کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حرکت قابل تامل دو مدیرعامل بانک/ پشت پرده چیست؟

9 شهريور 1398 ساعت 12:05

آقایان باید توضیح دهند در این لوایح خطرناک که به پذیرش آن توصیه دارند چه نهفته است که وزیر خارجه آمریکا بعد از خروج از برجام، جسورانه و گستاخانه تاکید می کند که ایران باید سریع و بدون هیچ شرطی به FATF بپیوندد؟


گروه اقتصادی جهان نیوز: حجت‌الله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون در گفت‌وگو با خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا در خصوص لزوم پیوستن به بانک‌داری جهانی و کنوانسیون‌های بین‌المللی از جمله FATF گفت: اکثر کارشناسان اقتصادی و مدیران بانکی امیدوار هستند هرچه زودتر FATF تصویب شود و کشور ما نیز با بازار پولی و مالی جهان هماهنگ شود.

وی ادامه داد: پیوستن به این کنوانسیون  مورد اتفاق همه است ولی شرایط امروز به گونه‌ای نیست که این اتفاق صورت بگیرد. پیوستن به FATF یک بحث کاملا اقتصادی است و اصلا سیاسی نیست. از همین روی امیدوارم هر چه زودتر این موضوع حل شود.

چند روز پیش هم صیدی، مدیرعامل بانک صادرات در گفتگو با همین خبرگزاری با بیان اینکه FATF به لحاظ بانکی رعایت می‌شود و اگر زودتر هم آن را بپذیریم به نفع خودمان خواهد بود، گفت:‌ با پذیرفتن FATF به لحاظ فنی هیچ خطری متوجه نظام بانکی و پولی و امنیت کشور نخواهد شد.

مدیرعامل بانک صادرات همچنین درباره اجرای FATF در نظام بانکی کشورمان اظهار داشت: نمی‌توان درصد مطلقی را از میزان اجرای FATF عنوان کرد اما بیش از ۹۰ درصد مقررات مربوط به FATF در نظام بانکی و پولی کشور در حال اجرا است.

ظاهرا گردانندگان این خبرگزاری اصلاح طلب قصد دارند تا ضمن زنده کردن این موضوع به ظن خودشان هزینه تصویب لوایح خطرناک FATF را با استفاده از افراد رده بالا در سیستم بانکی کاهش دهند.

جدای از حرکت سیاسی این رسانه منتسب به جریان اصلاحات و همچنین مواضع به احتمال زیاد سیاسی مدیران عامل بانک های صادرات و توسعه تعاون، باید به دور از کلی گویی و هیاهوی رسانه‌ای، ابهامات مهم پذیرش لوایح باقیمانده از FATF پاسخ داده شود و ادعای ایشان مبنی بر بی خطری پذیرش این لوایح و بلکه سوددهی آن(!) به طور مستدل شرح داده شود؛ چرا که مردم ایران در سال های گذشته عواقب ادعاهای پوچ، توصیه‌های اعتماد به دشمن و خوش خیالی را لمس کرده اند. آقایان باید توضیح دهند در این لوایح خطرناک که به پذیرش آن توصیه دارند چه نهفته است که وزیر خارجه آمریکا بعد از خروج از برجام، جسورانه و گستاخانه تاکید می کند که ایران باید سریع و بدون هیچ شرطی به FATF بپیوندد؟

همچنین همان طور که پیش تر گفته شد برخی کارشناسان اقتصادی معتقد هستند که بخش مهمی از مشکلات اقتصادی پیش آمده طی سال‌های گذشته به دلیل اجرای همین مقررات FATF توسط بانک‌ها بوده است.

بدون شک مدیران عامل بانک‌ها بهتر از هرکسی از محدودیت‌های حاصل این موضوع مطلع هستند اما باید امیدوار بود قسم سیاسی انتصاب مدیران عامل بانک ها در این مقوله بی‌تاثیر بوده باشد.


کد مطلب: 699542

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/699542/حرکت-قابل-تامل-دو-مدیرعامل-بانک-پشت-پرده-چیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com