کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید روحانی اصلاح‌طلب:

چرا طرفدار خط بازرگان نباید به مجلس راه پیدا کند؟!/ نباید شاه‌بیت مرامنامه سیاسی ما دعوا با یک کشور باشد

11 شهريور 1398 ساعت 13:07

فاضل میبدی گفته است: طرف می‌گوید من خط بازرگان را قبول دارم ولی به درد این کشور می‌خورد پس ما او را به مجلس راه ندهیم؟


گروه سیاسی جهان نیوز: محمدتقی فاضل میبدی، روحانی اصلاح‌طلب و عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم است که به بیان نظریات شاذ سیاسی و دینی شهره شده که جهان نیوز در مقاطع مختلف اظهارات عجیب و بی‌پایه وی را به چالش کشیده است. وی به تازگی در گفتگو با خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا گفته است: «طرف می‌گوید من خط بازرگان را قبول دارم ولی به درد این کشور می‌خورد پس ما او را به مجلس راه ندهیم؟» این اظهارات روحانی اصلاح طلب که روزگاری شعار پیروی آنها از خط امام(ره) گوش فلک را کر کرده بود، در حالی مطرح می‌شود که بنیانگذار جمهوری اسلامی نظرشان را درباره بکارگیری این قشر سیاسی صریحا اعلام کرده اند. امام راحل درباره ممنوعیت بکارگیری اعضای نهضت آزادی گفته بودند: «نهضت به‌اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانون‌گذاری یا قضایی را ندارند، و ضرر آنها، به‌اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند، از منافقین بیشتر است.»

به گزارش جهان نیوز، بخش‌های مهم اظهارات میبدی را در ادامه خواهید خواند:

*ما بعد از انقلاب یکی از مشکلات‌مان این بود که آدم‌ها سر جای خودشان قرار نداشتند، چرا که انقلاب کرده و دست به تسویه زدیم و خیلی از آدم‌های مجرب را بیرون کردیم و یک سری آدم تازه آمدند که یا دانش آن کار را نداشتند و یا اگر دنبالش می‌رفتیم به سراغ متون دینی می‌رفتیم که آنجا به درستی دانش آن کار نصیبمان نمی‌شد.

*روحانیت در ۴۰ سال پس از انقلاب در نگاه مردم آن جایگاه قبل خود را نداشته، به دلیل این است که روحانیت از جایگاه خودش در رفت و جایی نشست که جایگاهش نبود. یعنی در مسائل اجرایی دخالت کردند یا خودش مستقیم درگیر شد یا کسانی که درگیر  کار اجرایی بودند توسط روحانیت دستور می‌گرفتند.

*حضرت علی(ع) در دوران حکومت خود روی تنها چیزی که حساس بود این بوده که اگر عاملی نسبت به بیت‌المال سو‌ءاستفاده می‌کرد با او برخورد می‌کرد، او حساس بود ولی ما نیستیم. ما فقط اکیپی را بسیج کردیم تا ببیند این خانم که به خیابان می‌آید چند نخ مویش پیداست این شده فریاد و داد جامعه ما؛ و چقدر برای آن هزینه می‌کنیم و سال به سال هم بدتر می‌شود.

بیشتر بخوانید:
امام حسین(ع) در روز عاشورا پیغام فرستاد که بیایید صلح کنیم
چند نکته درباره اظهارات روحانی کم‌سواد اصلاح‌طلبان

وجود سکولاریسم در حوزه هیچ عیبی ندارد

*افرادی که تخصص دارند و دشمن این مملکت نیستند و عامل خارجی نیستند و به دنبال اختلاس و منافع خودشان هم نیستند در کشور ما پر است منتها گوشه‌ای نشسته‌اند... طرف می‌گوید من خط بازرگان را قبول دارم ولی به درد این کشور می‌خورد پس ما او را به مجلس راه ندهیم؟

*نباید شاه‌بیت مرامنامه سیاسی ما مبارزه با آمریکا یا دعوا با یک کشور باشد. مملکت شاه‌بیتش در توسعه است. توسعه به معنای علمی تا دنیای پیشرفته‌ای که برای ۵۰ سال آینده خودش تعریف کرده مشخص شود که می‌خواهد کجا بایستد. ما نباید همه‌اش خودمان را از نظر نظامی در آینده تعریف کنیم، بعد نظامی یک بخش از کار ماست.


کد مطلب: 699763

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/699763/چرا-طرفدار-خط-بازرگان-نباید-مجلس-راه-پیدا-کند-شاه-بیت-مرامنامه-سیاسی-دعوا-یک-کشور-باشد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com