کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسیح مهاجری:

روحانی برای حفظ برجام باید بیشتر تلاش کند!/ راه‌های نرفته‌ای در سیاست خارجی وجود دارد

6 مهر 1398 ساعت 11:13

مدیر مسئول روزنامه «جمهوری اسلامی» نوشته است: دولت، شخص رئیس‌جمهور و دست‌اندرکاران سیاست خارجی کشورمان برای جلوگیری از نابودی برجام باید تلاش بیشتری به عمل آورند.


گروه سیاسی جهان نیوز: مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در بخشی از یادداشت امروز خود نوشته است: «مواضع منفی سران سه کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس درباره برجام و حتی ماجرای آرامکو و متهم ساختن ایران به دست داشتن در حمله به آن، نشانه‌های عدم موفقیت تلاش‌های دست‌اندرکاران سیاست خارجی کشور، در این زمینه‌هاست. روشن است که سه کشور اروپائی امضاکننده برجام به‌خاطر تعلل در انجام تعهداتشان درخصوص برجام قابل سرزنش هستند و روشن است که این کشورها با تبعیت از آمریکا نشان داده‌اند که از استقلال و اراده سیاسی لازم برخوردار نیستند، ولی ما نیز نمی‌توانیم سیاست خارجی خود را بی‌عیب و نقص بدانیم. ما باید بپذیریم که برای حفاظت از برجام می‌توانستیم راه‌های دیگری را انتخاب کنیم که در عین رعایت اصول و حقوق کشور و ملت، به نتیجه مطلوب می‌رسیدیم و برجام به چنین سرنوشتی دچار نمی‌شد».

بیشتر بخوانید:
هاشمی می توانست کاری کند که خودش رهبر شود

شش نکته مهم درباره یادداشت تاسف‌بار «مسیح مهاجری»

وی در بخشی دیگری نوشته است: «دولت، شخص رئیس‌جمهور و دست‌اندرکاران سیاست خارجی کشورمان برای جلوگیری از نابودی برجام باید تلاش بیشتری به عمل آورند. راه‌های نرفته‌ای در بخش سیاست خارجی وجود دارد که می‌توان با پیمودن آنها همراه با حفاظت از عزت و کرامت و اصول و آرمان‌ها، از برجام نیز حفاظت کرد».

نکته این قابل توجه آنجاست که اکنون و پس از گذشت سه سال از بدعهدی‌های خباثت‌آلود طرف های مذاکره کننده با ایران در برجام که سران دولت تدبیر را هم به ستوه آورده و به این بدعهدی‌ها و شکست توافق پرخسارت برجام اذعان کرده‌اند، حامیان رسانه‌ای آنها پا به میدان گذاشته و با تزریق امید به آنها پیشنهاد می‌دهند که ناامید نشوید و هنوز راه های نرفته‌ای وجود دارد!


کد مطلب: 702286

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/702286/روحانی-حفظ-برجام-باید-بیشتر-تلاش-کند-راه-های-نرفته-ای-سیاست-خارجی-وجود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com