پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۱۱

حرکت قابل تامل دو مدیرعامل بانک/ پشت پرده چیست؟

شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 699542
آقایان باید توضیح دهند در این لوایح خطرناک که به پذیرش آن توصیه دارند چه نهفته است که وزیر خارجه آمریکا بعد از خروج از برجام، جسورانه و گستاخانه تاکید می کند که ایران باید سریع و بدون هیچ شرطی به FATF بپیوندد؟
حرکت قابل تامل دو مدیرعامل بانک/ پشت پرده چیست؟
گروه اقتصادی جهان نيوز: حجت‌الله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون در گفت‌وگو با خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا در خصوص لزوم پیوستن به بانک‌داری جهانی و کنوانسیون‌های بین‌المللی از جمله FATF گفت: اکثر کارشناسان اقتصادی و مدیران بانکی امیدوار هستند هرچه زودتر FATF تصویب شود و کشور ما نیز با بازار پولی و مالی جهان هماهنگ شود.

وی ادامه داد: پیوستن به این کنوانسیون  مورد اتفاق همه است ولی شرایط امروز به گونه‌ای نیست که این اتفاق صورت بگیرد. پیوستن به FATF یک بحث کاملا اقتصادی است و اصلا سیاسی نیست. از همین روی امیدوارم هر چه زودتر این موضوع حل شود.

چند روز پیش هم صیدی، مدیرعامل بانک صادرات در گفتگو با همین خبرگزاری با بیان اینکه FATF به لحاظ بانکی رعایت می‌شود و اگر زودتر هم آن را بپذیریم به نفع خودمان خواهد بود، گفت:‌ با پذیرفتن FATF به لحاظ فنی هیچ خطری متوجه نظام بانکی و پولی و امنیت کشور نخواهد شد.

مدیرعامل بانک صادرات همچنین درباره اجرای FATF در نظام بانکی کشورمان اظهار داشت: نمی‌توان درصد مطلقی را از میزان اجرای FATF عنوان کرد اما بیش از ۹۰ درصد مقررات مربوط به FATF در نظام بانکی و پولی کشور در حال اجرا است.

ظاهرا گردانندگان این خبرگزاری اصلاح طلب قصد دارند تا ضمن زنده کردن این موضوع به ظن خودشان هزینه تصویب لوایح خطرناک FATF را با استفاده از افراد رده بالا در سیستم بانکی کاهش دهند.

جدای از حرکت سیاسی این رسانه منتسب به جریان اصلاحات و همچنین مواضع به احتمال زیاد سیاسی مدیران عامل بانک های صادرات و توسعه تعاون، باید به دور از کلی گویی و هیاهوی رسانه‌ای، ابهامات مهم پذیرش لوایح باقیمانده از FATF پاسخ داده شود و ادعای ایشان مبنی بر بی خطری پذیرش این لوایح و بلکه سوددهی آن(!) به طور مستدل شرح داده شود؛ چرا که مردم ایران در سال های گذشته عواقب ادعاهای پوچ، توصیه‌های اعتماد به دشمن و خوش خیالی را لمس کرده اند. آقایان باید توضیح دهند در این لوایح خطرناک که به پذیرش آن توصیه دارند چه نهفته است که وزیر خارجه آمریکا بعد از خروج از برجام، جسورانه و گستاخانه تاکید می کند که ایران باید سریع و بدون هیچ شرطی به FATF بپیوندد؟

همچنین همان طور که پیش تر گفته شد برخی کارشناسان اقتصادی معتقد هستند که بخش مهمی از مشکلات اقتصادی پیش آمده طی سال‌های گذشته به دلیل اجرای همین مقررات FATF توسط بانک‌ها بوده است.

بدون شک مدیران عامل بانک‌ها بهتر از هرکسی از محدودیت‌های حاصل این موضوع مطلع هستند اما باید امیدوار بود قسم سیاسی انتصاب مدیران عامل بانک ها در این مقوله بی‌تاثیر بوده باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
احتمالا برای پولهای شخصیشون و حسابهای بچه هاشون توی خارج مشکلی پیش اومدهو....
Iran, Islamic Republic of
...
ميلاد
Iran, Islamic Republic of
از يك طرف تمايل داريد كه نفت بفروشيد به اروپا و پول آنرا دريافت كنيد از طرف ديگر شبكه بانكي عهد عتيق خود را به روز نمي كنيد از ترس دايجان ناپلئون ؟! مثل اين مي ماند كه بخواهيد سيستم قطار پر سرعت اروپا به سيستم ريلي كشور متصل كنيم ؟
United Arab Emirates
سما که با برجام قطار پر سرعت اروپا را وارد کشور کردید حالا سیب و گلابی اش را خوب با روحانی و ظریف می خورید?!!
Iran, Islamic Republic of
شماها بهتره اجالتا" با همون گولابيهاي!! برجام دايي جان ناپلئونتون خوش باشيد. قطار پرسرعت اروپا پيشكشتون!!!
Iran, Islamic Republic of
آقایون مسئول لطفا اموال شون رو برای مردم شفاف سازی کنن بعد درباره اف ای تی اف حرف میزنیم
Iran, Islamic Republic of
بايد از مرحله درخواست عبور كنيم به مرحله بايد برسيم
Iran, Islamic Republic of
مسئولین از اینکه رأی شون شفاف باشه واهمه دارن اما می خوان اف ای تی اف رو امضا کنن؟

همون برجام رو بخورد ملت دادید کافی است
رضا
Iran, Islamic Republic of
غربیها که مبدع FATF هستند چطور میتونن به تروریستها پول برسونن ؟؟؟
اصلأ چطوری در این سیستم ظاهرأ شفاف ، پول شویی میکنن ؟؟؟
بهتر نیست با ابزار خودشون به مقابله باهاشون بریم ؟؟؟
مجید
Iran, Islamic Republic of
مردم چند سالیه که دچار حمله شدیداز سوی برخی مسؤلین وفرزندانشون شدند . مردم در حال لاغر شدن هستند