چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۴
۲۱

خالکوبی از بازیکنان، پخش زنده از تلویزیون! +تصاویر

دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 702864
وضعیت خالکوبی نه تنها در فوتبال بلکه در دیگر رشته های ورزشی در کشورمان فراگیر شده است. پدیده ای بسیار هنجار شکن و زننده که طبعات اجتماعی و فرهنگی بسیاری برای نسل آینده به همراه خواهد داشت.
گروه ورزشی جهان نيوز، سید محمد موسوی نیا: این روزها خالکوبی کردن در بسیاری از نقاط دنیا در بین افراد به ویژه چهره های معروف ورزشی به طور چشم گیری افزایش یافته و آنقدر این موضوع در حال عادی شدن است که به هر آرایشگاه زنانه یا مردانه مراجعه کنید آمار و ارقام هزینه آن به دست تان می رسد.

هرچند این عمل زشت هنوز در مرحله ای نیست که بگوییم فراگیر شده اما منکر رواج آن خصوصا در بین برخی چهره های ورزشی نمی توان شد. با اینکه این عمل جنجال های زیادی در رسانه ها و فضای مجازی ایجاد کرده اما با این حال باز هم این امر برخی افراد را به سمت خود می کشد.

با تماشای بازی های لیگ برتر متوجه خواهید شد که بازیکنان لیگ برتری که متاسفانه از آنتن زنده رسانه ملی هم برخوردار هستند، از این قافله جا نمانده و هر روز نقش های تازه ای را بر روی بدن خود حک می کنند.

در ابتدا چند نمونه خارجی و بعد چند مورد از بازیکنان داخلی که خود را در این وادی داخل کرده‌اند، خواهید دید:
 

سرخیو راموس


آرتورو ویدال


زلاتان ابراهیموویچ
نمونه های داخلی:
 

محسن بنگر


اشکان دژاگه


حنیف عمران زاده

پیام صادقیان


هرچند برخی مدیران ورزشی معتقد هستند راهکار این چالش فرهنگی است، اما نتیجه بخشی یک فرهنگ سازی قطعا زمان بر بوده و باید در زمان فعلی برای آن چاره ای اندیشید. 

وزارت ورزش برای اولین بار طی هشت سالی که از تأسیس آن می‌گذرد، به این پرونده ورود کرده است. به گفته معاون وزیر ورزش، ورزشکاران باید از خالکوبی اجتناب کنند یا حداقل هنگام حضور در میادین ملی(!) آن را بپوشانند هرچند این وزارتخانه ممنوعیتی برای این اقدام ایجاد نکرده است. سوال اینجاست که صرفا میادین ملی نمودی از فرهنگ ایرانی هستند و لیگ برتر که مخاطب پروپاقرص فراوانی هم دارد، جزو این نمود محسوب نمی شود؟

قانونی برای ممنوعیت خالکوبی نیست
عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزارت ورزش با بیان اینکه قانونی در رابطه با خالکوبی و ممنوعیت انجام آن وجود ندارد، می‌گوید: «هیچ قانون و ضابطه‌ای که در این زمینه مدون شده و شمولیت داشته باشد، حتی برای سایر افراد و چهره‌های مورد توجه وجود ندارد. منع و محدودیت هم باید مبتنی بر ضابطه‌ای باشد که بتوان به آن استناد کرد.»

دو دستگی فدراسیون‌ها در برخورد با خالکوبی
احمدی با بیان اینکه برخی فدراسیون‌ها پیش از این هم این موضوع را جدی گرفته و رعایت کرده‌اند و این‌گونه پایبندی به آن را نشان داده‌اند اما برخی هم بی‌توجه به آن عمل کرده‌اند، می‌گوید: «موضوع خالکوبی را در دو، سه فدراسیون خیلی زیاد می‌بینیم اما در سایر فدراسیون‌ها به چشم نمی‌آید. چرا که در این فدراسیون‌ها حساسیت و تقید لازم وجود داشته است و در صورت مواجه شدن با مسئله‌ای، از آن چشم‌پوشی نشده است.»

فدراسیون فوتبال کشور چین هم اعلام کرده است بازیکنانی که در دیدارهای ملی خالکوبی های شان را به نمایش بگذارند، با محرومیت روبرو خواهند شد و دلیل این تصمیم هم حفظ ارزش های چینی و گسترش فرهنگ سلامتی که توسط دولت چین دنبال می شود، اعلام شده است.

با این اوصاف وضعیت خالکوبی نه تنها در فوتبال بلکه در دیگر رشته های ورزشی در کشورمان فراگیر شده است پدیده ای بسیار هنجار شکن و زننده که طبعات اجتماعی و فرهنگی بسیاری برای نسل آینده به همراه خواهد داشت.

