کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید محمود صادقی:

فراکسیون امید در این چندسال کارهای شایسته‌ای انجام داد!/ دستاورد نمایندگان اصلاح طلب مجلس دیده نشد

22 مرداد 1398 ساعت 13:27

نماینده پرحاشیه فراکسیون امید گفته است: به رغم کاستی ها، فراکسیون امید کارهای شایسته ای انجام داده است. دستاوردهای نمایندگان اصلاح طلب مجلس، دیده نشده و برای مردم ملموس نیست


گروه سیاسی جهان نیوز: محمود صادقی، یکی از پرحاشیه ترین نمایندگان اصلاح طلب مجلس دهم که هرچند وقت یک بار با اتخاذ مواضع خاص خود را به سوژه رسانه ها تبدیل می کرد، در گفتگو با یک رسانه اصلاح طلب پیرامون برنامه اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم گفته است: «دستاوردهای نمایندگان اصلاح طلب مجلس، دیده نشده و برای مردم ملموس نیست، به همین دلیل لازم است این دستاوردها مورد سنجش قرار گیرد و اطلاع رسانی شود.» اجمالا باید از آقای صادقی پرسید منظورشان از اعمال شایسته، سلفی حقارت آمیز اصلاح طلبان مجلس با موگرینی است و یا تلاش خستگی ناپذیر برای تصویب لوایح خطرناک مرتبط با FATF و یا تسامح با مسئولان ارشد دولت است که حتی داد خود اصلاح طلبان هم از ناکارآمدی شان به آسمان رفته است؟ جالب تر آنجاست که صادقی و سایر اصلاح طلبان بدون عذرخواهی از ساحت ملت ایران، در حال سناریوچینی برای تداوم حضورشان در مجلس هستند؛ حتی اگر این سناریوها بار دیگر به یک خروجی مانند لیست ضعیف و پرضرر امید ختم شود. باید مشخص شود مردم و به خصوص وضع معیشتی آنان که در چندسال گذشته به لطف مدیریت اصلاح طلبان تحت فشار قرار گرفت، در قاموس تفکر اصلاح طلبان جایگاهی دارد یا خیر؟

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*برای انتخابات دوم اسفندماه مجلس شورای اسلامی، چهار سناریو پیش بینی شده است که این سناریوها به عواملی چون میزان باز بودن فضا و پیش بینی سطح مشارکت عمومی بستگی دارد. اگر هر دو شاخص ذکر شده در حد مطلوب باشد، لیست خالص اصلاح طلبی ارائه می شود. اگر دست اصلاح طلبان باز باشد با آزادی عمل بیشتر، نیروهای قوی و شاخص خود را به مردم معرفی می کنند.
 

*دیدگاه های مختلفی در خصوص کمیت و کیفیت حضور اصلاح طلبان در انتخابات وجود دارد. حضور مشروط و یا کناره گیری از انتخابات از جمله مواردی است که از طرف اشخاص حقیقی مطرح می شود، ولی نهادها و احزاب اصلاح طلبی تاکنون موضع رسمی خود در این خصوص را اعلام نکرده اند.

*به رغم کاستی ها، فراکسیون امید کارهای شایسته ای انجام داده است. دستاوردهای نمایندگان اصلاح طلب مجلس، دیده نشده و برای مردم ملموس نیست، به همین دلیل لازم است این دستاوردها مورد سنجش قرار گیرد و اطلاع رسانی شود. باید موانع و مشکلاتی که بر سر راه نمایندگان اصلاح طلب مجلس وجود داشته برای آگاهی بخشی به مردم بیان شود.

بیشتر بخوانید:
واکنش بی‌ادبانه محمود صادقی به اظهارات رهبرانقلاب
دروغ جدید نماینده اصلاح‌طلب: بیت رهبری موافق FATF است!

*مجموعه اصلاح طلبان و فراکسیون امید دارای ضعف های داخلی و درون تشکیلاتی هستند که ضمن شناسایی و رفع این ضعف ها باید دستاوردها و فعالیت های این مجموعه نیز به مردم گفته شود. معتقدم اگر تصویر واقعی از نقاط ضعف و قوت های از مجموعه ارائه شود، خیلی از افرادی که مردد هستند و انگیزه کمی برای حضور در انتخابات دارند با مطالعه دستاوردهای نمایندگان اصلاح طلب برای شرکت در انتخابات ترغیب و متقاعد می شوند.

*عامل مهمی که مردم را برای حضور در انتخابات ترغیب و تشویق می کند؛ ارائه کارنامه نمایندگان و تاثیر گذاری آنها در طرح و تصویب قوانین به رغم موانع و محدودیت ها است.

*بخش اصلی انتقاد و مانور اصولگرایان نسبت دولتِ مورد حمایت اصلاح طلبان است که با وجود فشارهای اقتصادی خارجی و داخلی تمام تلاش خود را کرده است.


کد مطلب: 697874

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/697874/فراکسیون-امید-این-چندسال-کارهای-شایسته-ای-انجام-دستاورد-نمایندگان-اصلاح-طلب-مجلس-دیده-نشد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com