کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشاور احمدی نژاد:

مشکل آقای مصباح با احمدی‌نژاد به خاطر بودجه بود!/ پوپولیسم به نفع مردم است/ بزرگترین دشمن احمدی نژاد صفارهرندی و حسینی هستند/ احمدی‌نژاد تير ۸۸ پيشنهاد عفو عمومی داد/ مخالف حصر موسوی و کروبی بود

2 مهر 1398 ساعت 9:12

يک بار آقاي احمدي‌نژاد گفتند من در زمان رياست جمهوري به هرجا مي‌رفتم از قوه قضائيه و زندان‌ها از من سوال مي‌کردند و مجبور بودم بگويم اوضاع خوب است.


گروه سیاسی جهان نیوز: عبدالرضا داوری، از نزدیکان محمود احمدی نژاد که به عنوان مشاور نیز از او نام برده می‌شود،  ظاهرا از هیچ تلاشی برای پیش برد منویات سران حلقه انحرافی چشم پوشی نمی کند. وی که چندی پیش هم خبر خودکشی‌اش منتشر ولی تکذیب شد، در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان مدعی شده است: «یکي از دلايل مخالفت آقاي مصباح يزدي و ايستادن ايشان رو در روي آقاي احمدي‌نژاد، به موضوع بودجه برمي‌گردد که رئيس‌جمهور براي قطع برخي بودجه‌ها تلاش مي‌کرد. به همين دليل وقتي کار بالا گرفت، احمدي‌نژاد بزرگترين خطر از صدر اسلام تاکنون معرفي شد». هرچند ادعای فردی همچون داوری که روزگاری مجیز هاشمی را می گفت و روز دیگر سینه چاک احمدی نژاد می‌شود به طور کلی ارزش پاسخگویی ندارد اما می توان اذعان داشت که محور اظهارات وی و دیگر منتسبان به گروهک بهار چیزی جز «شبهه افکنی» و «برچسب زنی» نیست و در این باره هم هیچ خط قرمزی مانند مراجع تقلید و حتی رهبری انقلاب ندارند.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از اظهارات داوری را در ادامه خواهید خواند:

*«پوپوليسم» متفاوت از عوام‌فريبي است و ما آن را مردم‌گرايي مي‌دانيم؛ جرياني ريشه دار که ظهور آن به آمريکا بازمي‌گردد. حزب پوپوليست که در آمريکا پايه گذاري شد، سران اين حزب تلاش داشتند با ايجاد دو قطبي ميان مردم و نيروهاي سياسي اليت ضد مردم به مبارزه با اين طبقه اليت بپردازند. يعني کارکرد پوپوليسم ايجاد اين دو قطبي و فعاليت به نفع مردم است.

*يکي از دلايل مخالفت آقاي مصباح يزدي و ايستادن ايشان رو در روي آقاي احمدي‌نژاد، به موضوع بودجه برمي‌گردد که رئيس‌جمهور براي قطع برخي بودجه‌ها تلاش مي‌کرد. به همين دليل وقتي کار بالا گرفت، احمدي‌نژاد بزرگترين خطر از صدر اسلام تاکنون معرفي شد.

*مجموع اين موسسات که خروجي مشخصي هم ندارند و معلوم نيست طي اين سال‌ها چه کرده‌اند، بودجه کلاني مي‌گيرند. پاسخگو هم نيستند، زيرا به‌عنوان کمک اين بودجه‌ها را دريافت مي‌کنند و به هيچ‌جا هم پاسخگو نيستند. الان جامعه‌المصطفي چه مي‌کند؟

*بزرگترين دشمنان آقاي احمدي‌نژاد در صحنه سياسي کشور آقايان صفار هرندي و حسيني هستند. مطالبشان را هم که دنبال بکنيد مي‌بينيد در بسياري از موضوعات روز مثلا در همين موضوع خانم صبا کمالي، آقاي حسيني به جاي اينکه موضعي فرهنگي از خود نشان دهد، در قالب يک چهره امنيتي قضائي اظهارنظر مي‌کند و مي‌گويد اگر حکومت برخورد نکند ما برخورد مي‌کنيم. يا اقدامات باندي آقاي صفارهرندي که در نامه اخير آقاي جليلي مطرح شد مشخص است که اينها کجا هستند و چگونه عمل مي‌کنند.

