کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سناریو تکراری یک جریان خاص؛

اصلاح‌طلبان بار دیگر به نیروی انتظامی حمله کردند/ پلیس تجمع «سگ دوستان» را به خشونت کشید! +تصاویر

31 مرداد 1398 ساعت 10:26

ظاهرا اصلاح طلبان همچون گذشته اصرار دارند در خط مقدم حمله به پلیس و دیگر حافظان امنیت باقی بمانند.


گروه سیاسی جهان نیوز: روزنامه اصلاح طلب «مردم سالاری» که مدتی است در دوران کم رونقی خود سیر می کند، با انتشار گزارشی پیرامون تجمع جمعی از حامیان حقوق حیوانات خصوصا سگ‌ها و یا به عبارت بهتر «سگ دوستان» مدعی شده است: «تجمع شهروندان که برای نشان دادن اعتراض مدنی خود و حمایت از حقوق حیوانات بود از سوی پلیس به خشونت کشیده شد و شماری از شهروندان نیز بازداشت شدند». فارغ از ادعای این روزنامه، در مرحله اول باید از مسئولان این روزنامه پرسید که آیا این تجمع دارای مجوز بوده است یا خیر؟ چرا که بر طبق قانون اساسی هر تجمعی حتی برای سگ دوستی و نگرانی برای سگ ها هم نیاز به اخذ مجوز دارد و فریاد قانون مداری(!) اصلاح طلبان سال هاست گوش فلک را کر کرده است. دومین سوال که گردانندگان این روزنامه باید پاسخ دهند آن است که اساسا در تفکر اصلاح طلبان به چیز خشونت گفته می شود و آیا پلیس به عنوان مسئول اصلی حفظ و تداوم نظم و جلوگیری از آسیب به اموال عمومی باید قانون شکنی ها و شکستن نظم شهر را تحمل نماید؟ سومین سوال که شاید در این موضوع قابل طرح باشد اما به دو سوال قبل چندان مرتبط نباشد این است که چرا اصلاح طلبان برای کشتن یک انسان و مهدورالدم خطاب نمودن او توسط یک چهره برجسته جریان متبوعشان ساکت می شوند و همگی خود را بدون نظر معرفی می کنند اما خودشان را درباره سگ کشی حتی اگر مربوط به دوسال قبل باشد به آب و آتش می زنند.



به هر حال آن چیز که از گزارش این روزنامه اصلاح طلب بر می آید آن است که اصلاح طلبان همچون گذشته اصرار دارند در خط مقدم حمله به پلیس و دیگر حافظان امنیت باقی بمانند همان طور که مصر هستند در رتبه بندی ایجاد حاشیه برای افکار عمومی جایگاهشان در رتبه اول را حفظ کنند. مهارت ویژه اصلاح طلبان در آنجاست که در این جنس موضوعات و خصوصا موضوع اخیر یعنی تجمع به بهانه سگ کشی که انگشت اتهام به سوی شهرداری اصلاح طلب و شورای شهر اصلاحات است، برخی اعضای شورای شهر پنجم مانند شهربانو امانی، الهام فخاری یا حجت نظری و مجید فراهانی که در دو سال گذشته وقت زیادی را صرف حاشیه هایی مانند بازی اسم و فامیل در تهران کرده اند، مدعیانه وارد میدان شده و هرکدام در هجمه به پلیس کم نگذاشته و خود را در مرحله اول مدافع حقوق حیوانات و در مرحله بعد حامی سگ دوستان که در خیابان تجمع کردند نشان می دهند.

یکی از اعضای شورای شهر که در حمایت از تجمع سگ کشی چند روز اخیر به میان آمد و در حمایت از این موضوع صحبت کرد، الهام فخاری است که چندی پیش تصویری از به آغوش کشیدن گربه خانگی‌اش را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده و گفته بود: «برای اینکه بچه‌ها فرایند رشد از تولد تا مرگ را بهتر بپذیرند، یکی از روش‌ها و راه‌های پذیرفته‌شده آن در دنیا داشتن حیوان خانگی و نگهداری موجود زنده برای بچه‌هاست که می‌تواند فلسفه زندگی را به‌خوبی درس دهد».



در نمونه دیگر شهربانو امانی که در اتخاذ مواضع خاص ید طولایی دارد، با انتشار توئیتی بدون اشاره به لزوم مجوز برای برگزاری راهپیمایی و با یک ژست طلبکارانه نوشته است: «طبق اصل 27 قانون اساسی مردم عترض حق تجمع دارند. باید مشخص شود چه کسانی به خود اجازه داده اند به تجمعی مسالمت آمیز حمله ور شوند؟ تجمعی که میدانیم حق با معترضان است و کشتار حیوانات، احساسات شهروندان را جریحه دار کرده است. از کنار این بی قانونی عیان نمی گذریم و آنرا پیگیری خواهیم کرد.»

این حمله رسانه ها و تریبون داران یک جریان خاص که سابقه حملات دیگری به پلیس را هم دارند در حالی صورت می پذیرد که نیروی انتظامی بارها رویکرد حمایتی خود از حقوق حیوانات و مقابله با حیوان آزاری را اعلام و نشان داده است. در این تجمع خاص هم فارغ از آنکه این افراد با مجوز یا بدون محوز در خیابان بهشت تجمع کردند، هدف  حافظان نظم کشور همان طور که اعلام شد مقابله با افردی بوده است که در میان جمیعت بنای ضربه به اموال عمومی و ایجاد تشنج داشته اند.


گفتنی است نقش برخی رسانه‌های اصلاح طلب در حمایت ضمنی و بعضا صریح از تغییر سبک زندگی مردم با نگهداری از حیوانات خانگی به ویژه سگ‌ها قابل کتمان نیست. خصوصا آنکه این موضوع در دل خود مواردی همچون سگ گردانی و آسیب به عموم مردم را نیز در پی دارد. این شور و حرارت برخی اصلاح طلبان در ماجرای به اصطلاح «سگ کشی» را هم می توان جدای از ژست های طلبکارانه و بازی های سیاسی در ادامه همین تغییر فرهنگ نیز تعبیر نمود.

بیشتر بخوانید:
توصیه «من و تو»: به جای بچه‌دار شدن، حیوان نگه دارید +تصاویر
بازار داغ سگ فروشی؛ از سگ جیبی تا غول بیابونی +تصاویر
تسلیت سلبریتی‌ها برای درگذشت گربه رفیقشان! +عکس


کد مطلب: 698683

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/698683/اصلاح-طلبان-بار-دیگر-نیروی-انتظامی-حمله-کردند-پلیس-تجمع-سگ-دوستان-خشونت-کشید-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com