کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات حاشیه‌دار باهنر تمامی ندارد؛

تعریف من از لابی امر به معروف و نهی از منکر است/ غلظت توهم توطئه‌‌ ما بالاست/ هرکس می‌خواهد کاری بکند، توهم داریم که نکند خودش را فروخته!

23 مرداد 1398 ساعت 14:12

نماینده ادوار مجلس گفته است: ما توهم توطئه‌‌مان بالاست. هرکس می‌خواهد هر کاری بکند، توهم داریم که نکند خودش را فروخته است.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده ادوار مجلس که اصطلاحا به پای ثابت گفتگو با رسانه ها خصوصا اصلاح طلبان تبدیل شده، این بار در گفتگو با روزنامه ایران گفته است: «ما توهم توطئه‌‌مان بالاست. هرکس می‌خواهد هر کاری بکند، توهم داریم که نکند خودش را فروخته است. مملکت را فروخته است. علقه‌های آن طرف آبی دارد و قس علیهذا. فکر می‌کنم غلظت توهم ما بالاست».

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات باهنر را در ادامه خواهید خواند:

*لابی یعنی گفت‌و‌گو؛ یعنی تلاش کنیم با مذاکره، هم عقیده خودمان را زیاد کنیم یا عقاید و رفتار خود را اصلاح کنیم. بر این اساس تعریف من از لابی امر به معروف و نهی از منکر است. یعنی مذاکره کنیم، حرف بزنیم و همدیگر را از منکرها باز بداریم و به کارهای خوب دعوت کنیم.

*اگر جناح اصولگرا را یک ستون آدم به طول 100 متر درنظر بگیریم، بنده این وسط ایستادم. 10 نفر اولی آنقدر تند هستند که اگر بگویید کلاه بیاور، سر می‌آورند. 10 نفر آخری هم آنقدر محافظه‌کارند که در خفا می‌‌گویند: من اصولگرایم اما به کسی نگو؛ من زن و بچه دارم؛ پست و مسئولیت دارم. کسی که وسط این ستون ایستاده، باید هم هوای 10 نفر اول و هم هوای 10 نفر آخر را داشته باشد.

*من نمی‌‌خواهم درباره افراد اظهار نظر کنم؛ اما خیلی دوز بدبینی ما به این چیزها زیاد است. این دوز باید پایین بیاید؛ باید راحت‌‌تر فکر کنیم. شما موسویان را مثال زدید که برخی‌‌ها متهمش می‌‌کنند در حالی که در قضیه نفوذ آدم‌‌هایی داریم خیلی علیه السلام هستند، ولی رفته و ارتباط برقرار کرده است. نمی‌شود از ظاهر قضاوت کرد. ما توهم توطئه‌‌مان بالاست. هرکس می‌خواهد هر کاری بکند، توهم داریم که نکند خودش را فروخته است. مملکت را فروخته است. علقه‌های آن طرف آبی دارد و قس علیهذا. فکر می‌کنم غلظت توهم ما بالاست.

بیشتر بخوانید:
کلیت نظام موافق استعفای آقای روحانی نیست
دولت احمدی نژاد فقط کار می‌کرد/ دولت روحانی فقط فکر می‌کند
باهنر: لاریجانی کاملا در جریان اصولگرایی تعریف می‌شود


*من از زمانی که دکتر ولایتی وزیر خارجه بود، معتقد بودم و به ایشان می‌‌گفتم و الان هم می‌‌گویم 200 کشور در دنیا وجود دارد اما ما با 7-8 کشور بیشتر رابطه نداریم. ما در اغلب کشورها سفیر داریم؛ چرا سفرا کارنامه‌ای از برقراری ارتباط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی ندارند.

*موضوعی که دستمایه دست‌اندرکاران و تهیه‌کنندگان سریال «گاندو» قرار گرفت و نتیجه‌اش ساخت سریالی فاخر بود. اما لازمه نمایش توان اطلاعاتی و امنیتی یکی از دستگاه‌های کشور، این نیست که بخش دیگری از حکومت زیر سؤال برود.

*هر کدام از ما وظیفه داریم به تهیه‌کنندگان این سریال دست مریزاد بگوییم؛ اما در تکرار این دست سریال‌ها باید مراقبت شود تا بخش دیگری از حکومت زیر سؤال نرود.


کد مطلب: 698031

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/698031/تعریف-لابی-امر-معروف-نهی-منکر-غلظت-توهم-توطئه-بالاست-هرکس-می-خواهد-کاری-بکند-داریم-نکند-خودش-فروخته

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com