پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۳
۴۱

سلبریتی‌ها برای «فردوسی‌پور» چه نقشه‌ای کشیده‌اند؟/ ای کاش «عادل» مثل گذشته هوشمند باشد! +تصاویر

سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 699886
هر مراسم و دورهمی که شکل بگیرد، عادل فردوسی پور، یک پای اصلی جنگ زرگری و قدرت پنهان است، فرقی نمی‌کند که دورهمی قهوه‌خانه‌ای باشد یا جایزه خصوصی حافظ تا جشن دولتی خانه سینما.
سلبریتی‌ها برای «فردوسی‌پور» چه نقشه‌ای کشیده‌اند؟/ ای کاش «عادل» مثل گذشته هوشمند باشد! +تصاویر
گروه فرهنگی جهان نيوز: هرچند که چند وقتی است نه از برنامه جنجالی 90 خبری است و نه از گزارش های عادل فردوسی پور؛ اما شاید به جرات بتوان گفت که اغلب اهالی فوتبال، عادل را در رشته خود مسلط، حرفه‌ای و البته خوش ذوق می‌دانند و این عدم حضور چندماهه در این برداشت خللی وارد نکرده است. فارغ از آنکه چرا 90 چند وقتی است پخش نمی شود و یا عادل دیگر گزارش نمی‌کند و همچنین بدون قضاوت از آنکه چرا کار این برنامه پرمخاطب فوتبالی و مجری آن به اینجا رسید و سهم عادل یا مدیران سیما در این موضوع چقدر بوده است، باید روی سخن را به سمت عادل فردوسی پور آورد و به وی اذعان کرد که دلخوری به حق یا ناحق او از رسانه ملی مشهود است اما این موضوع نباید باعث عصبانیت وی و اختلال در هوشمندی‌اش شود. نگاه بیرونی به فعالیت های فردوسی پور تا حدی بیانگر نشانه‌هایی است که گویا سلبریتی‌ها به عنوان پیمانکار برخی جریانات سیاسی خاص برای جذب این مجری باسابقه و گزارشگر برجسته دام پهن کرده و اعتبار وی را برای اهداف خودشان نشانه گیری کرده‌اند. بدون شک جایگاه عادل به عنوان یک جوان رشد پیدا کرده در رسانه ملی، نه جایی است که متاسفانه مزدک به آنجا مهاجرت کرد و نه در آغوش برخی سلبریتی‌ها که آبرویشان را شاید در ازای دریافت حداقلی، خرج منافع سیاسی جریان های خاص می کنند.

تقدیر از فردوسی پور در جشن حافظ



حضور فردوسی پور در جشن خانه سینما

می خواهند عادل را به ابتذال بکشند؟
در همین باره محمدتقی فهیم، منتقد سینما و کارشناس برخی برنامه‌های «هفت» به حضور عادل فردوسی پور در برخی مجالس و محافل واکنش نشان داد. فهیم با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، در ضمن مطلبی با عنوان «آیا دارند عادل را به ابتذال می کشند؟!» نوشته است:

حالا هر مراسم و دورهمی که شکل بگیرد، عادل فردوسی پور، یک پای اصلی جنگ زرگری و قدرت پنهان است، فرقی نمی کند که دورهمی قهوه خانه ای باشد یا جایزه خصوصی حافظ تا جشن دولتی خانه سینما یا ... همه می خواهند در این نمونه های دستمالی شده و به قول معروف ابتذال، عادل را به میدان بکشند.
 
همین ابتدا تاکید کنم که هم عادل و هم نوید، جزو آدم های دوست داشتنی ذهن و دلم هستند، کاری به اتفاقات فیمابین عادل و شبکه ندارم ولی به لحاظ شخصیتی و اجرا، عادل را سرآمد میدان خودش می شناسم و همچنین نوید محمد زاده در بین بازیگران کنونی دارای اسلوب و استیل شخصی و سینمایی است لذا جای ویژه ای دارد و فعلا سر سلسله بازیگران گیشه دار سینمای ایران نیز شناخته می شود، پس آنچه اینجا می نویسم ربطی به حس و درکم از این دو نفر ندارد اما سوالی ذهنم را در این چند روز رها نمی کند تا اکنون که کمی گرد و غبارها فرو نشسته ، طرحش کنم.

