کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیاسی‌بازی معاون امور زنان و خانواده؛

حضور بانوان می‏‌تواند به تلطیف فضای ورزشگاه کمک کند/ ‏ما نباید مقابل مطالبه نسل جوان قرار بگیریم!/ خانم ابتکار! برای آمار بالای طلاق و کاهش ازدواج چه کرده‌اید؟

1 مهر 1398 ساعت 14:02

ابتکار گفت: به نظر می‏رسد حضور خانم ‏ها در ورزشگاه می‏تواند به این مسئله کمک کند و این فضا را تلطیف و تعدیل کند‏.


گروه سیاسی جهان نیوز: معصومه ‏ابتکار معاون رئیس‏ جمهوری در امور زنان و خانواده‏ گفته است: «وظیفه عمومی همه است که نسبت به ارتقای سطح فرهنگ در فضاهای ورزشی کار کنیم‏. به نظر می‏رسد حضور خانم‏ها در ورزشگاه می‏تواند به این مسئله کمک کند و این فضا را تلطیف و تعدیل کند‏». ظاهرا بنای قربانی نمودن زنان جامعه برای اهداف سیاسی جدی است چرا که مردم همین دیروز هم فضای مسموم ورزشگاه‌ها را بار دیگر حس کردند. چندی پیش هم فائزه هاشمی گفته بود: «خشونت بازی پرسپولیس و سپاهان به خاطر نرفتن زنان به ورزشگاه‌ بود». خانم ابتکار قطعا نباید انتظار داشته باشند که این حجم عجیب وقت گذاری مسئولان ارشد دولت برای یک امر دست چندم و البته خارج از اولویت‌های رسیدگی به امور زنان و خانواده که با قلب واقعیت آن را اولویت جا می زنند، در افکار عمومی یک خدمت محسوب شود. مسئولان دولتی به گونه ای صحبت می کنند که گویی زنان به طور کلی از ورزش محروم شده اند؛ در صورتی که این محدودیت صرفا برای حضور زنان در برخی ورزشگاه های مخصوص آقایان است. خانم ابتکار توضیح دهند که از زبان کدام زنان و چند نفر از آنان در میان جمعیت حدودا چهل میلیون نفری صحبت می کنند؟ ایشان همچنین باید گزارش بدهند با آمارهای تلخ منتشر شده از کاهش میزان ازدواج و رشد آمار طلاق چه کاری برای مقوله خانواده انجام داده اند؟

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات ابتکار را خواهید خواند:

*دولت اعلام کرده است که از نظر قانونی هیج ممانعتی در این زمینه وجود ندارد و همه کابینه دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه‏ها هستند.

*به نظر نمی‏رسد مشکل دیگری در این زمینه وجود داشته باشد، تنها شاید در هماهنگی دستگاه‏ها مشکل باشد که باید انجام شود.

*حتی هواداران گروه‏های‏ ورزشی نیز این موضوع را به‏ عنوان یک ضرورت اعلام کردند از‏‏‏ این‏ رو‏ ان‏شاءلله ما شاهد حضور خانم‏ها در بازی‏های آینده خواهیم بود.

*متاسفانه عده ‏‏ای هستند که وقتی امیدی در جامعه ایجاد می‏شود سعی می‏کنند جو روانی در جامعه ایحاد کنند، این ‏درحالی است ‏که ‏ما نباید کاری کنیم که در برابر مطالبه نسل جوان قرار بگیریم بلکه باید آنها را درک کنیم.

بیشتر بخوانید:
ابتکار: بانوان برای ورود به ورزشگاه صبور باشند
دليلی برای نااميدی مردم وجود ندارد/ الان بهترین دوران کنسرت‌ و تئاتر است


*در گذشته ‏به دلیل تصاویر و گزارش‏هایی که از حضور زنان‏ در ‏ورزشگاه گرفته شد‏، موضوع حضور خانم‏ها در ورزشگاه‏ها را حساس و مورد‏توجه قرار داد، در‏حالی‏که این مسئله در برابر موفقیت‏ های زنان امر بدیهی است‏‏. خیلی از زنان ما نگاه تخصصی به این موضوع دارند و دوست دارند بازی را ببینند‏‏، یک بخش دیگر هم ‏موضوع نشاط است‏ که به نظر می‏رسد ورزشگاه ‏ها سالم ‏ترین فضاها هستد.

*بالاخره وظیفه عمومی همه است که نسبت به ارتقای سطح فرهنگ در فضاهای ورزشی کار کنیم‏. به نظر می‏رسد حضور خانم ‏ها در ورزشگاه می‏تواند به این مسئله کمک کند و این فضا را تلطیف و تعدیل کند‏. البته باید همه شئونات همانند موضوعات دیگر حفظ شود‏.


کد مطلب: 701805

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/701805/حضور-بانوان-می-تواند-تلطیف-فضای-ورزشگاه-کمک-کند-ما-نباید-مقابل-مطالبه-نسل-جوان-قرار-بگیریم-خانم-ابتکار-آمار-بالای-طلاق-کاهش-ازدواج-کرده-اید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com