پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۶
۲۸
پس از توصیه به توزیع مشروبات الکی استاندارد؛

ریشه‌یابی روزنامه اصلاح‌طلب از افزایش نزاع در جامعه/ مردم خشن شده‌اند چون «مرگ بر آمریکا» می‌گوییم/ شادی هم ندارند چون با پارتی و آب‌بازی در پارک برخورد می‌شود/ ورود به دنیای ماهیگیری سیاسی سه‌گانه!

دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب: 699130
واقعیت این است زمینه‌های شادی در جامعه ما یا اصلا وجود ندارد یا بسیار اندک است. قصه تلخ ماجرا اینجاست برخی از سازمان‌ها و نهادها با حمایت قانون برای مراسم‌های شادی مردم محدودیت ایجاد می‌کنند.
ریشه‌یابی روزنامه اصلاح‌طلب از افزایش نزاع در جامعه/ مردم خشن شده‌اند چون «مرگ بر آمریکا» می‌گوییم/ شادی هم ندارند چون با پارتی و آب‌بازی در پارک برخورد می‌شود/ ورود به دنیای ماهیگیری  سیاسی سه‌گانه!
گروه سیاسی جهان نيوز، حسین خان بابازاده: ظاهرا انتظار اینکه اصلاح طلبان بتوانند از صغری و کبری چیده شده در یک موضوع نتیجه درست، منصفانه و منطقی بگیرند، کاملا بیهوده است. در تازه ترین مورد، روزنامه «همدلی» با انتشار گزارشی تحت عنوان «مُهر خشم و نزاع بر پیشانی کشور» به موضوع نزاع و درگیری در سطح جامعه خصوصا تهران پرداخته و این مسئله ناراحت کننده را در حال گسترش بیان کرده است.

در گزارش همدلی آمده است: «واقعیت این است که ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که خشونت از در و دیوار آن می‌ریزد و روابط افراد با یکدیگر مهربانانه و لطیف نیست. تشکیل روزانه بیش از 17 هزار پرونده نزاع در کشور شاهدی بر این ادعاست. آمارهای پزشک قانونی نیز بر خشونت جامعه صحه می‌گذارد.»

در بخش دیگری از گزارش این روزنامه اصلاح طلب به آمار پزشکی قانونی مبنی بر وجود « قریب به 300 هزار پرونده پزشکی ناشی از زد و خورد» اشاره شده است که در نوع خود واقعا تلخ و ناراحت کننده است.

فارغ از آمار مطرح شده می توان گسترده‌تر شدن مشاهده روابط ناسالم بین افراد جامعه را تا حدی تائید کرد اما ماهیگیری و هدف گیری نویسنده این گزارش که ژست جامعه شناس به خود گرفته آنجاست که وی این موضوعات را به اموری ربط می دهد که اصطلاحا مرغ پخته هم از طرح آن به خنده می افتد.

در ادامه گزارش این روزنامه زنجیره ای، ریشه یابی خشونت فوق الذکر در سطح جامعه به شعارهای مردم علیه دشمنان کشور مانند «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر اسرائیل» نسبت داده شده که البته در این گزارش آنها  ابرقدرت نامیده شده‌اند. همچنین دلیل بخش دیگری از خشونت در سطح جامعه، سلب شادی مردم مانند جلوگیری از «آب بازی در پارک ها» و یا «برخورد با مهمانی‌های خصوصی» یعنی همان پارتی‌های مختلط معرفی شده است.



همدلی نوشته است: «شاید بتوان گفت نبود مهارت‌های گفت‌وگو و مذاکره در میان ایرانیان برای حل مشکلات و اختلافات فقط محدود به مردم عامه نیست، بلکه برخی از مسئولان و مدیران کلان حکومتی نیزاز آن بی‌بهره هستند، چرا که در برخورد با ابرقدرت‌ها و کشورهایی که با ما اختلاف سیاسی یا ایدئولوژی دارند حاضر به گفت‌وگو نیستیم و به جای انتخاب گفتمان و مذاکره برای حل اختلاف، همواره برای آنان در خیابان‌ها مرگ را فریاد می‌زنیم. مرگ که سمبل خشونت و نفرت است در میادین شهر و در مناسبت‌های مختلف سر می‌دهیم تا گوش‌هایمان بیش از پیش به خشونت و نفرت پراکنی عادت کند. البته الفاظ تند و نفرت پراکنی فقط محدود به کشورهای رقیب نیست، بلکه برخی از مسئولان و مدیران سیاسی، حتی شخصیت‌های جناح‌ رقیب سیاسی را با این الفاظ و ادبیات تند مورد خطاب قرار می‌دهند... واقعیت این است زمینه‌های شادی در جامعه ما یا اصلا وجود ندارد یا بسیار اندک است. قصه تلخ ماجرا اینجاست برخی از سازمان‌ها و نهادها با حمایت قانون برای مراسم‌های شادی مردم محدودیت ایجاد می‌کنند. مانند اعمال محدودیت آب بازی در برخی از پارک‌ها، یا برخورد با مهمانی‌های خصوصی و خانوادگی و ... که هر از چندگاهی خبرساز می‌شود. طبیعی است این محدودیت و سرکوب شادی به‌صورت افسردگی و خشونت به جامعه بازمی‌گردد».