بیشتر بخوانید:
درباره حذف «۹۰» از کنداکتور شبکه ۳/ چرا حواس «عادل» جمع نیست؟
روزهای سخت‌ در انتظار عادل فردوسی پور/ ادعای مردمی بودن تا کجا دوام دارد؟


چه خوب می شد تا قانونی وجود داشت که مصوبات اتاق فکر یا گروه تصمیم گیرنده دعوت از عادل را مجبور به انتشار می کرد تا بدانیم که آقایان و خانم ها چگونه یکدیگر را قانع کرده اند تا مهمترین و جذاب ترین جایزه جشن صنفی خانه سینما را به جای یک یا چند پیشکسوت و آدم تاثیرگزار سینما، کسی غیر سینمایی اهدا کند؟ آیا در مباحث تصمیم گیرندگان، مطرح شده که در بدنه سینما کسی هموزن عادل نداریم؟ واقعا نداریم؟ اگر داریم چرا حقشان را خوردید؟ آیا عنوان شده که این جایزه صنفی است و چه بهتر که یکی از پیشگامان فعالیت صنفی، جایزه اصلی را اهدا کند؟ در این زمینه چی؟ واقعا نداریم؟ یا داریم ولی قربانی فعلی رو کم کنی از رقیبان و دیگران قرارشان دادید؟ آیا... آیا در متن مباحث مطروحه صریحا آمده که باید از عادل استفاده ابزاری کنیم و او را سیبل این رویداد به وضوح غیر صنفی قرار دهیم؟ و... طبیعی است که ما نباید این رویداد را متوجه عادل و نوید کنیم، خصوصا که تشویق سالن و تیتر شدن های فردای ماجرا، قابل پیش بینی بوده است، اتفاقی که کمتر کسی از آن می گذرد، ولی دراین بین بد نبود که عادل کمی به جوانب امر فکر می کرد چرا که ظرفیت دوست داشتنی او را دارند به بهای نازلی قربانی امیالی آشکار می کنند و در یک کلام دارند به ابتذالش می کشند. او خودش بهتر می داند که ابتذال شاخ و دم ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همین الان همین صدا و سیما یه نظر سنجی بزاره ببنید مردم طرفدار فردوسی پور هستن یا اون مدیر شبکه سه
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کند مسوولی را که بدون سابقه کار مدیر جایی شود و‌این چنین خساراتی بر کشور ایجاد کند.
Iran, Islamic Republic of
خیلی هم خوب کاری کرد دمش گرم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی: بله جریان نفوذ جدی است، اما مقصد اصلی مایکل هاشمیان‌ها شاید قبل از هر نقطه دیگری، رسانه ملی جمهوری اسلامی است؛ رسانه‌ای که رفیق‌بازی، باندبازی و انحصارطلبی در عالی‌ترین سطوحش سبب فساد و میدان پیدا کردن عناصر ضد ملی و ضدمردمی و ضدانقلابی در بعضی از مهم‌ترین بخش‌هایش شده است.
United Arab Emirates
کدام خسارت؟!
آقای فردوسی پور در بسیاری از برنامه‌هایش تریبون یک برنامه ورزشی را با تریبون متلک اندازی و سیاسی بازی اشتباه گرفته بود.
Iran, Islamic Republic of
...
شاکی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
همین الان صداوسیما نظرسنجی بذاره ببیند مردم علاقه دارن از پشت پرده برنامه 90 و درآمد نجومی پیامکها خبردار بشن یا نه ؟ ...
Iran, Islamic Republic of
مطمن باشین اگه کوچکترین مشکل مالی از فردوسی پور پیدا کرده بودین تا حالا هزاران بار تو دادگاه برده بودینش!!
Iran, Islamic Republic of
عادل فرد تحصیل کرده و دردمند و فرد باهوشتر از آن است که گول چند تا پولبریتی بخوره .!!
خخ
Iran, Islamic Republic of
عادل نمی خواهد فراموش شود نیاز به دیده شدن دارد.
Iran, Islamic Republic of
پولبريتي اگر كمبود دوربين داشته باشد هر خواسته اي را قبول ميكند!!
امیرمسعود
Iran, Islamic Republic of
هر کسی کوچکترین گله ای از کشور داشته باشند، عده ای وطن فروش تلاش می کنند تا از او یک دشمن درست کنند. آقای فردوسی پور هم باید ممنون نظام باشد که سالها از طریق همین نظام به همه جا رسیده و مردانگی نیست که با دشمن هم نوایی کند و انشاالله با دشمنان هم صدا نخواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
طیف شما و مشرق از عادل وحشت دارید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
زمان مخالف نمايي گذشته براي اثبات مخالفتت يك كار عملي انجام بده ببم جان
امیدتاجیک
Australia
....
....
Iran, Islamic Republic of
ارزش عادل خيلي بيشتر از اين حرفهاست ..
حسین
Iran, Islamic Republic of
خخخخ واسم جالبه نویسنده این مطلب چی زده عمو جان یک عده خاص با سلیقه خاص بدون توجه به خواست اکثر مردم بنا به ایده ونظر خودشان برای منافع شخصی فردوسی پور رو خونه نشین کردن شما چی میگی!!!!!!!
ممد
Canada
اول برود ازدواج کند و بچه دار شود..... این مرخصی بهترین فرصت است!!!
Iran, Islamic Republic of

