواد ایدز از سرنگ الوده بگیره
United Arab Emirates
ولی اینها هه الکی من این روستا میشناسم بسیار مردن اشخصیت و با کلاس زدن الکی نابودشون کردن
Iran, Islamic Republic of
وزیر بهداشت
فقط یک خواهش
استعفا دهید!
شاید کمترین کار از سوی بالاترین مقام بهداشت در یک کشور همین باشد.
Iran, Islamic Republic of
وقتی واردات دارو میفته دست مفسدان اقتصادی و برخی دختران مظلوم بهتر از این نمیشه.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بی کفایتی در همه جای این دولت مشهوده ...!!!
Iran, Islamic Republic of
مسئولین باید پاسخگو باشند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
وزیر بهداشت سریعا استعفا دهد
محمد
Iran, Islamic Republic of
وزیر بهداشت سریعا استعفا دهد بیشترازاین آبروریزی نکند
Iran, Islamic Republic of
14 درصد از مردم یک روستا آن هم در منطقه خوش اب و هوایی مثل لردگان معتاد باشند به دلیل بیکاری و فقر! ..!!!
ایرانی
Sweden
دوستان من دیابت دارم انسولین مصرف میکنم برای تست قند از سر سوزن یکبار مصرف استفاده میشه واز کودکان هم تست قند گرفته نمیشه علت ابتلا روابط نامشروع در این سطح نیست قطعا دلیل دیگری دارد کاش احساسی نظر ندهیم و اجازه برسی توسط مسئولین قضایی و بهداشتی رو صادر کنند
Arash
Iran, Islamic Republic of
الان اگه این اتفاق تو آمریکا و اروپا رخ میداد صدا و سیما هزار بار خبرش رو میگفت ...!!!
Ukraine
صدا و سیمای شهرکرد که اصلا سعی کرد فقط احتیاط خودش رو بکنه ، هم طرفدار مردم بود ، هم طرفدار دولت
سیده زهرا
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از نظرات همگی
در تمام رسانه های دنیا با استفاده از شیوه های پایش و رصد اخبار در فضای مجازی و خبرگزاری ها می توانند جو حاکم بر رسانه ها و شرایط بحران را رصد و کنترل کنند . کمی رصد و توجه به بازدید مطالب در خبرگزاری ها و رصد کانال های ضد نظام کافی بود تا شبکه استانی شهرکرد بتواند در زمان مناسب با گزارش های سریع و میدانی بعنوان یک مرجع خبری در مقابل شایعات پیروز شود. ....
Iran, Islamic Republic of
بايد در ابتدا از شيوع اخبار نادرست جلوگيري مي شذ که متاسفانه هم مسئولين استان چهارمحال و بختياري کمي دير اقدام کردند و هم صدا و سيماي شهرکرد نتوانست در فضاي مجازي و کانال ها و شبکه راديو تلويزيون به موقع اقدام کند و اين شبکه عملا در موضع انفعال قرار گرفت و اگر کمي زودتر در فضاي مجازي و گزارش ميداني فعال شده بود اينقدر شاهد شايعات نبوديم. بالاخره بايد به فشار رواني حاصله براي مردم توجه کنيم چون آسيب هاي رواني آن براي خانواده ها بويژه در مناطق روستايي بسيار زياد است.
مهدیار رستم زاده
Iran, Islamic Republic of
به نظر من بایستی شخص استاندار ، رییس شبکه بهداشت و رییس صدا و سیمای شهرکرد استعفا بدهند .
Iran, Islamic Republic of
سلام
چه توقعاتی شما دارید ؟ از صدا و سیمای شهرکرد که حواسش نیست چی داره پخش می کنه
مسئول دولتی اومده میگه ایدز در لردگان بخاطر سوزن و سرنگ نبوده و بدلیل مسائل اخلاقی و خانواده ها هم نمیتونه علت اصلی رو بیان کنه !!!!
عزیز من ، اینکه نگفتنش بهتر از گفتنش بود. همین حرف نسنجیده شما حاشیه درست کرد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آخه کسی نیست به مسئولین بگه که این چه روش خبر دادن هست ؟ مگه مردم نامحرم هستند. ...
Iran, Islamic Republic of
...