کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زیباکلام:

هر ساعت از ریاست‌جمهوری روحانی به ضرر اصلاح‌طلبان خواهد بود/ سفر روحانی به نیویورک هیچ خاصیتی نداشت

6 مهر 1398 ساعت 11:53

آقای روحانی آب پاکی را روی دست اروپایی‌ها و سایر میانجی‌ها بین ایران و آمریکا ریخت و این سفر هیچ سود، ثمر و فایده ای نداشت.


گروه سیاسی جهان نیوز: صادق زیباکلام، تئوریسین اصلاح طلبان که چندی پیش گفته بود «انجام دیدار روحانی و ترامپ برای خود من هم ثقیل است و زیاد امیدوار نیستم اما نذر می‌کنم روحانی و ترامپ با هم دیدار کنند» در گفتگو با سایت اصلاح طلب نامه نیوز پیرامون سفر روحانی به نیویورک این سفر را بی خاصیت عنوان کرده و گفته است: «کیهان باید راضی باشد چون آقای روحانی آنجا برای انبساط خاطر مخالفان دولتش در داخل کشور صحبت کرد. حرف هایی زد که به مذاق مخالفانش خوش آید و مراقب بود چیزی نگوید که خاطر آنها را مکدر کند».


به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات زیباکلام را در ادامه خواهید خواند:

*این سفر هیچ دستاوردی نداشت و هیچ تغییر و تحولی به وجود نیامد و روزنه ای باز نشد. آقای روحانی حرف های همیشگی زد و گفت «آمریکا، عربستان و اروپا مقصر وضعیت فعلی هستند».

*مثلا کیهان باید راضی باشد چون آقای روحانی آنجا برای انبساط خاطر مخالفان دولتش در داخل کشور صحبت کرد. حرف هایی زد که به مذاق مخالفانش خوش آید و مراقب بود چیزی نگوید که خاطر آنها را مکدر کند.

*آقای روحانی آب پاکی را روی دست اروپایی‌ها و سایر میانجی‌ها بین ایران و آمریکا ریخت و این سفر هیچ سود، ثمر و فایده ای نداشت.

*خلاصه حرف آقای روحانی این بود که آمریکایی ها باید گامی را بردارند و گشایشی را در حوزه کاهش تحریم ها به نمایش بگذارند. اما فرض کنیم که آمریکایی ها این گام را برداشتند، از کجا معلوم آقای روحانی نگوید این گام کافی نیست و شوخی است. اینستکس وقتی مطرح شد دولت آقای روحانی گفت «این صدقه است و مگر می خواهند به گدا پول بدهند». حالا امروز با مخالفتی که آمریکا انجام داد، باید پیشنهاد فرانسه برای 15 میلیارد دلار را نیز منتفی دانست. در مجموع آقای روحانی نه فتح بابی برای مذاکره کرد و نه چراغ نیمه سبزی به آمریکا و اروپا نشان داد.

بیشتر بخوانید:
اگر به ۹۶ برگردیم بیشتر برای روحانی تبلیغ می‌کنم

اصولگرایان به راحتی پیروز مجلس و ریاست جمهوری هستند

*هر روزی که می گذرد ناکارآمدی های اقتصادی دولت، سرعت ریزش محبوبیت اصلاح طلبان و شمار پشیمان‌ها، سرخوردگان و ناراضیان از رأی‌دهی به روحانی بیشتر می شود. در واقع روحانی دارد شانس روی کارآمدن مجلس و رئیس جمهور اصولگرا را بیشتر و بیشتر می کند.

*بعید می دانم که آقای روحانی نداند هر روز و ساعتی که می گذرد ریاست جمهوری اش بیشتر و بیشتر به نفع مخالفانش تمام می شود و برای آنها محبوبیت می آورد. شاید آقای روحانی به دوره بعد از ریاست جمهوری خود می اندیشد و این روزها به دنبال کسب رضایت مخالفانش جدی اش است نه 24 میلیون رأی دهنده به خود.


کد مطلب: 702297

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/702297/ساعت-ریاست-جمهوری-روحانی-ضرر-اصلاح-طلبان-خواهد-سفر-نیویورک-هیچ-خاصیتی-نداشت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com