نه ، کسی او را به ابتذال نکشیده و نمی کشد هر کسی خودش اختیار خود را دارد و او خودش با چشم باز این ورطه را انتخاب کرده است!
Iran, Islamic Republic of
می خواین بره بمیره
خوب دعوتش می کنن میره عشقشو ازش گرفتین محبوبیت که دیگه ذاتیه
سامان
United Kingdom
عادل جون برو خارج برنامتو بساز داداش. اینجا شده سرزمین قدرنشناس ها.
فرزانه
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داره آخه؟ مگر قبل از اینکه برنامه ی نود رو به تعطیلی بکشانند،ما عادل رو همچین جاهایی نمی دیدیم؟؟؟؟و یهو الان پای عادل خان به اینجور جاها باز شده؟؟عادل عاقل تر از این حرفهاست...
فریبا
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر که برنامه 90 تعطیل شد و از دست این عادل و سیاسی کاری هایش راحت شدیم.
Romania
که از فوتبال چیزی نمیدونی چیزی نگو
Netherlands
فردوسی پور اگر هوشمندانه فکر می کرد از خودش سئوال می کرد که چه ارتباطی با خانه سینما دارد ؟
معلوم میشود هزینه دیده شدن خیلی هم زیاد نیست
Iran, Islamic Republic of
اینانی که از فردوسی پور!!! حمایت میکنند اکثرا متعصبان کور ذهنی هستند که هر هفته پای برنامه فتنه انگیز 90 مینشستند و از به جان هم انداختن دیگران و بی احترامی به میهمانان برنامه توسط فردوسی پور لذت میبردند.....
Iran, Islamic Republic of
عادل مرده است که بعضی از دشمنان ایران میخواهند زنده اش کنند و عده ای نادان هم دنبال روی آنان هستند. ...
علی اماج
Iran, Islamic Republic of
این اقا با امکانات دولت به اینجا رسید. اینهایی که فکر میکنند نظرسنجی بگذارید. خیلی عالیست. چرا همه. یک نظرسنجی بگذارند بین اهالی فوتبال با اطمیینان میگم ۹۰٪با فردوسی پور مخالفند و همه این نوددرصد اعتقاد دارند که فردوسی پور سم ورزش فوتبال بود. ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
وقتی اینوری ها میزننش خوب اونو دام پهن میکنند براش طبیعیه
Netherlands
..م
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها فقط اسم شون عادل هست ولی به گفتار و عمل که میرسه عدالت کیلویی چند !!!!
محمود
Japan
الان چند ماهه که برنامه 90 پخش نمیشه چه اتفاقی افتاد؟ معمولا اوایل هر پدیده ای تا موضوع داغ است عده ای واویلا سر می دهند بعد می فهمند خبری هم نیست. این همه وزیر و وکیل امدند و رفتند چی شد
Iran, Islamic Republic of
وحید جلیلی: مسئول شورای سیاستگذاری جشنواره مردمی عمار
آقای رسانه ملی که دولت را نقد می‌کنی که نفوذ تا کجایت رسیده، بوی باران را هم ببین تا بفهمی جریان نفوذ تا کجای خودت رسوخ کرده است! این‌ها باید بدانند که سکوت در برابر باندبازی‌های مفسده‌انگیزشان حدی دارد و قطعا مصلحت آن‌ها به مصلحت انقلاب ترجیح داده نمی‌شود.
Iran, Islamic Republic of
گناه عادل چه بود؟!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
با تاملی بر تاریخچه واژه سلبریتی و ورود آن به دامنه های گفتاری بخصوص رسانه ها و با توجه به اینکه که کشورهای پیشرفته جهان از این واژه برای احترام بیشتر به افراد بسیار مشهور خود تابحال داشته اند و متاسفانه در کشور ما در چند ساله اخیر با نامهربانی و بی سلیقگی بر هر تازه به دوران رسیده ای گذاشته شده است که این اقدام نابجا باعث طغیان افراد کم ظرفیت و بی هنر شده است/....
علی
Iran, Islamic Republic of
فکر می کنم همین سلبریتی ها عادل رو گمراه کنند و به انحراف بکشند . عادل جان حیف توست اینقدر گول توجه پوشالی برخی رو نخور سلامتت رو حفظ کن. یدونه ای
مرین
Iran, Islamic Republic of
صدا و سیما نباید ایشان را خانه نشین میکرد .ایشان فردی مسلط و کاربلد بود