*يک بار آقاي احمدي‌نژاد گفتند من در زمان رياست جمهوري به هرجا مي‌رفتم از قوه قضائيه و زندان‌ها از من سوال مي‌کردند و مجبور بودم بگويم اوضاع خوب است. يعني رئيس‌جمهور به سبب محدوديت‌ها نمي‌تواند آزادانه سخن بگويد. ايشان در اين چند سال فرصت بيشتري براي صحبت داشته‌اند و حرف‌هايشان را مطرح کرده‌اند. مهم‌ترين سند هم نامه 40 صفحه‌اي به رهبر انقلاب است.

*هيات نظارت بر مطبوعات نهادي است که سه قوه در آن نماينده دارند. رأي دولت در اين هيات کمتر از 30‌درصد تاثير دارد. در سال 1391 هيات نظارت بر مطبوعات، به علت آنچه توهين به رزمندگان در قالب يک کاريکاتور ادعا مي‌شد، روزنامه شرق را توقيف کرد. آقاي احمدي‌نژاد آن زمان خارج از ايران بود. وقتي به کشور بازگشت، در مصاحبه‌اي اعلام کرد که من به وزير ارشاد تذکر دادم که ايشان به‌عنوان نماينده دولت حق نداشت رأي به توقيف بدهد.

بیشتر بخوانید:
تکذیب خبر خودکشی مشاور احمدی نژاد
بهاری‌ها به دنبال جذب رضا پهلوی +عکس


*روزنامه سلام در سال 1376 پس از انتخابات دوم خرداد زماني که هنوز آقاي احمدي‌نژاد استاندار اردبيل بود در گزارشي کذب نوشت که شخص استاندار در انتخابات از آقاي ناطق نوري حمايت کرده و امکانات استانداري را در اختيار آقاي ناطق قرار داده است. همان زمان در خرداد 76 آقاي احمدي‌نژاد از روزنامه سلام شکايت کرد. قوه قضائيه که آن زمان توسط آقاي يزدي اداره مي‌شد، پرونده شکايت آقاي احمدي‌نژاد عليه روزنامه سلام را به کناري انداخت و رسيدگي نکرد و دقيقا در زماني که تصميم گرفتند با آقاي موسوي خوئيني‌ها در ماجراي کوي دانشگاه برخورد کنند، پرونده شکايت آقاي احمدي‌نژاد عليه روزنامه سلام را بعد از دو سال و نيم به جريان انداختند.

*آقاي احمدي‌نژاد تيرماه 88 در نامه‌اي به رهبري پيشنهاد عفو عمومي دادند تا غائله 88 جمع شود. يا در موضوع حصر، آقاي احمدي‌نژاد مخالف بود، در حالي که همين آقاي حسن روحاني از اصلي‌ترين حاميان طرح حصر در بهمن 89 بود. در جلسه‌اي که بهمن 89 در شوراي عالي امنيت ملي تشکيل شد، آقاي احمدي‌نژاد هم در جلسه مخالفت کردند و هم در اين مورد نامه نوشتند.

*معتقديم حصر غيرقانوني است، چراکه رأي دادگاه صالحه را ندارد. دادگاه صالحه هم دادگاهي است که بر اساس قانون جرم سياسي اداره شود.


کد مطلب: 701875

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/701875/مشکل-آقای-مصباح-احمدی-نژاد-خاطر-بودجه-پوپولیسم-نفع-مردم-بزرگترین-دشمن-احمدی-نژاد-صفارهرندی-حسینی-هستند-تير-۸۸-پيشنهاد-عفو-عمومی-مخالف-حصر-موسوی-کروبی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com