باید پرسید که مسئولان نظارتی رشته های ورزشی خصوصا فوتبال با ابزاری که در دست دارند چرا مانع جلوگیری و گسترده شدن این عمل زشت در بین جامعه فوتبال نمی‌شود، خصوصا آنکه این افراد از پوشش زنده رسانه ملی هم استفاده می کنند و تاسف بارتر آنکه برای برخی جوانان الگو هم هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمدحسین
Iran, Islamic Republic of
حاجی فازت چیه؟ تو الان خودت تمام خالکوبی های عالم فوتبال رو کالکشن کردی در معرض مخاطبین قرار دادی به نحوی که اگه کسی تا الان نمیدید و دقت نمی کرد به خالکوبی ها از این به بعد حساس میشه ببینه چی به چیه
Iran, Islamic Republic of
همه میدونند و میدیدند

حرفش درسته

این سلبریتیها خیلی دور برداشتند ..
United States
روح شهید بهشتی و شهید مطهری شاد باشه که انقدر تذکر داد تو زندگی خصوصی مردم دخالت نکنید دلم سوخت ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شهید شناس شدی
حسين
Iran, Islamic Republic of
برادر عزيز در تيم هاي خارجي اسم باشگاههيشون رو فرهنگي ورزش نمي گزارند . و توقعي از اونها با توجه به فرهنگشون نمي ره ولي وقتي مثلا مي گيم باشگاه فرهنگي ورزشي مثلا استقلال يا پرسپوليس انتظار چيز ديگري هست و به نظر من اين خالكوبي هاي ورزشكاران نبايد مظهر غربي و الگويي براي نوجوانان ما شود . همين
Iran, Islamic Republic of
کاربر حسین اونا اسم باشگاهاشون پیشوند فرهنگی نداره ولی هزاران بار از باشگاههای ما فرهنگی تر هستن کافیه اخبار فوتبال رو دنبال کنی
Iran, Islamic Republic of
چی میگی حالت خوشه
پس درباره بی حجابی و دزدیو اختلاس و .. هم رحف نزنیم
همه نفهمن؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خوب که چی؟
برای اینکه مطلب رو بیان کنه چیکار باید میکرد، مثلا با ید با ایما و اشاره و رسم نمودار نشان میداد؟
Iran, Islamic Republic of
آقا بعضی چیزها اجتناب ناپذیره...
الان میخوای چیکار کنه تلوزیون...؟ سانسور کنه؟ نتیجه اش چی میشه؟

یاد بگیریم با آگاه سازی جامعه رو نجات بدیم... نه با سانسور غرقش کنیم...
التماس دعا
Iran, Islamic Republic of
این استدلال شما اشکال داره

آگاه سازی جای خودش.... برخورد هم جای خودش...
Iran, Islamic Republic of
خودت که داری گسترش می دی !!! عجب کاریه!!!
Iran, Islamic Republic of
ولی خداییش حالا میفهمیم چرا فوتبال اروپا اینقدر قویه و ایران این قدر ضعیف...
بدن ها رو ببین... اونا چه قدر عضلانی و بدن بازیکنای ما همش چربیه...
شهاب الدین
Iran, Islamic Republic of
این مسئله برای همه جا افتاده که اینگونه اعمال کار افراد عادی نیست!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ای وای چقدرزشته خیلی زشته هااااا
جهان بسه جون مادرت به چی گیرمیدی آخه
چرانمیگی توفلان کشور اروپایی دزدی واختلاس کمه اماتوایران رکوردمیزنه
Iran, Islamic Republic of
میشینی فوتبال نگاه میکنی طرف گل میزنه از خوشحالی پیراهنشو در میاره یهو تصویر قطع میشه چرا؟ چون صداوسیمای میلی فکر میکنه ما زبونم لال تحریک میشیم اقا کلا پخش نکنید بهتره
Iran, Islamic Republic of
قانونی برای ممنوعیت خالکوبی نیست

قانون گذاشتن خیلی سخت نیست البته تو دستورالعمل 2030 توصیه به خفه خون گرفتن شده !!
مهدي
Iran, Islamic Republic of
...م
Iran, Islamic Republic of
آفرین به مدیرای ما که بعد از 40 سال این وضع فرهنگمونه ...
اکبر
Iran, Islamic Republic of
خداروشکرکه فدراسیون‌های ما هیچ مشکل حل نشده ای ندارن فقط مونده مشکل خالکوبی ورزشکار رو حل کنن. انشالاه موفق باشید