کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شیخ، عضو فراکسیون امید:

مردم از اصلاح‌طلبان دل نکنده‌اند/ فراکسیون امید خوب عمل کرد/ پایگاه رای اصولگراها بسیج و مسجد است چون تبلیغ کرده‌اند که اصلاح‌طلبان با دین میانه‌ای ندارند

7 مهر 1398 ساعت 13:35

عضو فراکسیون امید گفته است: هرچند که روحیات هیچ یک از جریان‌های کشور کاملا منطبق بر مردم‌سالاری و دموکراسی نیست و این یک واقعیت جامعه ماست، ولی اصلاح‌طلبان در این مساله بلوغ بیشتری از خود نشان داده‌اند.


گروه سیاسی جهان نیوز: مهدی شیخ، عضو فراکسیون امید و رئیس فراکسیون احزاب و تشکل‌های مدنی در گفتگو با خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا گفته است: «هرچند که روحیات هیچ یک از جریان‌های کشور کاملا منطبق بر مردم‌سالاری و دموکراسی نیست و این یک واقعیت جامعه ماست، ولی اصلاح‌طلبان در این مساله بلوغ بیشتری از خود نشان داده‌اند». البته که اصلاح طلبان از هرچیزی دم بزنند نباید به خود اجازه دهند با وجود ننگ وقایع فتنه سال 88 درباره دموکراسی و مردم سالاری صحبتی به میان آورند.


به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات شیخ را در ادامه خواهید خواند:

*یکی از دلایلی که برخی می‌گویند مردم از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان زده شده‌اند این است که احساس می‌کنند مردم به اصولگراها رای نمی‌دهند، می‌گویند حالا که چنین است پس به اصلاح‌طلبان هم رای ندهند، در حقیقت این القا را می‌کنند. این یک القا است تا یک واقعیت. حتی من می‌گویم اینگونه هم نیست که مردم از اصلاح‌طلبان دل کنده باشند بلکه وضعیت اصلاح‌طلبان خوب است چون فراکسیون امید خوب عمل کرد. مردم از تنش دوری می‌کردند و به عقلانیت تمایل داشتند، لیست امید هم در حالیکه بر مواضع اصلاح طلبانه خود در روند کاری مجلس مصمم بود این راه را در پیش گرفت و در جهت خواست مردم حرکت کرد.

*همین که اطلاح‌طلبان خودانتقادی را می‌پذیرند نشان‌گر این است که در سطحی از باور به دموکراسی قرار دارند. هرچند که روحیات هیچ یک از جریان‌های کشور کاملا منطبق بر مردم‌سالاری و دموکراسی نیست و این یک واقعیت جامعه ماست، ولی اصلاح‌طلبان در این مساله بلوغ بیشتری از خود نشان داده‌اند.

*پایگاه اصلی رای اصولگراها در مساجد و برخی از اجتماعات مذهبی و بسیج محلات است. این هم بیشتر به این خاطر است که سال‌هاست بر خلاف واقعیت اینطور تبلیغ شده که اصلاح‌طلبان با دین میانه‌ای ندارند. جریانات اصولگرا هرکدام که بتوانند این پایگاه‌ها را در اختیار بگیرند خود به خود از پایگاه رای اصولگرایان برخوردار خواهند بود. بسیاری از حامیان اصولگرایان هم لیستی رای می‌دهند. معمولا هم به لیست‌هایی رای می‌دهند که در این پایگاه‌ها تعیین می‌شود.


کد مطلب: 702449

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/702449/مردم-اصلاح-طلبان-دل-نکنده-اند-فراکسیون-امید-خوب-عمل-پایگاه-رای-اصولگراها-بسیج-مسجد-چون-تبلیغ-کرده-اند-دین-میانه-ای-ندارند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com