فارغ از سیاه نمایی موجود در گزارش این روزنامه اصلاح طلب، این ماهیگیری سیاسی در نوع خود بسیار جالب است که اصلاح طلبان از دل یک موضوع اجتماعی اولا به سیاه نمایی علیه جامعه ایرانی می پردازند و این مسئله را تا حد بحران رشد می دهند. در مرحله بعد به بنیان‌های اعتقادی مردم در نفی دشمنان عزت و استقلال کشور حمله می کنند و سعی در منفی جلوه دادن آن دارند. در مرحله سوم هم به دنبال عادی سازی ناهنجاری‌های باب میل یک اقلیت در جامعه و اعتراض به مقابله با آن هستند. هرچند این رفتار در بین رسانه‌های اصلاح طلب امر جدیدی نیست چرا که اصلاح طلبان سال ها برای تغییر سبک زندگی مردم مانند «تغییر پوشش بانوان» یا «نگهداری از حیوانات خانگی» تلاش کرده اند. یا در مورد دیگر چندی پیش دو روزنامه اصلاح طلب در واکنش به خبر مسمومیت چند جوان یا مشروبات الکلی غیر استاندارد، به دولت پیشنهاد دادند تا مشروبات الکلی تائید شده در اختیار این طیف از جوانان قرار دهد!

نکته تاسف بار آنجاست که این موضوعات در سایه غفلت و خواب آلودگی نهادهای نظارتی انجام می پذیرد و رسانه هایی که باید نقش هدایت جامعه را ایفا کنند به طور کامل برعکس وظیفه ذاتی‌شان یعنی انحراف جامعه مشغول به فعالیت هستند و متاسفانه این رویه نگران کننده همچنان ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
شاکی
Iran, Islamic Republic of
مقصر این اوضاع اصلاح طلبان هستن تورم 400 درصدی و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم رو عصبی و پرخاشگر کرده است .
Iran, Islamic Republic of
قبلا مردم برای اجاره خانه به دنبال جای بهتر می گشتند الان به حاشیه شهرها می روند! قبلا به دنبال خرید کالای نو و با کیفیت بودند الان به دنبال کالای دست دوم هستند! قبلا مردم از تتمه درآمد خود به فکر تفریح بودند الان به دنبال جبران کسری هزینه ها هستند! و... اینها دلایل افزایش عصبانیت و خشونت مردم شده نه مرگ بر آمریکا و نه منع آب بازی و نه عدم ورود بانوان به ورزشگاهها.
سرباز عدالتخواه رهبری
Iran, Islamic Republic of
ای روزنامه مصداق امر به منکر و نهی از معروفه!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
..
دشمن اصلی ما امریکاست ؛ مرگ بر امریکا
Iran, Islamic Republic of
تحریم های ظالمانه امریکا باعث این وضع شده است مرگ بر امریکا .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
علت گراني هاي بي حساب و كتاب تحريم هاي امريكا و غربي ها نيست...
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
بله
اما دیگر نمی توان با حربه ها دیوار و ترساندن از جنگ رای گرفت
البته مردم عصبی هستند
چون گوشت کیلویی ۲۵۰۰۰تومان سال ۹۲ را بالای ۱۰۰هزارتومان می خرند
و پراید ۱۲میلیونی را ۴۵میلیون
و کرایه خانه نیز به همین منوال ۴برابر شده است
Iran, Islamic Republic of
...!!!
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
.....!!!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
ما از نبود رقص و پارتی و آب بازی عصبی نشدیم.
3 شیفت داریم کار میکنیم و جون میکَنیم. و در جا میزنیم.
این ما رو ناامید و عصبی میکنه
عدم برخورد با بی عفتی و مفسدین اقتصادی ما رو به هم میریزه
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
كاملا" درسته
اختلاسها رانتخواري ها حقوق هاي نجومي
مانور خودروهاي ميلياردي در خيابانهاي شهر ها
گراني كمر شكن و بي خيالي مديران
پارتي بازي در استخدامها و هزار مشكل ديگه
درد مردم است ..
سعید
Iran, Islamic Republic of
هر دو گروه (اصلاح طلب و اصول گرا) در وضع بد اداره مملکت و ایجاد مشکلات برای مردم مقصرید الکی به گردن همدیگه نندازید
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
در 6 سال گذشته اصلاح طلبان زمام اداره امور کشور را بعهده داشتن و مقصر وضع موجود هستند.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
برخی اصلاح طلبان بدروغ اين اسم را براي خود انتخاب كردند در واقع بجاي اصلاح امور افساد كردند رانتخواري كردند ...!!
Iran, Islamic Republic of
در ناتوانی دولت فعلی بحثی نیست ولی ظاهرا نابودی منابع کشور و بی برنامگی دولت مهرورز قبلی را فراموش کردید.!!
Iran, Islamic Republic of
بی برنامگی؟! نابودی منابع کشور؟! در کدام سیاره زندگی می کنید؟!
Iran, Islamic Republic of
در ناتوانی دولت فعلی بحثی نیست ولی ظاهرا نابودی منابع کشور و بی برنامگی دولت مهرورز قبلی را فراموش کردید.!!
United Arab Emirates
جامعه سه دسته است...عاقل ها...فضول..ها..وبی تفاوت ها...وختم کلام قانون....
Iran, Islamic Republic of
برخی اصلاح طلبها مرگ امریکارا مرگ خودشان میدانند!!
lمهدی
Iran, Islamic Republic of
...
Netherlands
این تحلیل رسانه اصلاح طلب و یا اصولگرا چیزی عجیب نیست چرا این رسانه این حرف ها را عجیب می داند این یک واقعیت هست در کل تصمیم گیری های کشور برای برخود با مشکلات و حل آنها. آقایان اینطوری فکر می کنند و حرف می زنند و نتیجه این شاهکارهای فکری را همه مردم به یک نوعی با آن درگیر هستنند در جامعه چه فقیر و دارا و چه رانت خوار و چه مظلوم!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
امید
Iran, Islamic Republic of
حرف حساب جواب نداره ...
سینا
Iran, Islamic Republic of
مرگ براصلاح طلب خائن ومرگ برامریکا
Iran, Islamic Republic of
..